Voedingspatroon tussen 11-12 mnd

Hoi mama’s! Mijn grote man is nu bijna 11 maanden. Soms wordt het ineens tijd om wat meer voeding te geven hier en daar, maarr, ik vraag me af wat normaal is voor een baby tussen de 11 en 12 maanden?
Hoe zit de dag er bij jullie babies eruit wat eten betreft rond deze leeftijd?

Ik hoor het graag!

Lauren & Alex (05-05-2010)

Mijn dochter kreeg tussen 6 en 7 120cc melk.
Dan om 9u 2 boterhammen
Om 12.30 weer 2 boterhammen en 100cc melk
Om 17.30 ongeveer 400gram warme hap en een toetje en om 19u een papfles.

Tussendoor gaf ik haar fruit en iets van een soepstengel of een droge boterham. En sap natuurlijk.

zit ff te spieken in haar dagboekkie …

eigenlijk ist nog steeds een beetje hetzelfde ! (nu is ze in july 2)

als ze wakker word 07.00-08.00 gewone melk 250 ml met bambix
als ze uit bed komt, ongeveer 09.30-10.00 uur een appel, of manderijn of banaan…
(en eventuuel nog een rijste wafeltje ofzo)
12.00 uur 2 boterhammetjes
(schoonheidsslaapje) dan word ze meestal om 14.00 uur wakker, dan krijgt ze een liga of een koekkie
17.00 uur krijgt ze avondeten (gewoon wat wij eten)
19.00 uur krijgt ze nog een pyamapappie tijdens het voorlezen

Pippy is geboren 17.07.2009

Je moet niet te veel vergelijken want elk kind is heel anders en het ene kind heeft meer nodig dan de ander. Dus kijk wat je mannetje op eet en pas je daar op aan.
Je kan heel goed zien dat het per kindje verschilt als je alleen deze 3 reacties al vergelijkt. Onze dochter is morgen 1 en eet nu:
8.00: 230 ml pap (fijne granen)
12.00: 2 sneetjes brood
17.30: Bordje avondeten (met de pot mee) en toetje. Ik heb geen idee hoeveel gram want ik meet het niet af We gooien gewoon wat op haar bordje en zien wel wat ze opeet
Voor de rest krijgt ze eigenlijk niks. Ze krijgt wel nog 250-350 ml roosvicee met water. En rond 16.00 als ze wat jengelig word een soepstengel.
We proberen wel elke dag fruit te geven, maar dat lukt gewoon lang niet altijd.
Koekje krijgt ze soms.
Dus je ziet, onze dochter krijgt lang niet zo veel als de rest, toch heeft ze een heel goed gewicht bij haar lengte!
Dus het verschilt echt enorm per kindje

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gewijzigd door - goudvisje20 op 31 Mar 2011 18:23:31

Okee, goed om te horen dat (hoewel het een beetje verschilt, maar tegelijkertijd ook weer overeen komt) wij het ook zo doen! Bedankt!!

We doen nu:
7.30 papfles
11.30 fruitje
13.00 boterham + 90 cc melk
16.00 koekie + drinken
17.30 warm
19.00 180 cc melk

Hij komt zo te zien niks te kort. Wat ik nu veranderd heb is, hij krijgt 's ochtends een grotere papfles (180 cc water + 6 schepjes nutrilon + 4 schepjes pap)

Grappig om te lezen dat al jullie kindjes, toch echt bijna allemaal even oud, 's avonds nog een fles melk of papfles krijgen Sylvie krijgt dat al heeeeeel lang niet meer maar ze hoeft het ook echt niet. En 's ochtends krijgt zij als 1 van de weinigen een bordje pap, geen fles. Grappig die verschillen

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

hoi hoi,

Ons meisje is begin maart 1 geworden en haar schema ziet er ongeveer zo uit:

8.00 uur: 200 ml pap uit bord (pyamapap of melkpap appel).
10.00 uur: koekje met sap.
12.00 uur: 2 boterhammen met melk.
15.00 uur: fruit.
17.30 uur: groenten en toetje.
19.00 uur: avondpap uit fles (heeft ze niet meer nodig, maar ze tuttelt hier al half van in slaap…Aangezien mandy een slechte slaper is, vind ik het wel prettig)…

Liefs Sandra

Ja… inderdaad… ik zat ook te denken: moet ik die laatste fles van 7 uur niet afbouwen… maaaar, tis maar een flesje met wat melk, en ik merk dat Alex hier heel rustig van wordt… echt even zijn momentje. ben ook niet van plan hem binnenkort eraf te halen. Als hij straks meer gaat eten overdag (2 boterhammetjes en een toetje 's avonds) ga ik de de laatste fles halveren.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!!