Voedingsschema 4 mnd

Hallo!

Mijn zoontje Gijs is bijna 4 maanden. Hij krijgt 5 voedingen, heeft heel lang op 4x 120 cc en de laatste voeding 150 cc gezeten. Hij groeit goed (weegt ca. 7 kg)dus bij het laatste bezoek aan het cb mocht ik dat wel even zo laten. Nu had ik laatst het idee dat hij toch wel wat meer wilde. Nu geef ik hem 5x 150 cc. Maar hij laat van sommige voedingen wel 50 cc staan. En dat terwijl sommige leeftijdsgenootjes wel 200 cc opdrinken.
Drinkt hij niet te weinig??
Ik gebruik nutrilon omneo en voeg daar een schepje nutriton ivm spugen aan toe. Gijs heeft weinig ontlasting, volgens mij gebruikt hij de afvalstoffen dus ook op. Het is wel zachte ontlasting, maar het doet hem soms wel pijn. Soms geef ik hem op advies van de cb arts wat zonnebloemolie bij de voeding, wat soms poept hij wel 4 dagen niet. Evt. zou ik binnenkort kunnen starten met fruithapje, dit zou ook de ontlasting stimuleren?

Groetjes Larissa

Hoi Larrissa,

Jouw naam heb ik hier nog niet eerder gezien.
Welkom!
Jouw kindje zou al 210cc mogen.
Lees maar achterop het pak van Nutrilon.
Daar staat als babytjes 6 a 6 1/2 kilo wegen dan mogen ze 210cc.
Als jouw kindje het nog niet opkan dan zou ik het maar bij 150 laten.
Als ie het op een gegeven moment wel iedere keer leegdrinkt dan zou
ik het eerst ophogen naar 180cc en dan uiteindelijk 210cc.
Het heeft geen zin om dat nu al te doen want dan krijgt hij ze ook
niet leeg en dan gooi je iedere keer te veel flesvoeding weg.
Het is al duur genoeg vind ik!
Wij gaven Anne een week voordat ze 4 mnd was al fruithapje.
Zou je kunnen proberen of Gijs dat lekker vindt.
Probeer eerst maar een paar lepeltjes. Niet gelijk een heel potje.
Verder zou ik niet te veel aan het cb vragen.
Wij doen het gewoon op gevoel.
Op een gegeven moment merkten we dat Anne wel meer flesvoeding opkon
en hebben dit ook gedaan.
Als Gijs 600cc op een dag binnen krijgt is het prima en dan nog het vocht
van het fruit/ groente hapje.
Die mag Gijs ook met 4 mnd.
Mag ook met 6 mnd.

Groetjes Heleen. Mamma van Elke 2 1/2 en Anne 19 week

heleen dijkstra-grondsma

Is inderdaad de eerste keer dat ik op dit forum ben. Bedankt voor je snelle reactie.

Ze zeiden ook niet op het CB dat hij niet meer mocht hoor. Maar als hij er genoeg aan had was het goed. Zeker omdat hij goed op gewicht is.
Ik weet dat hij meer mag, maar ja hij heeft hier blijkbaar genoeg aan. Ik houd het nu maar gewoon vol met 5x 150 cc en dan begin ik maar eens met een paar hapjes fruithapje. En vanavond wil ik starten met nutrix bij de laatste voeding.

Ik denk ook dat als hij wat meer ontlasting had hij wat meer honger zou hebben, hij gebruikt nu bijna alles op.

Fijne Sinterklaas!

Hoi Larissa,

Je kindje heeft geen last van opstipatie?
Het lijkt me in ieder geval niet goed als ie zo weinig poept.
Anne heeft soms 3 poepluiers op een dag.
Toen ze nog geen fruit/groente kreeg had ze ook vaak elke dag een
vieze luier.
Kunnen ze het niet onderzoeken?

