Voedingsschema

hallo allemaal
ik ben nieuw op deze site en hoop misschien tips van jullie te krijgen

Mijn zoontje ricardo 8 maanden drinkt heel slecht vindt ik maar misschien vinden jullie dat wel niet>>>>>>

7 uur: fles 100cc opvolgmelk
10 uur: fles 100cc opvolgmelk en fruithapje
half 1: boterham met kaas en 100cc yogurt
tot en met 5 uur geef ik hem opvolgmelk 100cc steeds tussendoor
en diksapje ook afwisseld (hij wil steeds maar kleine beetjes drinken)
5 uur: een potje warm eten en een danoontje
7 uur: met een bekertje tussen de 50 of 100cc opvolgmelk
(dan wilt hij namelijk geen fles meer maar in een bekertje dat wilt hij het liefst de hele dag door heb ik het gevoel maar dan gaat de helft er langs heen en dan krijgt hij nog minder binnen)

Dus ik denk nu dat hij te weinig binnenkrijgt …wat vinden jullie???
wacht op jullie reactie

groetjes silvia

Hoi Silvia,

100cc per fles lijkt inderdaad wat weinig.

Ik heb een dochtertje van 10 maanden en haar voedingsschema ziet er als volgt uit:
8.00 200cc opvolgmelk met 3 eetlepels Bambix
10.00 verse fruithap van 1 stuks fruit (alleen banaan krijgt ze maar een halve)
half 1 1 boterham en 200cc opvolgmelk
ongeveer 16.00 rijstwafeltje en 60cc sap (ze wil dan niet meer)
bij het avondeten ongeveer 50cc water en na het eten een Danoontje
19.00 uur 200cc opvolgmelk

Vergeet niet dat je kindje ook vocht binnenkrijgt via het potje warm eten.

In het groene boekje van het consultatiebureau staat volgens mij ergens wat kindjes van een bepaalde leeftijd minimaal aan vocht binnen moeten krijgen. Ik weet zo niet uit mijn hoofd hoeveel dat is. Anders zou ik even bellen naar het bureau als ik jou was.

Maar mijn dochtertje lijkt het dubbele te krijgen van wat jouw zoontje krijgt, dus als hij echt niet meer wil dan zou je bijna denken dat hij iets te weinig binnenkrijgt.

Misschien weten anderen op deze site zo hoeveel hij minimaal moet drinken, anders zoek ik het morgen even voor je op.

Poept hij wel goed of gaat dat ook moeilijk? Dat wil namelijk ook nogal eens een probleem zijn als ze te weinig vocht binnenkrijgen.

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

hoi hoi
ik weet dat hij 500 cc moet dat zei het buro maar of dat nou alleen van de opvolgmelk is of dat de yogurt oolk meetelt weet ik niet maar ik heb van alles geprobeert met zijn fles maar hij krijst het gewoon uit als ik hem al op mijn schoot leg dat heeft hij zijn mond als stijf opelkaar hij wil ook alleen maar in de kinderstoel drinken … maar een maand geleden was dit allemaal niet het geval toen dronk hij gewoon zoals die van jouw raar he en het buro zegt alleen maar ja mevrouw u moet het blijven aanbieden maar ik ga dat kind toch de fles of beker er niet in stampen!!!
ik heb ook een tuitbeker geprobeert een andere fles en andere spenen een fles met handgrepen zodat hij het zelf kan ik weet niet meer wat ik moet doen

voor de rest is hij heel vrolijk en speelt veel de dokter zei dat hij 2 plas luiers moest hebben en hij peopt ook gewoon normaal

nou ik weet het dus ook echt niet meer kan hij ook gewoon niet echt een drinker zijn??? nou groetjes silvia

Hoi Silvia,

Bij die 500cc telt de yoghurt ook mee. Het gaat om 500cc vocht en dan maakt het niet uit in welke vorm. Dus wat dat betreft drinkt hij dan genoeg.

Kan me je frustratie voorstellen hoor dat je er geen strijd van wilt maken.

Als hij gewoon vrolijk is, gewoon plast en poept, dan zou ik er denk ik verder geen drama van maken. Het kan makkelijk zijn dat het gewoon (tijdelijk) geen drinker is.

Ons oudste dochtertje is nu net 2 jaar en die is sinds begin dit jaar ook geen grote drinker geweest. Maar wel altijd vrolijk, gewoon goed poepen en plassen. Dus ik dacht, het zal wel goed zijn. Inmiddels drinkt ze stukken beter. Ze vraagt zelfs zelf tussendoor om melk of sap. Dus mogelijk dat het bij Ricardo ook vanzelf weer goed komt.

Als je aan die 500cc zit, dan mag je er gerust op zijn dat je mannetje niks tekort komt.

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

Zolang hij vrolijk is, gewoon poept en plast en normaal aankomt in gewicht, lijkt me er weinig aan de hand. De meeste kindjes hebben een periode waarin ze minder drinken of eten ( groeien ze misschien ook effe minder snel of zo ).