(voedings)schema pasgeboren baby's

hoi hoi,

ik ben heel benieuwd wat de voedingstijden waren/ zijn van baby’s die net geboren zijn tot aan zij zo’n beetje doorslapen.
ook met badtijden en slaaptijden erbij, en wanneer zij gingen doorslapen!!!(erg belangrijk)
doordat ik mijzelf helemaal niet lekker heb gevoeld na de geboorte van mijn dochter kan ik mij er zo weinig van herinneren. ik word als het goed blijft gaan over een paar maanden weer opnieuw mama.

alvast bedankt!!

groetjes fenne

denk dat het er ook een beetje aan ligt hoe groot je baby is en zo
ik lag in t ziekenhuis en reno in de couveuse maar bij mij was het zo

dat hij om de 3 uur moest eten en dan was de eerste voeding om

7.30
9.30
12.30
15.30
18.30
21.30
00.30
3.30

en het badje hadden ze altijd t liefste voor de voeding van 18.30
maar toen hij thuis kwam toen heb ik dat zelf verschoven na de voeding van 9.30
dus dit is een heel druk schema

denk dat het even afwachten is hoe zwaar en hoeveel voeding hij nodig heeft

groetjes mirelle

hier waren de voedingstijden in het begin op verzoek daarna om de 3 uur en al snel om de 4 uur.
badje deden wij smorgen’s na de bv en dan slapen.
een echt ritme hadden wij echt niet na de geboorte.

groetjes gytha

mijn zoontje is nu 6 weekjes oud,en ik geef borstvoeding.
ik voed hem op verzoek.
Hij komt omdat hij in de regeldagen zit om bijna elk uur om te eten.
Hij weegt dik 6 kilo en is 60 cm lang.
hij eet als hij geen regeldagen heeft elke 3 tot 4 uur.
snachts eet hij om de 5 uur.
De ene nacht slaapt hij redelijk door en het andere nacht weer niet.

groetjes van Bianca mv nicky en Mika Dani 16/08/2007

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Mijn zoon is bijna 3 maand. Bij zijn geboorte (heb hem 4 weken BV kunnen geven) dronk hij de eerste week elke 2-3 uur. Dat werd op een bepaald moment elke 3 uur.
's Nachts kwam hij lange tijd tussen 2 en 3. Toen tussen 3 en 4. Dat schoof steeds wat op. Tot er een wat duidelijker ritme in het drinken kwam. Dat is eigenlijk vanzelf gegaan. Hij drinkt nu 5 keer 180 cc elke vier uur en heeft sinds een week of vier geen nachtvoeding meer. Hij slaapt niet elke nacht door maar hij heeft nu genoeg aan een speentje. Zijn voedingen liggen (meestal) tussen 7:00 en 23:00 uur.
Succes!

Hoi Fenne,

pffh ik moet nu alweer graven in mijn geheugen. Zoë was 9 pond bij de geboorte dus wij hebben maar 2 weken om de 3 uur gevoed (7-10-13-16-19-22.30-3.30) en toen om de 4 uur (7-11-15-19-23-3.30) en met 5 weken sliep ze door en viel de nachtvoeding eraf. Ik deed haar altijd 's ochtends in bad maar toen de kraamhulp wegging werd dit al snel 's avonds. Met 4,5 mnd ben ik begonnen met een fruithapje en met 5 maanden om 19.00 uur een flesje met Nutrix en de fles van 22.30 laten vallen, een week later ook groente.

Hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes,
Inge

hoihoi
Bas kreeg de eerste 3 weken 90cc om de 3 uur behalve snachts
zijn schema was
7uur
10uur
13uur
16uur
7uur
22uur
1uur

sinds deze week is zijn schema met 120 cc
7uur
11uur
15uu
7uur
23uur
3/ 4uur (op verzoek)

na het voeden gaan we altijd even met m zitten kroelen enzo dan even in de box en dan wil die wel weer slapen. na 7uur niet dan wil die even bij je zitten en dan valt hij inslaap en 23 uur en snachts na de fles is ie meteen weer vertrokken.

groetjes silvia

Hallo Fenne,
Mijn dochter was 5 weken te vroeg en woog 2530 gram dus misschien heb je hier niks aan, maar haar voedingstijden waren als volgt.
De eerste week kreeg ze nog 8 voedingen, week daarop 7 voedingen.
7,10,13,16,19,23
en de nacht op verzoek
Na 10 weken sliep ze door, de dag van de eerste prikjes. Weet niet of dit toeval was of dat het door de prikjes kwam. Nu is ze 9,5 maand en heeft nog soms nachten dat ze niet doorslaapt. Heeft nu voornamelijk met tanden te maken, maar die doorslaapnachten zijn de ene keer goed en de andere keer minder.
Gr. Natasja