Hoi Lauren!
Als ik jouw was zou ik dan in de laatste fles een schepje rijstebloem doen, maar ik heb dat zelf nooit gedaan en dat hoeft ook niet persee, als Alex goed slaapt op een fles waarom wel, toch? Melk alleen is meer dan voldoende voedingstoffen.
Groentehap kun je gewoon een heel potje (6 mnd +) geven of zelf gemaakt bijvoorbeeld gekookte aardappels of rijst met boontjes of broccoli en kip of rundvlees zónder peper en/of zout toevoegen pureren. Pppfft hoeveel gram is dat… 300 of 400? Gokje weet ik niet meer precies.
Niet te nauw nemen, dat merk je vazelf wel wanneer hij genoeg heeft ik houd liever wat over dan dat ik te weinig zou hebben. En een toetje lekker erachteraan mag ook bijvoorbeeld Nestle Yogolino of een ander merk babytoetje.
Inderdaad je merkt wel dat Nutrilon 2 veel zwaarder is ik denk dat je vrij snel terug gaat naar 3 flessen. Mocht dat niet zo zijn, maak je geen zorgen 4 flessen mag ook nog![]()
Ik gaf weleens pap maar dat hoeft niet. Joaquin vind dat niet zo lekker dus vandaar dat ik dat niet geef, maar je zou bijvoorbeeld i.p.v. eerste fles `s ochtends pap kunnen geven (kan ook in flesvorm maar ook lepelen, er is veel te koop).
*Als je 3 flesjes geeft vervang je de fles van 16:00u door om bijvoorbeeld 12:30u een half boterhammetje (met boter en leverpastei of appelstroop of smeerkaas) te geven met flesje van 200 ml. Op een gegeven moment word die halve boterham een hele en dan nog een halve fles van 100 ml melk erbij. Komt allemaal vanzelf wel.
*Dan kun je om bijvoorbeeld 16:45u de warme hap met toetje geven.
En Alex slaapt natuurlijk met 6 maanden ook nog 2 x op een dag.
Ik deede dat altijd s ochtends van 10:30u tot 11:30u en
s middags van 13:00u tot 14- of 15:00u.
Je zou als hij wakker is en je geeft geen fles meer om 16:00u water/diksap/thee met een koekje of soepstengel kunnen geven.
So lang verhaal! Haha hoop dat je er iets mee kan en meestal vind je je eigen weg er wel in, tenminste ik neem de adviezen van het CB ter harte maar ik doe er mee wat ik en Joaquin zélf het fijnste vinden
! Groetjes xx
OH ja! Is inderdaad wel goed om gezellig samen aan tafel te eten dat doen wij ook altijd
(Want ik heb wel eens gezien dat dat niet gebeurde en het kind wil nu niet meer eten of op de bank een paar hapjes lijkt me niet fijn)…
Gewijzigd door - Ghis- hartje -Joaquin op 12 Oct 2010 14:36:32