Groetjes Heleen

Of het nou echt opstipatie is weet ik niet, hij heeft geen harde ontlasting, maar hij heeft er soms wel last van. Hij poept (als ik een beetje olie bijgeef) 1x per 2 dagen, maar soms ook minder. Heeft hij vanaf het begin gedaan.
De arts van het cb vond het niet echt verontrustend. Ik heb 19-12 weer een afspraak ga ik er toch nog maar een keer over beginnen.
Onlangs met ha overlegd en die heeft lactolose voorgeschreven, maar daar krijg hij veel krampen van en winderigheid. Ook poepte hij er niet meer door. Ben er toen na een week mee gestopt.

Hoi Larissa,

Erg vervelend voor je zoontje hoor!
Moet hij ook veel huilen, als hij probeert te poepen
en het wil niet lukken?
Ik kan er verder niet over meepraten omdat Anne er dus geen
last van heeft.
Misschien andere moeders die dit herkennen?
Leuk trouwens dat je weer zo snel reageert.
Je zou ook bij google kunnen kijken en dan bijv. obstipatie bij
baby kunnen opzoeken.
Misschien herken je iets?

Groetjes Heleen

Ik heb het hele internet al afgesurfd haha, maar ja zal wel weer goed komen. Ik ga weer. Ik heb nog een hele bult was te strijken. En stofzuigen is ook wel weer nodig. Ik moet morgen na 4 maanden verlof weer werken en dan wil ik het huis weer aan kant hebben.

Groetjes!

groetjes,

Larissa van den Heuvel-Berendsen

als je kindje er genoeg mee heeft is het toch prima!
Ieder kindje is anders de een drinkt meer als de anders.
En dat van die 200cc, kun je aanbieden maar drinken ze het niet op ook goed.
Lieke laat ook altijd wat staan.
Als ze genoeg plasluiers hebben en ze groeien goed is het prima.
Fruit wil wel helpen voor de ontlasting, athans hier maar heeft even geduurd.
De darmpjes moeten tenslotte ook even wennen aan het fruit.
Wij geven alleen geen banaan omdat dit stopt.

Succes met het fruithapje!!! en foto’s maken he!!

groetjes Gytha

Hallo Gytha,

Hij drinkt sinds gisteren de meeste flesjes met 150 cc leeg. Moest denk ik ook even wennen. Gister bij de laatste voeding een eetlepel nutrix bijgedaan. Vond hij erg lekker. Vanochtend zijn eerste fruithapje gegeven; peer. Hij keek er wel een beetje raar bij. Vond het zuur, maar hij hield het wel binnen. Leuke foto gemaakt.
Hopelijk komt binnenkort de ontlasting ook wat beter op gang. Hij laat wel veel scheetjes en lijkt soms druk bezig te zijn, maar er komt nog niet veel.

Fijne sinterklaas, als je dat dit weekend viert. Wij vanmiddag bij mijn schoonouders.

groetjes,

Hallo Larissa,

Over de hoeveelheid voeding zou ik me geen zorgen maken. Zolang ze op die leeftijd 600 cc binnenkrijgen is het goed. Ivm de ontlasting zou je Hepard waer kunnen gebruiken. Dit wordt hier voorgeschreven voor kindjes met moeilijke ontlasting, want 4 dagen geen poep luier is toch wat veel… Maar met het fruit zou het ook wel kunnen lukken.
Veel succes alvast en idd fijne sinterklaas!

