Voedingsschema 10 maanden

Hallo,

Onze dochter heeft nu al een hele tijd hetzelfde schema, ik vraag me eigenlijk af hoelang dit schema nog zo blijft. Heb het idee dat er even geen vooruitgang in zit en vraag me werkelijk af hoe dat gaat als ze dadelijk 1 jaar wordt. Er zullen toch langzaam aan dingen afgebouwd/opgebouwd moeten worden. En hoe zit dat nu nog met pureren hoelang gaat dat door. Dus ik ben reuze benieuwd naar jullie schema’s.

Ons schema is nu:

08.00 fles 180 cc en 6 schepjes
10.30 fruithapje geprakt
12.00 1 boterham met smeerbaar beleg en fles 120 cc
15.30 50 cc diksap en tussendoortje (weigert ze nu vaak)
17.30 200 gram groentehap met soms vlees of vis (geprakt) en soms yoghurtje
19.30 fles 180 cc en 6 schepjes

groetjes Jolanda

Bij mijn weten is het van 7 / 11 maand

• 200 fv + 6 el pap
  • fruit + evt sap
  • 1 plak brood + 200 fv
  • groentehap + zuiveltoetje

en dan nog 2/3 tussendoortjes en sapjes/thee ed tussendoor.
Vanaf 12 maanden wordt dan de flesvoeding voor melk of peutergroeimelk vervangen naar keuze, 300 ml per dag. Gewoon kijken naar je kindje wat die al aankan. Vlees is wel erg belangrijk, geloof nu zon eetlepel per dag ofzo.

Fruit gaat hier trouwens nog altijd door de mixer vind ik zelf ook wel zo lekker ^^

Ik doe nu zelf:
7.00 200 + pap
10.00 1 tot 2 stuks fruit + 150 sap
12.00 1 pl brood, boter, smeerkaas/leverpastij + 150 ml fv
15.00 nijntje koekje/soepstengel + 150/200 sap
17.00-19.00 groentehap + danoontje

Saar is vandaag 10 maand en haar schema is als volgt.

Ontbijt: papfles van 200 cc ( drinkt 150 cc op )
Tussendoor: Fruit ( vaak nog niet eens 100 gr )
Lunch: fles 200 cc ( drinkt 150 cc ) en een boterham
Tussendoor: koekje met drinken ( drinken wordt vaak geweigerd, dus dan ook geen koekje :S )
Avondeten: ongeveer 100 gr groente met een toetje
Voor het slapen: papfles van 200 cc ( drinkt meestal ook maar 150 cc op )

Gr Maaike

@mamajob:

wat is de samenstelling van jouw papfles?

op het cb zeiden ze dat Colin voorlopig nog 3 flessen mag. Zolang hij het nodig heeft is het geen probleem. Hij geeft het zelf aan als hij ze niet meer noduig heeft.
Hier met 9 maanden:
8.00 180/6
10.00 fles diksap
11.00 fruit
13.00 boterham + fles 180/6 (gaat niet leeg)
15.00 fles diksap
17.00 warme hap
18.00 fles diksap
19.30 fles 210/7 (blijft meestal 60-90 over)

22-12-2009 colin geboren

@ mama van julian,

ik doe 180 cc met 6 schepjes en 4 eetlepels of 5 desertlepels.
Ik heb in de speen een gat geknipt, Sarah drinkt al slecht en als ze er ook nog moeite voor moet doen drinkt ze helemaal niet.

@jeuly, hier is ons schema precies hetzelfde als dat van jou. Ik begin te merken dat ze meer behoefte krijgt aan brood. Zal ze wel van haar mama hebben, want dat is ook echt een broodeter Krijgt dus voortaan tussen de middag 1,5 boterham 's morgens na de fles ook een boterham. Meer krijgt ze niet, maar heb het idee dat ze er ook zonder moeite 3 op zou eten… haha. Volgens mij is het de bedoeling dat je met ongeveer een jaar langzaam overstapt op gewone volle melk en dat de avondfles dan gaat vervallen. De potjes groente worden vanaf een jaar ook weer groter of als je het vers maakt kan je dus ook meer geven vanaf een jaar. Hier in Belgie krijg je het advies om tot een jaar minstens 500 cc opvolgmelk te geven en dit met een jaar langzaam te vervangen voor volle koemelk, maar dus nogsteeds minimaal 500 cc. Dit is wel een verschilletje met nederland dus.

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier hebben we het volgende schema. Eigenlijk al een hele tijd.

7 uur 210 met 7 schepjes en 4 schepjes bambix fijne granen
10 uur fruit ongeveer 200 gram
12 uur 2 boterhammen zonder korst 1 met smeerkaas en 1 met jam
12:30 / 13:00 fles 180 ml
15 uur koekje en wat diksap meestal zo 'n 100 ml. Soms iets minder soms iets meer
17 uur warme hap en toetje
19 uur fles. De laatste week drinkt ze meestal net 90 ml
en dan om 19:30 op bed

Ok, dank je wel.
Zo te lezen, is haar schema eigenlijk nog steeds goed en blijft het voorlopig ook nog wel even zo.
Alleen dat drinken tussendoor vindt ze nog maar niets geloof ik, want dat doet ze maar erg weinig. als ze 75 cc aan diksap / thee binnen krijgt op een dag is dat erg veel. Maar dan zal ze ook nog wel niet zo’n behoefte hebben.

groetjes Jeuly