Mijn zoontje van 9 maanden wil niet zo graag brood eten en voor de vakantie resulteerde dat steeds in een drama. Dus ik heb het even opzij geschoven en gaf pap van 90cc melk en dan nog een flesje er naast van 90 cc.
Maar sinds 2 weken is het gewone leven weer begonnen en bij het KDV krijgt hij gewoon brood aangeboden en waarempel, daar eet hij een halve tot anderhalf snee brood en krijgt hij flesje van 180 cc erna.
Omdat hij het daar wel at ben ik het ook weer gaan proberen maar bij mij weigert hij brood te eten, compleet drama. Soms een paar stukjes maar meestal krijg ik er nog geen halve snee brood er in.
Nu vraag ik mij dus af wat wijsheid is, wel of geen pap geven. Brood blijven aanbieden + fles van 180 cc of brood weer even laten staan en pap met half flesje.
Nu bij alleen brood geeft hij steeds na zijn fles om 12.00/13.00 aan dat hij meer zou willen maar ook bij zijn fles van 19.00 uur voor het slapen gaan.
Hij slaapt wel gewoon prima de nacht door.
Dus ik vraag mij nu een beetje af, krijgt hij wel voldoende.
Schema is als volgt
07.00 uur bord pap van 150cc melk + 5 scheppen volkoren bambix
09:30 uur fruithapje
slapen tot 11.30/12.00 uur
12:00 uur boterham + bekertje thee
12.30/13.00 uur FV 180cc
15:00 liga/koek/rijstewafel (net wat hij wil pakken) met thee of rosevicee
16:30/17:00 warme maaltijd (geen toetje)
19:00 uur FV 180cc
(de melk wordt steeds ex. schepjes aangegeven)
Toen ik geen boterham gaf kreeg hij 90cc melk + drie schepjes volkoren bambix en ipv 180cc fles een 90 cc fles.
Hoe ziet jullie schema eruit of wat is jullie mening ?