Voedingsschema 4,5 maand

Hallo,

Onze dochter heeft altijd 5 flesvoedingen van 180cc per dag. Het cb advisserde om ook het fruithapje te introduceren. Ik gaf bij de tweede fles, voordat ik de fles gaf het fruithapje…maar na een week eet ze wel het fruithapje…maar geen fles meer.
Nou wil ik graag weten hoe andere moeders dat hebben gedaan. Op welke tijdens krijgen ze wat? En hoeveel?
Bedankt!

Hoi muisje,

Ik ben bij Demi met 4 maanden begonnen met wat hapjes fruit en groente. De ene dag fruit en de andere dag groente. Toen hij een half potje ging eten van allebei ben ik over gestapt op 4 flessen (180cc), want ook hij at zijn flessen niet meer. Ik gaf zijn fruithapje 's ochtend tussen de 1e en 2e fles, niet gelijk voor zijn fles.

Demi is nu 6 maanden en krijgt elke dag een potje fruit 4+ en een potje groente 4+. Ik merk ook dat ik zijn flessen erin met proppen. Hij zou om de 4 uur een fles moeten, maar als hij een potje op heeft krijg ik er 2 uur later geen fles in. Ik laat nu wat meer tijd tussen de flessen zitten. 8.00 fles - 10.30 fruit - 13.30 fles - 16.30 groente - 19.00 fles - 22.00 papfles.

Lilypie Kids birthday Ticker

Hoi Muisje en Demi,

Wanneer zijn jullie precies begonnen met fruithapjes e.d.
Onze knul krijgt nu 5 flessen van 180 cc. (07.00 uur, 11.00 uur, 15.00, 17.00 uur en 22.30 uur) Soms komt hij overdag ook wel eens een uur eerder voor de fles. Het kan toch geen kwaad om hem dit te geven?
Voor de laatste fles moet ik hem ook echt wakker maken.

Ik moet volgende week weer naar het CB. Ik ben erg benieuwd wat er dan mag gaan gebeuren! Dan is onze spruit alweer bijna 4 maanden!

Time flies.

Groetjes Jolanda

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi Jolanda,

Ja, het gaat inderdaad snel! Leuk hé, hoe ouder ze worden, hoe leuker ik het vind…

Ik zou met fruit zeker wachten tot hij 4 maanden is. Als je hem nu al wat wilt geven kan je hem beter een paar hapjes groente geven. Dat is wat veiliger voor z’n darmpjes. Maar als ik jou was zou ik het bezoek aan het cb even afwachten voordat je wat nieuws gaat proberen…

Saskia

[img]http://by.lilypie.com/Oqbep2.png" alt=“Lilypie Kids birthday Ticker” border=“0” />

Hoi Mama van Demi, bedankt voor je antwoord, daar kan ik wel wat mee. Feline slaapty overdag bijna niet en 's aonvd, 's nachts en 's morgens heel veel. Toch hoor ik vaak dat baby’s een middagdutje doen…Wanneer dan? Tussen welke voedingen slaapt Demi bijvoorbeeld?
Bedankt! Groetjes, Elke

Hoi Jolanda, ik ben met 4 maanden begonnen met paar hapjes fruit rond 11 uur. Inmiddels eet Feline een half potje en wijgert vervolgens haar fles. Ik denk dus dat ik het potje en de fles niet meer combineer.
Ze at altijd om 7:00, 11:00, 15:00, 19:00 en 23:00. Maar ik moet haar voor de fles van 19:00 en 23:00 wakker maken, terwijl ze overdag niet genoeg lijkt te hebben. Ben nog beetje zoekende naar nieuwe tijden waar ook het potje in past.
groetjes, Elke

Hoi Elke,

Demi slaapt de ene keer 's ochtends heel veel (9.30 - 12.00) en soms 's middags (14.00 - 16.00). Het hangt er ook heel erg vanaf of ik weg moet. Ik zorg altijd wel dat hij een van de 2 slaapjes lekker in zijn bedje kan doen. We zijn b.v. gisteren 's middags naar het strand geweest. Ik heb hem 's ochtend lekker in zijn bed laten slapen voordat we weg gingen. Gelukkig sliep hij van 10.00 - 12.30 zodat hij lekker uitgerust op pad ging. 's Middags heeft hij een uurtje in de kinderwagen geslapen.
Hoe oud is jouw kleine?

