Voedingsschema

Floor is 10 weken oud. we zitten een beetje te rotzooien met haar voeding, ze krijgt wel rond de 3 a 4 uur maar is ook wat spugerig. em ze komt s’ nachts ook om de 3 a 4 uur. hierdoor krijgt ze alsnog 7 voedingen op een dag van 120cc.
nu dacht ik ik kan wel meer gaan geven maar als ze spugerig is zal ze vast ook wel genoeg hebben!!!heb voor snachts friso extra geprobeerd maar kreeg ze erg krampjes van… dus doen we maar niet meer.

wel is ze 6 weken te vroeg geboren, misschien dat het daar aan ligt dat ze nog veel komt?? iemand ervaring? ik ben erg benieuwd hoe jullie dat allemaal regelen…

sharon

hoi!
toen mijn dochter begon te spugen ben ik johannesbroodpitmeel door haar flesvoeding gaan doen. Hierdoor dikt de voeding in de maag in zodat ze die moeilijker terug kon geven. Dit hielp bij haar perfect!
Er is ook speciale fles voeding tegen spugende baby’s, daar zit ook johannesbroodpitmeel in verwerkt.
Ik weet niet of het ermee te maken kan hebben dat je dochter te vroeg is geboren.
Succes!
groetjes Nacny

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 08 Mar 2010 19:04:26

Hoi,

Mijn zoontje is 7 weken te vroeg geboren, en hij heeft ook lange tijd extra voeding gevraagd, ook s’nachts, in vergelijking met kindjes die rond de normale termijn geboren waren. Ze maken echt een inhaalslag, en daar hebben ze wat extra voedingsstoffen voor nodig!

Ik heb altijd de te vroeg geboren weken er een beetje afgerekend, dat zou voor jou betekenen dat je ervanuit mag gaan dat je dochter de behoeftes heeft van een kindje van 4 weken oud.

Het spugerige kan ook komen door reflux, dat zie je vaak bij prematuur geboren kinderen. Inderdaad johannesbroodpitmeel is een goed middel! Wij gebruiken het ook nog steeds voor onze zoon.

Verder zou ik nog niet teveel andere voedingen voor de nacht proberen, die voedingen kunnen (zoals jezelf ook al hebt ervaren) de darmpjes toch wel belasten. Gewoon maar een extra flesje van de voeding die ze gewent is.

Succes met de kleine meid!
Groetjes Carolien.

hey meiden,

bedankt voor jullie reactie:D ik heb nu idd maar nutriton gehaald, kijken hoe ze daarop reageert…

ze had vanacht een goede nacht gehad:D… en vanmorgen weer een grotere fles gkregen nadat ze na 120cc nog niet genoeg had
nu kijken hoelang ze het hierop houd!

groetjes sharon

sharon