Voedingsschema

halo allemaal
ik had een vraagje romy is nu bijna vijf maand en ik ben begonnen met fruit en groentehapje maar ik vind het toch wel een beetje moeilijk kwa tijden ook omdat romy heel erg is verander is in haar slapen
sochtends om 6.00 wordt ze wakker en krijgt haar fles van 165cc
dan slaapt ze tot half acht acht uur .dan ga ik haar wassen en aankleden
om 9.00 uur geef ik haar haar fruithapje en dan gaat ze weer naar bed omdat ze nog zo moe is vroeger had ze dat helemaal niet toen sliep ze alleen maar 2a3 uurtjes over de hele dag .
rond 10.30 maak ik har wakker en krijgt ze haar 2de fles
dan rond 12.00 uur is ze zo jengelig van vermoeidheid dat ik haar weer op bed leg tot een uur of 14.00 rond. 14.30 krijgt ze haar 3de fles en dan rond 17.00 haar groente hapje en om 18.00 is ze zo moe dat ik haar dan in bad doe en om 18.30 haar fles geef en gaat dan slapen dan om 22.00 maak ik haar wakker niet altijd ze wordt soms zelf ook wel wakker .dan geef ik haar nog een fles van 165cc
maar dan snacht want dan is ze nog steeds van de partij rond 2.00 komt ze weer niet omdat ze honger heeft maar als ik haar speen er in doe slaapt ze weer verder vroeger gaf ik haar dan weer een fles maar vannacht heb ik de speen er in gedaan en toen sliep ze weer verder tot 4.00 en toen werd ze weer wakker heb ik weer de speen er in gedaan tot half zes en toen heb ik haar een fles geven .
maar wanneer kan ik haar het beste haar fruit en groente hapje geven
en is het verstandig dat ik haar in de namiddag nog even op bed leg zo dat ze savond s wat later naar bed kan

ik hoop dat iemand me kan helpen ik hou het niet lang meer vol om er elke nacht eruit te gaan en dan is dit nog normaal soms komt ze wel 4a5 keer
ik hoopp dat iemand mij geod advies kan geven
alvast bedankt

veel leifs harriet

h van asselt

Heb even zitten denken hoor
Justin zijn schema was
06.00 fles 180
Spelen tot hij moe werd
10.00 uur kreeg hij fruit
13.00 uur een fles van 180
Weer slapen tot 16.00
Dan kreeg hij om 17.00 warm eten
en om 19.00 ging hij in bad en kreeg hij daarna een fles van 200 met rijstenbloem
Waar hij op door sliep tot s`morgens 06.00
Misschien kan je haar laatste voeding wat meer geven met een paar schepjes rijstenbloem

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Goed idee, die rijstebloem.

Schema van mijn zoon rond die tijd:

wakker tussen 7 en 8 en dan meteen fles
tussen 9 en half 10 fruit
slapen ongeveer van 9 tot 11
fles tussen 11 en 12
sap tussen 2 en 3
fles tussen 3 en 4
slapen ongeveer van 3 tot 6
groente tussen 6 en half 7
fles tussen 7 en 8
slapen

Groetjes Wiets

Emilie’s schema toen was:
Wakker rond 7 uur: 210 cc fles met cereals (rijstebloem voor de ochtend) Rond half 9 slapen
10 uur flesje water met liga (na de ochtendfles had ze nooit echt honger tot 12 uur
12 uur groentenhap (aangeraden door apotheek hier in frankrijk, omdat als je 's middags warm eten geeft het kind dat de middag kan verbranden/verteren) en als dessert een yoghurtje (Emilie wilde geen fles meer overdag vandaar inruilen met een ander melkprodukt)
Rond 14 uur slapen
16 uur fruithapje met yoghurtje
19 uur fles 210 cc met groentenpap (rijstebloem met groenten voor de avond) Slaapt ze super op tot de volgende ochtend.
Ik raad je aan om haar niet zelf wakker te maken, lekker laten slapen en gewoon zelf proberen te slapen in de uren dat je kindje ook slaapt (om zo zelf een beetje bij te tanken) Als dat overdag niet kan probeer dat dan wel 's avonds te doen. En als je kindje nu met de speen wel weer inslaapt, komt dat vanzelf goed. Emilie werd ook vaak wakker alleen om de speen en sliep dan gelijk weer door. Geloof me, de frequentie wordt minder. Succes!

Anouschka en Émilie