[img]http://by.lilypie.com/Oqbep2.png" alt=“Lilypie Kids birthday Ticker” border=“0” />

Oeps, voedingsschema 4,5 maand…

4,5 maand dus!

@demi0412: als je zoontje nu 6 maanden is, kan je overstappen op 6-maandenpotjes hè.

Groetjes!

Kan ik dan ook een fles laten vallen? Demi eet met moeite zijn eerste 2 flessen. Zijn laatste 2 gaan er wel goed in. Ik heb het idee dat hij zijn flessen niet zo lekker meer vind…

Vanaf 7 maanden kan je over op 3 flessen, als hij goed een boterham eet tussen de middag. De fles van rond 15.00 uur kan je dan vervangen voor sap/water/thee met een tussendoortje. Vanaf 9 maanden kan je ook de laatste fles vervangen door een toetje na het eten. Dan zit je dus nog op twee flessen.

Groetjes!

Hoi Saskia,

Bedankt voor je reactie. Ik ga zeker ook nog niet beginnen met het fruithapje. Meneer heeft wat lopen rommelen met de darmen in het begin en we zijn sinds kort pas van de laxerende siroop af die hij extra kreeg. Ik wacht uiteraard ook het bezoek af aan CB. Ik was alleen erg benieuwd, gezien ik wel het idee heb dat hij er aan toe is. Hapt veel, kijkt alles wat je zelf eet en drinkt bij je weg, dat soort dingetjes.

Het wordt zeker steeds leuker. Hij begint steeds meer te lachen en steeds meer te brabbelen. Hij wordt steeds meer een eigen ‘ik’ zeg maar. Ik kan er echt enorm van genieten. Zeker als hij ondeugend wordt, omdat iets nog niet kan maar wel wil. Erg leuk. Ben ook erg benieuwd naar de volgende stap.

Ik zie dat Demi alweer bijna een half jaar oud is! Heeft hij veel last gehad van sprongetjes?

Groetjes Jolanda

Hoi Elke,

Wanneer ben je begonnen dan met een fles minder? Ik heb echt geen idee.
Ik moet dinsdag naar het CB, ben dus erg benieuwd of hij al mag gaan proeven van het fruit of groente. Ik wacht wel echt tot hij iets over de 4 maanden is denk ik, gezien hij erg heeft zitten rommelen met zijn darmpjes en zijn ontlasting.

Groetjes Jolanda

Hoi Jolanda,

Ja, Demi is vandaag precies een half jaar!!!En de dag begon al goed: met een brede glimlach en een hoop gebrabbel om half 6. Het is zo’n schatje! Iedereen zegt ook dat hij zo vrolijk is en naar iedereen lacht. Hij huilt heel weinig, en als hij huilt is er wat aan de hand. Meestal is ie dan moe, maar wil ie niet gaan slapen.

Ik moet zeggen dat ik bij Demi weinig van sprongetjes heb gemerkt. Van de laatste (4,5 maand) had ik wel het idee dat hij er last van had. Hij heeft toen niet goed gegeten, overdag een beetje hangerig/huilen, 's nachts ineens om 3.30 wakker. De oppassen zeiden ook dat hij zichzelf niet was. Verder heb ik van geen sprongetjes gemerkt (hopelijk blijft dat ook zo!)