Groetjes,

Tamara

Hai Tamara,

Wat is Hepard wear? Ken ik niet.

groetjes,

Ik keek net op google, je bedoelt water, ik denk al. Maar ik ken dat hepard water niet, hoe werkt het en waar haal je dat?

groetjes,

Hallo Larissa,

Ik bedoelde idd hepard water… De t was ergens verloren gegaan! Je kan als je kleintje echt maar om de 4 dagen een poep luier heeft heel het flesje maken met hepard. Van zodra het beter gaat, maak je nog 3/4 met hepard en de rest met ander water, maar geen Evian. Dat is geen goed water als je kleintje last heeft met poepen. Zo ga je dan naar half om half. Maar meestal bllijf je op volledige flesjes met hepard tot je kleintje groentje krijgt. Je zou op 4 maanden dan best met groente beginnen ipv fruit omdat dat de stoelgang stimuleert en fruit soms nog meer verstopt. Sinaas natuurlijk niet, maar banaan en appel weer wel. Ik heb geen idee waar je het in Nederland kan krijgen, hier gewoon in de delhaize. Maar ik ben ervan overtuigd dat ze ergens in een grootwarenhuis dit zeker moeten hebben. Misschien heet het water bij jullie anders, maar dan weten ze dit op het cb zeker.

Groetjes,

Tamara

ps: Ik kijk nog even rond waar je dit water in Nederland kan krijgen

Gewijzigd door - TamaraenKoen op 02 Dec 2007 14:05:49

Gewijzigd door - TamaraenKoen op 02 Dec 2007 14:08:55

Hallo Larissa,

Vind niet onmiddellijk waar je het water in Nederland kan kopen. Mss heeft het een andere naam. Maar wel best voordat je het geeft even met de kinderarts telefoneren. Hier wordt het ook gegeven op advies van de arts, niet zo zelf mee beginnen. Zou niet willen dat ik je verkeerde info gaf! Het kan nl ook zijn dat je kleintje iets te weinig vocht binnen krijgt en daardoor minder makkelijk ontlast. Kan je eventueel wat water bijgeven.

Groetjes,

Tamara

Hier in Nederland geeft bijna niemand bronwater. Allemaal gewoon leidingwater, evt. wel gekookt.
Ik geef hem ook af en toe een beetje olie in de voeding. Dat helpt soms wel.
Even over de voeding, net werd hij eerder wakker en was erg boos, had honger! Dus heb ik maar eens 200 ml geprobeerd en hij heeft het helemaal opgedronken. Niet te volgen die Gijs haha!
Ik ga weer, ik sinterklaas vieren bij mijn schoonouders. Dat vieren jullie in België toch ook?? Tenminste ik zag hem laatst bij de Pfaffs haha

groetjes,

Hallo Larissa,

Hier gebruikt iedereen bronwater. Gek he… Bange Belgen zeker!

De Sint komt hier idd ook! Alleen komt hij hier op 6 december ipv 5 december bij jullie. Gisteren op mijn man zijn werk naar de sint geweest. Best wel fijn, al had ons meisje er nog niet zoveel aan. Maar de foto op schoot van de Sint was geld waard! En ze heeft een blokkendoos gekregen en een muzikale stepper voor in de auto. Erg leuk! Vandaag bij de oma en opa. Geniet van jullie feestje!

Groetjes,

Tamara

Hallo meiden,

Sinterklaas was erg gezellig. Gijs heeft leuke kadootjes gekregen. Gisteren was mijn eerste werkdag na mijn verlof. Wel even wennen! Was een beetje dubbel, ik vond het lekker om weer aan het werk te zijn, (om eens over iets anders te praten dan luiers en voeding haha) maar ik miste mijn mannetje wel hoor!
Ging ook goed op het kinderdagverblijf, hij had zijn voeding niet helemaal op (maar ja dat wisten we al) zijn fruithapje vind hij heerlijk en hij heeft ontlasting gehad hehe, de laatste keer was afgelopen vrijdag.
Ik geef nu 's ochtends fruithapje en de laatste voeding met een schepje nutrix. Ik blijf voorlopig maar gewoon 5x 150 cc geven. Ik probeerde de laatste voeding 180 cc maar dat drinkt hij niet op. Ach ja, hij krijgt genoeg vocht binnen, zeker met zijn fruithapje erbij.

Bedankt voor jullie advies!

groetjes,