Voedingsproblemen

Hallo,

Mijn dochter van bijna 12 weken is erg onrustig en huilt veel. Ik heb het idee dat het aan de voeding ligt. Ben na 6 weken begonnen met afbouwen van borstvoeding. Eerst met Nutrilon standaard begonnen. Dit leek goed te gaan maar mijn dochter had erg veel kramp en moeite met ontlasting. Op advies van cb overgestapt naar Omneo. Ook dit leek goed te gaan maar ze is erg onrustig en ontevreden. Sinds een paar dagen drinkt ze ook de fles niet op. Het lijkt wel of ze het niet lekker vindt en of het helemaal verkeerd valt. Vandaag ga ik naar de dokter omdat ik ook een hoestje hoor. Heeft er iemand tips wat ik kan doen?

Ik zou zeggen verander niet teveel van voeding want ze moeten ook steeds aan nieuwe voeding wennen. Hoe lang geef je nu de omneo?
Kan zijn dat ze daar nog aan moet wennen.
Teveel wisselen van voeding is niet goed en kunnen ze flink last van hebben.

Succes groetjes Gytha

een kind moet minimaal 2 weken wennen aan de nieuwe voeding en te veel veranderen is ook niet goed heb hetzelfde meegemaakt met de voeding liet er alijd een paar weken tussen om aan te wennen

Als ze echt niet kan wennen aan Nutrilon, kun je altijd nog Friso proberen. Deze voeding lijkt het meest op bv. Anna heeft het ook en geen enkel probleem. Kan net dat ene smaakje zijn of structuur. Succes!

in het ziekenhuis gebruiken ze zelfs friso

Gewijzigd door - lieke33 op 09 Apr 2008 07:32:17

Ik kreeg ook als advies friso omdat dit het beste op bv lijkt.
En gebruiken het nog steeds. Geen enkel probleem.
Maar in jantin haar plaats zou ik eest een paar weken bij de nutrilon blijven.

groetjes Gytha

Het kan ook ook de fles liggen. soms moeten ze zo hard zuigen aan de fles dat ze last van hun buik krijgen of oortjes van de druk. Die s vormige fles van Diffrax is goed hiervoor. door de onderkant kan lucht erin komen waardoor je fles niet vacum trekt en daardoor mijn dochter rustig kon doordrinken. Ik vond het super werken. dus naast de voeding moet je misschien kijken naar de fles of de speen die erop zit.

Bedankt voor alle tips! Moeizame voedingen komen waarschijnlijk door oor- en keelpijn. Gisteren ging gelukkig weer goed. Vandaag niet helemaal. Dochter komt soms niet in slaap overdag en is dan aan het einde van de dag helemaal kapot…

quote:
Het kan ook ook de fles liggen. soms moeten ze zo hard zuigen aan de fles dat ze last van hun buik krijgen of oortjes van de druk. Die s vormige fles van Diffrax is goed hiervoor. door de onderkant kan lucht erin komen waardoor je fles niet vacum trekt en daardoor mijn dochter rustig kon doordrinken. Ik vond het super werken. dus naast de voeding moet je misschien kijken naar de fles of de speen die erop zit.

Ook de flessen van Avant hebben een speciaal luchtsysteem.
Door de dop losser of vaster te draaien regel je de luchttoevoer.
Waardoor hij inderdaad niet vacuum trekt.
Wij zijn trouwens vrij snel overgestapt op speen nummer 2,
dat kan ook helpen!

Hier in het ziekenhuis hebben ze trouwens Nutrilon, geen Friso.

onze zoon heeft altijd te kampen gehad met darm- en voedingsproblemen. Altijd een gedoe met spenen…nooit werkte het goed.
Totdat we een fles kochten die niet in iedere winkel te verkrijgen was, maar wel bij bebe belle. Die heet B-free. Het ziet er ingewikkeld uit die fles maar werkt echt fantastisch. De baby kan geen vals lucht meer binnen krijgen en zal dus minder last van darmkrampen hebben of misschien helemaal niet meer.
Je hebt ze ook in Dr. Brown. Even googlen en je weet het zo…

Gr,
bianca

mama van Lisa (14-05-2003) en Lucas (31-12-2005)