Voedingsschema

Hallo allemaal,

Mijn dochertje is nu 6 maanden en ik heb wat vraagjes voor jullie over het voedingsschema hoe jullie dat doen.
Ze krijgt nu:
8.00 fles 210 ml
10.00 slapen tot 11.30
12.00 fruithapje heel potje en wat roosvice
13.00/13.30 slapen tot 15.30
15.30 fles 210 ml
17.30 groetenhapje heel potje en beetje roosvice
18.00 slapen tot 18.30
19.30 bad
20.00 fles 210 ml
20.15 bed

Gaat dat bij jullie ook zo of hoe gaat dat bij jullie?
Geven jullie meer drinken tussen door, soms krijgt ze een liga tussendoor.
Sommige zeggen dat ze nu ook een broodkorst mogen tussendoor, is dat zo?Het cb zegt dat dat mag vanaf 8 maanden.

Groetjes Linda en Alicia

Hoi,

Het schema van rens was met 6 maanden:

7.00 bv met rijstebloem
8.00 slapen
10.00 fruithapje
11.30 brood en bv
12.00 slapen
15.00 liga/rijstwafel en roosvicee
17.00 warme hap en joghurt
18.30 bv en daarna slapen

Rens at wel al vrij vroeg brood, een broodkorstje kun je nu wel proberen hoor. Gewoon kijken hoe het gaat. Zeker omdat groente en fruit al zo goed gaat. Ze hebben toch wel wat uitdaging nodig wat dat betreft. Tenminste ik neem aan dat ze geen allergien heeft want dan moet je wel voorzichtiger zijn. Je moet ook kijken waar je kind aan toe is. De ene wil met 6 maanden best al een boterhammetje eten en de andere weet met acht maanden nog niet wat hij er mee moet. Gewoon uitproberen.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dan ga ik eens proberen om een korstje te geven, eens zien of ze dat lust.
Geef je bruin of wit brood?

Sliep hij de hele nacht door als hij zo vroeg na bed ging?

Groetjes Linda en Alicia

Ziet er prima uit!
Seth kreeg toen hij 6,5 maand was pas groenten en fruit.
En met brood zijn we met 9 maanden begonnen.
Ik had namelijk van de arts (huisarts) te horen gekregen dat het beter is om vanaf 9 maande-1 jaar met brood te beginnen.

Maar alsje toch met brood wil beginnen, natuurlijk met een bruin boterhammetje
Bruin brood is gezonder(wel echt tarwe brood nemen), en wit brood kan voor verstoppingen zorgen.
LIefs, Anne

Ik mocht met 3 maanden beginnen met fruit en op 5 maanden met groenten. Dat gaat van de eerste dag goed.
Soms krijgt ze eens een danoontje tussendoor en dat gaat er ook goed in.

Dus tijd voor iets nieuws, morgen ga ik proberen met een broodkorstje.

Geven jullie ook papvoeding s’morgens?

Groetjes Linda en Alicia

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Rens ging inderdaad daar heel de nacht wel op door. Je kunt het beste bruin brood geven. Eerst eens een korstje gewoon in het handje om te wennen. Niet te donker en zonder pitten ed om mee te beginnen. Als je echt een boterham wil gaan geven daan kun je het beste brood van een dag oud geven. Dat is wat droger en dat eet makkelijker omdat het niet zo plakt. Gaf Rens wel pap 's morgens (bambix fijne granen) maar Rens houd hier niet van dus die at met 7 maanden 's ochtends ook brood.
Inderdaad adviseren ze hier op het buro ook om tot 6 maanden te wachten met groente en fruit en als er allergie in de familie zit is dat ook zeker beter.
Alleen sommige kinderen zijn er echt eerder aan toe. Brood mag in ieder geval niet voor 6 maanden ivm gluten. Ik vind het ook belangrijk dat je kijkt naar waar je kind aan toe is. Een kindje wat met 4 maanden al fuit en groente wil eten kun je ook niet tot 9 maanden laten wachten met brood eten.
Tenminste mijn ervaring met Rens is dat ik hem echt uitdaging moet blijven bieden op dat gebied want anders is hij niet te genieten. Trouwens hij trekt het eten nu gewoon uit onze handen als hij de kans krijgt wat ook weer niet echt handig is wat hij hoeft niet alles te hebben wat hij wil.
Echt een bodemloze put soms.
Even over dat danoontje nog, daar zit best veel suiker in. Niet dat ik nu zo anti suiker ben maar toch. Rens lust geen diksap dus die krijgt ook roosvicee en daar zit ook al best suiker in. Rens gaf ik daarom gewoon joghurt met een beetje rijstebloem(word het wat dikker en niet zo’n knoeiboel) zonder iets ern. Klinkt vies maar de meeste baby’s lusten het best en schijnt goed te zijn voor de smakkontwikkeling. Met 6 maanden gaf ik dat na het warme eten. Allen kreeg rens 3 melkvoedingen op de dag en 's avonds geen meer.
Ik zou zelf proberen om het fruit om half 10 tien uur te doen en dan om 12 uur melk en evt brood en dan om 15.30 melk. Dan kun je als je ook joghurt geeft de fles van 20.00 laten vallen. Dus de melkvoedingen een beetje verplaatsen. zou werk je ook aan een voedingschema wat straks goed gaat aansluiten bij jou en kan ze dan gewoon mee gaan eten met het gezin.

Groetjes ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers