Voedingsschema bijna 9 maanden?

Hoihoi,

Wat is jullie voedingsschema voor 9 maandertjes ongeveer?
Sarah heeft een behoorlijke geschiedenis wat eten betreft.
Ze eet nu alles maar wel erg weinig.
Ze zit nu ongeveer als volgt:

fles - waar ze ong 150 cc van drinkt
half potje fruit- meestal minder
fles - weer ong 150 cc
Als ze wakker is eet ze met mijn Job en mij soms wat brood mee.
fles - ongeveer 150 cc
groente - ongeveer een kwart potje
papfles - weer ong 150 cc

Ze krijgt in alle flessen 180 + 6 maar drinkt vaak hooguit 150 cc op en vaak nog minder.
Heb haar een paar dagen op 3 flessen gehad met als gevolg dat ze die 4de fles dan 's nachts wel kwam halen.

Van 7 maand tot 1 jaar is het ongeveer:

200ml flesv + 5 el pap of 1 plak brood
100 tot 200 gram fruit
200 ml flesv + 1 plak brood
100-200 gram groentehap + zuiveltoetje

en dan naar behoefte andersoortig vocht ^^ en evt een koekje.

Als ze nog wat meer flessen heeft is ook geen probleem hoor zolang haar gewicht/lengte in verhouding ligt, ze vrolijk en actief etc is, hoef je je nergens zorgen om te maken.

Je kan naar 3 flessen teruggaan en haar bijv als ze snachts echt niet stil te krijgen is nog wat water aanbieden? of overdag tervervanging van wat roosvicee/thee ed. zodat ze snachts niet opeens dorst heeft.

Hier is het op dit moment:
7.00 flesv 200 + 5 el pap
~ 10.00 1/2 stuks fruit en sap naar behoefte
12.00 1 plak brood met boter en beleg + 200 ml flesv
~ 15.00 koekje en sap naar behoefte
17.00-18.00 100 tot 200 gram groentehapje en evt nog een danoontje na.

Gewijzigd door - Jaantje op 29 Aug 2010 19:16:33

Heey hallo,

hier ook een 9 maander, ons voedingsschema is:

+/- 7.00 bord bambix pap van 210 cc met 7 scheppen van ieder
11.00-12.00 uur fruit, 2 stuks of een heel potje (lukt niet altijd, meestal wel)
13.00 uur 180 cc 6 scheppen, hier maak ik half bordje pap van en half uit fles (ons ventje krijgt nog geen brood weg.
15.00 - 16.00 uur water/of roosevicee met wat vanillevla of iets dergelijks
17.30 uur Groente, aardappel en vlees, doe ik eigenlijk op gevoel. Meestal maak ik het zelf, dan is het ongeveer een dikke aardappel, voldoende groente en ee heel klein stukje kip of zo.
Af en toe krijgt hij na het eten nog een danoontje ligt eraan hoelaat het eten, soms door slaaptijden eet hij al om 17.00 u.
19.00 u laatste fles 210 cc. 7 scheppen is een gewone fles. Gaat redelijk vaak nog gewoon leeg of klein restje.

Hier nog geen brood, koekje of dergelijke. Nog aan het uitproberen.
Als dat lukt zal de vanillevla vervangen worden door koekje en de pap tussen de middag door brood. Maar onze kleine hier nog niet helemaal aan toe. (we blijven oefenen!)

Succes!

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik maak 't fruithapje & groentjehapje zelf dus dit kan verschillen in gewicht maar ons schema is als volgt:

0715 200cc papfles
0830 tot ong 10.45 slapen
11.00 2 stuks fruit ong. 180gr
12.00 boterham met stroop of roomkaas
13.00 210cc fles +6
13.30 tot ong 16.00 slapen
16.15 rijstewafel en soms roosvicee
18.00 groentehapje 200gr
19.00 210cc fles +6 en naar bed

We zijn zojuist bij 't CB geweest:
gewicht: 8075 - lengte: 73,5 - hoofd: 43.9
Hij is super actief en verbrand daardoor veel en hierdoor heeft die een gewicht van onder gemiddeld maar niet ernstig.

Ik zou wel voldoende melk aanbieden want daar zitten de belangrijkste voedingsstoffen in voor ze. Dan maar een paar x extra zodat ze overdag voldoende krijgt en 's nachts idd water aanbieden geen melk want daar gaan ze aanwennen.
Het schijnt dat 't honger gevoel niet sterker is dan vermoeidheid/slaap dus 's nachts wakker worden bij 9 mndn hoeft niet te zijn vanwege de trek. Accepteert ze het als je een speen 's nachts geeft ipv flesje?

Lilypie First Birthday tickers

Hoi mama Job,

Hier baby van 10 maanden (is nog hetzelfde schema)

tussen 7 en 8u - 200 ml opvolgmelk
10u - fruithapje
11u gezond tussendoortje (bijv: fruit, soepstengel, babykoekje) met diksap (hoeveel hij wil drinken)
12.30u - 1 boterham met 100 ml opvolgmelk
tussen 15 en 16u - gezond tussendoortje met diksap (of water maar vind ie niet zo lekker)
17u - groentehap met toetje
19u - 200 ml opvolgmelk en naar bedje.

Joaquin eet eigenlijk altijd alles op, maar heb gelezen dat veel kindjes die wat ouder worden ineens voeding gaan weigeren. Het lijkt me wel logisch als hij ineens zoveel tanden tegelijk door heeft komen! Heb je wel eens gedacht aan homeopatisch druppeltjes tegen tandpijn, werken erg goed! Grtjs

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker