Voedingsschema 12 mnd

Hoi iedereen,

Ik wilde even vragen wat jullie voedingsschema is bij een baby van 12mnd, mijn zoontje gaat steeds minder melk drinken namelijk.

Ons schema is:
0900 pap
1300 1 sneetje brood en 1a2 stuks fruit
1600 200ml halfvolle melk
1830 groente
2100 200 ml halfvolle melk

Nu drinkt hij nog maar de helft van zijn flessen leeg die van 1600uur en die van 2100uur dus. Hij wil geen nutrix meer in zijn melk want dan drinkt hij het helemaal niet op. Verder krijgt hij nog een koekje tussendoor en hij drinkt ongeveer 100ml sap,water o.i.d. Zal dit wel genoeg zijn?

Alvast bedankt
Groetjes Gabriella mama van Devin

hallo mijn dochter krijgt nog minder melk zei krijgt s morgens pap die met de melk word aangemaakt en dan bij het brood weer een fles ze krijgt bijde keren 180 cc wand de rest spuugt ze er weer uit als ik meer doe.
ze krijgt simmilac en ze heeft ook al frico comfort gehad.
nou hoop dat je er wat aan hebt mvg christel

hoi
je kan ipv melk s’avonds bv een toetje geven ofzo
mijn zoontje krijgt alleen smorgens pap en soms drinkt hij smiddags wat melk maar dat is zeker niet veel hoor en soms geef ik hem dan yoghurt
en savonds ook een toetje

Als ze 1 jaar zijn hebben ze nog maar 300 ml aan melk(producten) nodig. En dan is volle melk een goed alternatief ivm de vetten die jonge kinderen in de groei goed kunnen gebruiken.

Gr Sandra

Oke bedankt voor de reacties,
Hij krijgt zoiezo na zijn groente altijd een danoontje, Nu komt er wel bij dat ik nogal onzeker ben over de hoeveelheid die hij nodig heeft aan melkproducten omdat hij 3 maanden te vroeg geboren is dus als je die eraf haalt is hij dus eigenlijk maar 9 maanden in onwikkeling e.d. Maar hij heeft wel vanaf het begin al het voedingsschema van een optijd geborene gevolgd.
Ik ga er dan maar gewoon vanuit dat hij moet meelopen met een optijd geborene.

Volle melk is mij wel afgeraden, dit omdat daar teveel vetten in zouden zitten, en teveel is ook weer niet goed. Maar evengoed bedankt voor de tip.

Groetjes Gabriella

Gewijzigd door - Gabriella op 17 May 2007 12:08:52