Voedingsschema koemelkallergie

dag dames, moet binnenkort (pas over 4 weken) voor het eerst naar een dietiste, maar ben toch benieuwd wat jullie zoal geven aan jullie kindjes met koemelkallergie. zoals welke toetjes, welk brood etc.

ik durf niet alles te geven. als toetje probeer ik sinds een paar dagen alpro soya yoghurt te geven met fruit erin. maar deze lust hij totaal niet. ook weet ik niet met welk brood we mogen starten…heb je hier een speciaal brood voor vroeg ik me af? en waar kan ik deze halen. verder nog suggesties wat ik nog kan geven buiten het fruit en groentehapje, liga en rijstewafel? puur voor meer variatie.

al deze vragen kan ik ook aan mijn dietiste stellen maar dat duurt nog even.

alvast bedankt dames! ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties!

Lilypie First Birthday tickers

Hier ook een kindje met kma,
wij zijn 2 weken geleden naar de dietiste geweest en over brood werd vermeld dat je brood moet hebben die bereid is van tarwemeel of tarwebloem.
Zoals Tarvo brood of Allison brood.
Als je dit bij de bakker haalt altijd even vragen of er broodverbeter middel inzit, hier kunnen dus weer extra allergenen inzitten zoals melk, ei en soja. Dus niet nemen dus.
Let ook even op de melkvrije margarine.

Over toetjes kan ik je ook nog geen raad geven want zover zijn we nog niet. Mag blij zijn als hij wat van zijn groentehapje binnen krijgt.

Hopelijk heb je hier iets aan…

Hoi Selma,

Het brood kan je gewoon bij de supermarkt halen, fijn tarwebrood wordt meestal met water bereid. De ingredienten staan er wel op, dus even goed opletten of er geen melkbestanddelen in zijn verwerkt.

Ik geef als koekje liga, of langevinger. Die zijn beide zonder koemelk.
Verder zoals een vorige mama ook al schreef, veel fruit, watermeloen is ook helemaal een succes!

Ipv een toetje geef ik een paar lepeltjes appelmoes of wat gepureerd fruit.

Ik heb begrepen dat Soja-producten (vooral bij baby’s jonger dan 9 maanden) geen goed alternatief zijn voor koemelk, omdat soja sterk allergeen is en de kans erg groot is dat je kindje ook nog eens een sojaallergie ontwikkeld. Je kunt er wel info over vinden op internet. Of anders nog eens goed navragen bij de dietiste.

Ik probeer vooral de variatie de brengen in de soorten fruit, en de soorten groenten, en heb dus niet zoveel variatie in koekjes of andere tussendoortjes.

Groetjes Carolien.