Voedingsschema 11 maanden: hulp nodig

Hallo

Mijn zoontje Kane slaapt s nachts vaak niet meer door. Hij wordt vroeg in de ochtend wakker vd honger. Dit komt ook omdat hij nog steeds geen boterhammen wil en niet alle dingen mag eten. HIj kokhalst vd boterhammen. Het enige wat hij zo wil eten is lange vingers. Ook te grove stukjes in de voeding wil hij niet. Hij kokhalst ervan en uiteindelijk geeft hij over wat hij binnen heeft gekregen.
Hij heeft o.a koemelkallergie Hij krijgt ipv boterham pap maar ik denk dat hij daar niet genoeg aan heeft.

Zijn schema ziet er zo uit:

7.00 uur( of eerder omdat hij honger heeft ) 200cc Nutramigen

9.00 uur fruithap ( maar daar eet hij niet veel van om deze tijd ) en lange vinger

12.00 groeiontbijt met nutramigen ( 200 cc ). Normaal krijgen de meeste kinderen hier boterham EN nog opvolgmelk

15.00 de rest v fruithap MET liga

17.00 warm eten . meestal potjes want alles wat ik vers kook krijg ik moeilijk naar binnen. Hij kan maar heel eentonig eten omdat hij geen koemelk, tomaat, kiwi, vanille mag. In bijna alle potjes van olvarit etc. zit tomaat of koemelk! HIj eet meestal zijn potjes niet helemaal op.

19.00 nog een flesje 150 cc of wat hij ervan opdrinkt.

Wie heeft er suggesties voor mijn schema? Heel graag.
Ben trouwens ook benieuwd hoe ik dit op vakantie oplos want ik ga over 3 weken op vakantie naar Spanje…

groetjes Joyce

joyce Kurstjens-huber

Hi Joyce, ik hoop dat ik je kan helpen met mijn tips.

Toen Meric bepaalde dingen niet wilde eten hebben wij het als volgt gedaan en nu gaat het beter:

boterham hebben we op een bordje gelegd en hem zelf laten eten. Alles wat hij daarvan at was mooi meegenomen. dus gewoon in kleine stukjes doen en hem zelf laten pakken. omdat hij nu ziek is bied mama zelf boterham aan hij is daar zelf veel te moe en ziek voor namelijk. ook dit vind hij leuk!

verder hebben wij heel lang fruit proberen te geven om 10.00 uur op een gegeven moment liet ik het los en begon het rond 2 uur aan te bieden in de middag. opeens wilde hij het wel eten nu lust hij wel 2 potjes (tuurlijk mag dit niet )

dus ik zou gewoon op een ander tijdstip bieden dit kan met alles…

zo kan het zijn dat hij dan wel trek heeft namelijk…

ook lange vingers zou ik niet in de ochtend geven als ik jou was…dit kan ervoor zorgen dat hij om 12.00 uur totaal geen trek heeft in brood na zo een lekkernij.

en ik vind dat je teveel koekjes geeft eerlijk gezegd, een lange vinger in de ochtend en een liga in de middag dit kan de trek verminderen.

ik geef sommige dagen bijna geen koek omdat we er niet aan toe komen. ons schema is als volgt, mis. heb je er wat aan:

8.00 uur brood met jam en 100cc friso allergy care (kme vrije voeding)

12.00 uur brood met hagelslag en 100cc friso allergy care

14.00 uur fruit (of met de hand of een potje)

16.30 uur lange vinger en 180cc diksap

17.30 uur warm eten en toetje na

19.00 uur 100cc melk en naar bed

Hopelijk heb je hier iets aan. succes!