Hoe gaat het met de kleine z’n darmpjes? Ik heb nog een tip tegen darmkrampjes: Infacol. Voor elke fles een pipetje geven. Werkt bij Demi super goed. Ik gebruik het nog steeds (voor de zekerheid)…

Groetjes
Saskia

ben ik blij dat jij al een topic gemaakt hebt muisje2009
al is kailani dan wel pas bijna 14weken heb ik toch een beetje de zelfde vraag…

ben vandaag bij het cb geweest… ons meisje is al 64cm en 7kilo en ze mag al fruit of groente hebben…in overleg met de arts. de eerste maand aleen fruit of groente.
nu hebben we besloten om met groente te beginnen omdat het minder zuur is maar nu wou ik even weten waneer op de dag ik het haar mag geven? voor een fles of tussen 2 flesjes in? zie dat bij de meeste na een tydje de fles niet meer leeg ging?! (ze hebben me wel gezecht om dit pas na de middag te geven.)
ze krijgt nu 4x 210+7schepjes
ongeveer: 7.00 12.00 17.00 22.00 de laatste fles moet ik haar wel wakker maken zou ik alles dan een beetje kunnen opschuiven (soms vraagt ze overdag ook wel eens een halfuurtje eerder voor de fles )

Ik zou het tussen twee flesjes in geven, dan heeft ze alweer iets trek maar nog niet zodanig dat ze gelijk haar fles wil en helemaal niets moet hebben van die groente. Als ze teveel honger hebben, dan zie je vaak dat ze nieuwe dingen helemaal niet moeten maar gewoon het oude vertrouwde willen namelijk.

Je kan het bijvoorbeeld geven na de fles van 12.00 uur, dat je tegen 14.30 uur een paar hapjes geeft. Niet later, want stel dat ze erop reageert dan heb je een kind dat met krampjes naar bed moet 's avonds. Een paar dagen achter elkaar hetzelfde geven en als het goed gaat overstappen op een andere soort en dat ook weer een paar dagen achter elkaar, etc.

Groetjes!

Hoi Saskia,

Wat gaat dat snel, zit me zelf nu ook te bedenken dat meneer al over 2 maanden ook een half jaar is. Blij te horen dat het goed gaat met Demi.

Met de darmkrampjes gaat het eigenlijk heel erg goed. Hij kreeg een laxerende siroop toegediend om de ontlasting op gang te helpen. We hebben dit heel langszaam afgebouwd, maar sinds afgelopen maandag krijgt hij hier niets meer van én toch iedere dag een goede stinkbroek. Wist niet dat je daar zo blij mee kon zijn, haha.

Komende dinsdag moeten we naar het bureau, ben erg benieuwd.

Ik hoop dat meneer hier ook wat weinig last gaan krijgen van sprongetjes… We zullen het merken. Hmm, hij net wakker geworden, ga even snel kijken,

Groetjes Jolanda

Hallo Femke,

Waarom heeft Kailini 4 flessen op een dag?
Meer een vraag uit nieuwsgierigheid moet ik eerlijk bekennen. Ik moet komende dinsdag dan weer naar het bureau en onze knul is dan bijna vier maanden, maar zit nu nog op de 5 flessen. Vandaar de vraag.

Groetjes Jolanda

Hoi Jol1

Mijn kleine meid krijgt ook 4 voedingen per dag. Ze is 4 maand. En dat gaat erg goed. Ze hebben mij verteld als ze 6 kilo weegt mag je de laatste voeding van 23:00 weg laten.

Maar ik lees dat er nog veel kindjes zijn van die leeftijd die nog op 5 voedingen zitten.

Groetjes Spruit

ja hebben ze tegen mij ook gezecht van af 6 kilo mogen ze 4flesjes…
ma heb het bij kailani gedaan omdat de fles van 23.00 niet meer leeg ging en ze zig overdag na 4uurtjes ook nog niet echt melde dus heb geprobeert om de tyd tussen de voedingen wat langer te laten en dan een fles minder en het ging eigelijk meteen goed (wel even het cb gebeld)
vandaag heeft ze groente gehad… wat een gezichten:D ze vond het wel lekker na een paar happen ging haar mond al open toen ik met de lepel in de buurt kwam ze heeft alles zo snel door…
heb nu een ijsblokje gedaan(waszo op) deze week ook gewoon zo houden of 2blokjes???

ma als hij zijn flesjes nog lekker leeg drink zou ik het gewoon nog even zo laten zijn idd nog meer kindjes die nog 5flesjes krijgen.