Hallo allemaal,
Mijn zoontje is met 25 weken geboren en is na vier maanden ziekenhuis met zuurstof en sondevoeding naar huis gekomen. Nu heeft hij geen zuurstof en sondevoeding meer maar hij heeft nog steeds problemen met eten. Ook heeft hij een reflux, klepje van de slokdarm naar de maag sluit niet goed waardoor hij zijn eten niet makkelijk binnen houdt en dus erg veel spuugt. Hij is nu 19 maanden oud en weegt 9 kilo en is 78 cm lang. Zij voedingsschema ia als volgt:
8.00 halve tot een hele boterham met 180 cc opvolgmelk
11:00 fruit
13:00 200 cc pap
15:00 fruit en/of koekje
18:00 Potje olvarit a la carte (met de blender fijn gemalen anders gaat hij spugen) en soms een paar hapjes yoghurt maar meestal wil hij dit niet.
19:00 150 cc opvolgmelk
Hij spuugt dus dagelijks ook weer een gedeelte uit. Hij krijgt nog steeds opvolgmelk uit een fles en een bord pap omdat hij niks anders wil drinken en hij moet wel voldoende vocht binnen krijgen. Wel biedt ik hem elke dag een beker met water aan (sapjes, yogie etc. wil hij echt niet) en daar drinkt hij een paar slokjes uit.
Ik ben benieuwd wat het voedingsschema is van kinderen van zijn leeftijd? (kijken of hij een beetje in de buurt komt)
En of er nog tips zijn om hem 's avonds van zijn potje olvarit af te krijgen (hij eet namelijk wel stukjes vlees en mais maar geen hele maaltijd)
Gr. Willemijn