Hey, misschien moet je eens proberen om de laatste fles om 20.00/21.00 of welke tijd ze ook maar gaat slapen 's avonds te geven en dan afwachten wat ze doet.
hebben wij met 10 weken gedaan en toen sliep ze gewoon door tot 5.00 's morgens en 2 weken later sliep ze tot 6.30 zonder haar nog een fles te geven om half 11.
Ze dronk hem ook niet leeg en ging veel liever weer slapen dan de fles leeg te drinken.
Ik weet wel dat het CB dit niet aanraad wegens bloedsuiker spiegel daling maar je kunt het kindje niet verplichten om die fles van 23.00 te drinken + dat ik er achter kwam dat ze er echt niet langer van ging slapen. Ook de toevoeging van Rijstebloem heeft hier nog nooit gewerkt en ze werdt gewoon om dezelfde tijd wakker. Ook het poepen ging er door slecht en ze kreeg krampen.
We hebben de tijd steeds een beetje opgerekt met een speen 's morgens. (We hebben haar niet laten krijsen om drinken hoor, dan gaven we het haar gewoon) En ik ging gewoon lekker vroeg op bed.
Het ligt er wel aan hoe goed je kindje gegroeit is… die van ons was al erg zwaar dus kon ze beter zonder.
Wij gaven dan wel 6 voedingen op de dag en ze kreeg om 18.30 de laatste. Dus om de 3 uren een voeding van 150cc.
En toen ze steeds beter ging slapen zijn we haar schema op 4 uren gaan zetten. En tot 5,5 mnd heeft ze 5 flessen gedronken van 180cc en sinds een paar dagen zitten we op 3 flessen.
Komt ze wel midden in de nacht dan zet je het weer terug en moet je nog even geduld hebben.
Want heel erg slecht doet ze het niet met 7,5 uur slaap. alleen ik begrijp dat ze, ze een beetje op een verkeerd moment pakt.
Soms willen baby’s gewoon een goede nacht maken en die onderbreek je dan.
Wil niet zeggen dat alle moeders het geluk hebben dat wij hebben… hier wordt vanaf 12 weken 18.30-7.00 geslapen.
succes met Tessa, komt vanzelf goed hoor… alleen die nachtrust wil je wel eens weer terug hè?
Xus marja
Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm