Voedingsschema baby 8 maanden met allergie

Hallo

1. Wat eten jullie kindjes met 8 maanden? Kane is allergisch voor de volgende dingen:
    KOEMELK, tomaat, kiwi, citrusvruchten, appel en alles waar vanille inzit,

schema Kane:

7.00 uur: Bambix groeiontbijt in Nutramigen
9.00 uur: fruithap
12.00 Papfles ( hier wil ik dadelijk boterham gaan geven)
15.30 groentehap en 100 ml opvolgmelk
19.30 fles met rijstebloem

1. Wat geven jullie je kindjes als tussendoortje en wat als drinken?
  2. HOE leer ik Kane een boterham te eten?? Ben bang dat hij zich verslikt want hij krijgt nog niet eens de potjes v 8 maanden waar dus wat grovere stukjes inzitten

ben benieuwd naar jullie reacties.

groetjes Joyce

joyce Kurstjens-huber

Hoi Joyce,

Kijk eens op www.babyallergie.nl. Daar vind je heel veel informatie! Ik geef mijn dochtertje ook brood. zonder korsten en in kleine stukjes gesneden met een beetje boter erop. Gaat hier goed. Ze heeft zich wel al eens verslikt in een liga. Verder geef ik de groente af en toe in stukken zodat ze leert haar eten te vermalen…
succes!
groetjes,
Wendy

met brood kun je beter wachten tot 9 maanden. anders ontwikkelen ze ook voor brood een allergie. dat zou erg zonde zijn

Lilypie First Birthday tickers

Lastig he, die allergieen!
Onze zoon is ook allergisch voor koemelk en citrusvruchten.
Ik geeft zelf Liga tweede stap als tussendoortje, maar heb net even de verpakking gecontroleerd en daar zit vanillearoma in…valt voor jullie dus ook al af.

Ik geef Jasper meestal de originele rosevicee rozenbottel, en bij het brood slappe thee (vind ie niet zo lekker maar ik vind dat ik ook niet de hele dag maar rosevicee kan geven)

Brood ben ik pas met 10 maanden gaan geven (kunnen ze ook een allergie op ontwikkelen) Ik ben begonnen met hele kleine stukjes (zonder korst), niet te vers brood want dan blijft het zo aan het gehemelte kleven. Ik vond het eerst ook eng om brood te geven, en heb de kinderopvang gevraagd om er vast mee te starten…zij hebben er volop ervaring mee, toen ik van hun hoorde dat het hartstikke goed ging had ik er zelf ook meteen meer vertrouwen in!

Al denkende in de hoop dat ik nog een tip voor je kan bedenken, ben ik tot de conclusie gekomen dat je zoontje een lastige combi van allergieen heeft
Misschien kan je eens een paar consulten bij een dietiste krijgen?

Succes!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Hallo roosvicee rozebottel mag Kane ook niet hebben… Er zit tomaat in. Liga 2e stap wel. Vanille aroma mag wel. Hoe biedt jij deze aan?

groetjes

[quote
Lastig he, die allergieen!
Onze zoon is ook allergisch voor koemelk en citrusvruchten.
Ik geeft zelf Liga tweede stap als tussendoortje, maar heb net even de verpakking gecontroleerd en daar zit vanillearoma in…valt voor jullie dus ook al af.

Ik geef Jasper meestal de originele rosevicee rozenbottel, en bij het brood slappe thee (vind ie niet zo lekker maar ik vind dat ik ook niet de hele dag maar rosevicee kan geven)

Brood ben ik pas met 10 maanden gaan geven (kunnen ze ook een allergie op ontwikkelen) Ik ben begonnen met hele kleine stukjes (zonder korst), niet te vers brood want dan blijft het zo aan het gehemelte kleven. Ik vond het eerst ook eng om brood te geven, en heb de kinderopvang gevraagd om er vast mee te starten…zij hebben er volop ervaring mee, toen ik van hun hoorde dat het hartstikke goed ging had ik er zelf ook meteen meer vertrouwen in!

Al denkende in de hoop dat ik nog een tip voor je kan bedenken, ben ik tot de conclusie gekomen dat je zoontje een lastige combi van allergieen heeft
Misschien kan je eens een paar consulten bij een dietiste krijgen?

Succes!
Groetjes Carolien.

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lpmf.lilypie.com/r8Czp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Premature Baby tickers” /></a>
[/quote]

joyce Kurstjens-huber

Ik geef gewoon een halve liga aan Muriel en daar sabbelt ze wat op en ze bijt er af en toe een stukje af en daar sabbelt en kauwt ze dan een beetje op. Die stukjes die afbreken die worden heel snel zacht. Muriel heeft zich er nog nooit in verslikt of iets.

Ik maak van de liga altijd een papje met een beetje water.
Begin nu net met vaste koekjes in de hand geven (lange vinger) en dat gaat vrij goed. De liga lukt echter niet, die is te zacht en mijn zoontje te gulzig dat hij er meteen een kwart af hapt en dat vervolgens niet kwijt kan… vandaar de liga toch maar gewoon als papje en soms door het fruit heen.

Lilypie Premature Baby tickers