Voedingsschema 8maanden


#1

mijn dochtertje van 8 maande krijgt het volgende

7.00-7.30 210 fles
0930 fruithapje
11.30-12.00 fles 210 cc
15.30 groentehapje
16.30 toetje
21.30 210 fles

tussendoor slapen en af en toe een tussendoortje met een paar slokjes drinken

maar de fles van 11.30.12.00 is vort een ramp ze wil ze niet meer heb pap geprobeerd maar 3 hapjes hoe kan ik mijn schema veranderen of heeft iemand tips hoe ik deze fles kan vervangen

groetjes silvia


#2

Wat krijgt ze als fruithap?
Ik liep destijds bij mijn oudste namelijk tegen hetzelfde aan en zij kreeg met de fruithap nogal eens een hele banaan.
Een banaan heeft een verzadigingsduur van 3 uur (dat betekent dat je maag er pas na 3 uur weer aan toe is om naar nieuw voedsel te verlangen).

Ze kreeg dus gewoon teveel fruit.

Geen banaan meer geven bij de fruithap (of een kwart-stuk ofzo maximaal!) zou de oplossing kunnen zijn…

Groetekes, Sje


#3

hoi sje

mijn dochtertje krijgt een half potje fruit dus maar wat deed jij dan s middags geven rond 12.00 uur

groetjes silvia


#4

Nee, hier ook 's ochtends fruit rond tienen ofzo. Maar op een gegeven moment dus weinig of geen banaan meer want daar raakt een kindje veel te vol van.

Heb je er al aan gedacht dat ze evt. ook in een sprongetje kan zitten? Dan willen ze ook weleens moeilijk doen met eten?

Doorkomende tandjes zijn er ook nogal eens de oorzaak van dat kindjes minder goed eten en drinken.

Groetekes, Sje


#5

Ben je al met brood begonnen? Misschien is ze toe aan iets anders…

De onze kreeg rond die leeftijd het volgende:

's Morgens half sneetje brood en flesje melk 150 cc
rond half tien fruit en een beetje diksap
half twaalf/twaalf uur half sneetje brood en flesje melk 150 cc
rond half drie (na slapen) rijstwafeltje/soepstengel en beetje diksap
half vijf/vijf uur groente (zonder toetje, dat lustte hij niet…)
rond zeven uur 210 cc fles en hup naar bedje tot de volgende ochtend

Hier heeft de onze het erg lang op gedaan en die boterhammetjes werden steeds groter Pap/bambix lustte de onze niet dus vandaar dat hij al snel een sneetje brood kreeg (met smeerbare geitenkaas).

Succes ermee!


#6

Ik ben met al mijn kids met 7 maanden met brood begonnen Dus ik zou proberen of ze dat wil. Eerst brood en dan daarna nog een fles. Groente hap deed ik niet zo vroeg, maar gewoon rond etenstijd. Rond half 4 gaf ik diksap en een soepstengel of koekje.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers