Voedingsschema

Tessa is nu 9 weken oud. We zitten nog steeds niet op een vast schema qua flesvoeding. Meestal komt ze na haar laatste fles weer na 7,5 uur slaap. Dat is dus meestal rond 3-4 uur 's nachts. Op zich niet erg, we wisselen elkaar gewoon af. We hebben ook al geprobeerd om haar om elf uur 's avonds wakker te maken en dan nog een klein flesje te geven maar dan komt ze na 4 uurtjes alweer. We willen er eigenlijk naar toe dat ze rond elf uur 's avonds de laatste krijgt en dan 7,5 uurtjes gaat slapen.

Ze krijgt nu 5 flessen van 150 ml elke 4 uur.

Iemand hier ervaring mee? Tips???

Alvast bedankt!

damian gaven we om half 11 een fles van 210 cc met 7 scheppen en een klein schepje pap erdoorheen (zelfde schepje als de flesvoeding) hierop sliep hij dan altijd tot half 8 soms 8 uur. we moesten hem alleen wel wakker maken (andere luier) ervoor en soms ook wakker houden zodat hij hem leegdronk

Lilypie First Birthday tickers

Dank je wel voor je reactie!

Probleem is dat ze dan haar 6e fles krijgt, 210cc krijgen we er dan echt niet meer in, ze gaat dan over haar max. heen wat ze mag op een dag.
Wat voor pap deed je erin? Hoe oud was jullie kleine toen?

We moeten er eigenlijk naartoe dat ze om half 11 haar 5e fles krijgt maar hoe…

Hoi

toen wij van 6 naar 5 flessen zijn gegaan, heb ik een “schema” gemaakt. Als hij voor 5 uur kwam 's ochtends (laatste flesje om 22.00 uur 's avonds) kreeg hij overdag 5 flesjes en paste ik de hoeveelheden aan (voeding delen door 5 flesjes). Als hij voor 4 uur kwam, gaf ik hem gewoon 6 flesjes (voeding per dag delen door 6). De laatste fles deed ik geen pap in, maar wel meer voeding.
In de tussentijd probeerde ik wat te rekken met een speentje of even laten “jengelen”. Binnen een week sliep hij toen door.

Succes!

Het is toch per kindje heel verschillend of ze snel door slapen of niet. Dat geeft je kindje vanzelf aan. Wij geven altijd de laatste fles om 22 uur nu nog steeds en ze is nu 6 maanden. Muriel sliep al heel snel door tot 8 uur s morgens en soms 7 uur. Ik zat met 9 weken nog wel op 6 voedingen maar ze kreeg toen ook niet 150 ml per fles dat kon ze niet op. Ik geef pas sinds 3 weken wat rijstebloem door de fles heen. Daarvoor nooit dus ik ben persoonlijk van mening dat het geven van pap in de laatste fles niet hoeft om ze door te laten slapen. Ik lees hier ook wel eens verhalen van mensen waarvan het kindje met 9 maanden nog steeds s’ nachts komt voor een voeding.

Wanneer krijgt ze nu de laatste fles dan?

Julian kreeg zijn laatste fles om 22.30 en dronk hem al slapend leeg. Hij werd alleen een soort van wakker bij het oppakken, maar daarna oogjes dicht en drinken maar.

Hey, misschien moet je eens proberen om de laatste fles om 20.00/21.00 of welke tijd ze ook maar gaat slapen 's avonds te geven en dan afwachten wat ze doet.
hebben wij met 10 weken gedaan en toen sliep ze gewoon door tot 5.00 's morgens en 2 weken later sliep ze tot 6.30 zonder haar nog een fles te geven om half 11.
Ze dronk hem ook niet leeg en ging veel liever weer slapen dan de fles leeg te drinken.
Ik weet wel dat het CB dit niet aanraad wegens bloedsuiker spiegel daling maar je kunt het kindje niet verplichten om die fles van 23.00 te drinken + dat ik er achter kwam dat ze er echt niet langer van ging slapen. Ook de toevoeging van Rijstebloem heeft hier nog nooit gewerkt en ze werdt gewoon om dezelfde tijd wakker. Ook het poepen ging er door slecht en ze kreeg krampen.

We hebben de tijd steeds een beetje opgerekt met een speen 's morgens. (We hebben haar niet laten krijsen om drinken hoor, dan gaven we het haar gewoon) En ik ging gewoon lekker vroeg op bed.
Het ligt er wel aan hoe goed je kindje gegroeit is… die van ons was al erg zwaar dus kon ze beter zonder.
Wij gaven dan wel 6 voedingen op de dag en ze kreeg om 18.30 de laatste. Dus om de 3 uren een voeding van 150cc.
En toen ze steeds beter ging slapen zijn we haar schema op 4 uren gaan zetten. En tot 5,5 mnd heeft ze 5 flessen gedronken van 180cc en sinds een paar dagen zitten we op 3 flessen.

Komt ze wel midden in de nacht dan zet je het weer terug en moet je nog even geduld hebben.
Want heel erg slecht doet ze het niet met 7,5 uur slaap. alleen ik begrijp dat ze, ze een beetje op een verkeerd moment pakt.
Soms willen baby’s gewoon een goede nacht maken en die onderbreek je dan.

Wil niet zeggen dat alle moeders het geluk hebben dat wij hebben… hier wordt vanaf 12 weken 18.30-7.00 geslapen.
succes met Tessa, komt vanzelf goed hoor… alleen die nachtrust wil je wel eens weer terug hè?

Xus marja

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

Vannacht heeft Tessa een nacht van 9 uurtje gemaakt. Nieuwe record. Laatste fles schepje meer gedaan. Misschien dat het heeft geholpen. Ik vind dat wel al redelijk veel nachtrust hebben alleen zit ik er mee dat het voedingsschema elke dag anders is qua tijd. Is dit normaal?

Bedankt voor jullie reactie.Goed om te lezen hoe jullie dit doen, erg leerzaam!!