Voedingen

Hallo!

Ik zal mij eerst even voorstellen.

Ik ben Wendy ben 19 en een super trotse jonge moeder van Finn Evan van 12 weken. aangezien er soms is in me opkomt en ik daar informatie over wil weten heb ik mij aangemeld op Ikkeben.nl

Nu heb ik dus ook weer iets waar ik graag iets over zou willen weten, en dat is het volgende:

Finn is nog al een hongerbaal dat wisten we al snel omdat wij al vrij snel zijn begonnen met nutrilon Forte. Hij krijgt nu van mij 5 x 165 ml 2 schepjes Nutrilon Forte en 3 schepjes Nutrilon Standaard.
het is de bedoeling dat hij hier steeds 4 uur tussen zit. MAAR ALS HET AAN HEM LIGT NIET, soms wil hij na 2 a 3 uur weer eten! als ik hem dan geef is hij weer rustig en heel tevreden! hij gaat dus vaak wel over een LITER per dag! en volgens het consultatiebureau mag dat niet.
ik heb fruitpotjes van Olvarit zien staan in de supermarkt voor kindjes vanaf 4 maanden. maar nou hoor ik ook wel eens dat het niet goed is om dat met 4 maanden al te doen.

Hoe kan ik de tijd het beste overbruggen om zijn honger te stillen? als wij al gaan zitten eten begint hij zelfs ook al te smakken. ik denk omdat hij het ruikt. hebben jullie tips? ik heb het idee dat Finn toch wel wat meer zou lusten. maar ik durf natuurlijk niet zomaar te gaan experimenteren!

BVD

Wendy

Hier vanaf 4 maand al wel fruit en groenten. Maar 12 weken is nog geen vier maand hé…

o ja, welkom op het forum natuurlijk!

quote:
Hier vanaf 4 maand al wel fruit en groenten. Maar 12 weken is nog geen vier maand hé...

Bedankt voor je reactie. Nee 12 weken is nog geen 4 maand. maar dat bedoelde ik ook niet… ik had het over tegen die tijd dat het wel mag. maar nu zou ik graag een oplossing willen voor zijn honger

Misschien vollere flessen geven, maar maar vier? Noa at op elf weken vier flessen van 210 + 7 scheppen, dus 240 ml. En hier op het cb doen ze er niet moeilijk over als ze zo jong over de liter melk zitten hoor.

Heb net in het boekje van cb gekeken en ze kreeg voor ze overging op vier flessen, vijf flessen van 180 + 6 schepjes, dus zat ze ook over de liter.

Hoi hoi

Het is erg lastig, zo’n hongerlap! Kan Finn niet al naar 5x 180+6 (200cc)??
Ik gaf Jens 's ochtends altijd 210+7 en 's avonds ook, in de hoop dat ie meer verzadigd zou zijn. Sja dat lukte niet altijd.

Het is idd niet verstandig om voor 6 mnd al te beginnen met fruit- en groentehapjes ivm een onderontwikkeld maag-darm-systeem. Iets anders dan melk wordt nog niet goed verdragen en verwerkt en komt er vrijwel onverteerd weer uit.
En de darmpjes moet je nog zien als een soort gatenkaas; onbekende stoffen gaan bijna direct in de bloedbaan en zodoende kan je allergieën triggeren/ontwikkelen.
Maar ja… als je zo’n hongerlapje hebt, kan je best beginnen met hapjes. Bouw het dan wel voorzichtig op. Begin eerst v.a. 4mnd met rijstebloem in de fles (een schepje) en kijk of hij er op reageert (bijv. krampen, diarree, verstopping), gaat dat goed, probeer dan groentehapje (groente is milder dan fruit voor de darmpjes). Eerst een paar hapjes per dag… paar dagen achtereen hetzelfde en ook hierbij kijken of hij er op reageert. En zo elke paar dagen een andere groente (en daarna dus fruit) proberen.
Weet wel: tot 6 mnd vervangen hapjes nog geen flesvoedingen, maar misschien stilt het wel de honger tussendoor.

Ik benadruk wel dat je echt stapje voor stapje moet werken, want hier begon ik ook uit alle enthousiasme met alles tegelijk en dat jong maar krijsen. Wat bleek achteraf; hij kon de appel in de fruitpotjes niet verdragen :S … En laat er nou appel in bijna alle fruitpotjes zitten als smaakmaker! Ik zag dus door de bomen het bos niet meer en wist bij god niet waar hij op reageerde, dus moest ik alles weer weglaten, z’n buikje op rust laten komen en weer helemaal van voor af aan opnieuw opstarten .

Misschien heb je wat aan deze info

Enne WELKOM hihi

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

quote:
Hoi hoi

Het is erg lastig, zo’n hongerlap! Kan Finn niet al naar 5x 180+6 (200cc)??
Ik gaf Jens 's ochtends altijd 210+7 en 's avonds ook, in de hoop dat ie meer verzadigd zou zijn. Sja dat lukte niet altijd.

Het is idd niet verstandig om voor 6 mnd al te beginnen met fruit- en groentehapjes ivm een onderontwikkeld maag-darm-systeem. Iets anders dan melk wordt nog niet goed verdragen en verwerkt en komt er vrijwel onverteerd weer uit.
En de darmpjes moet je nog zien als een soort gatenkaas; onbekende stoffen gaan bijna direct in de bloedbaan en zodoende kan je allergieën triggeren/ontwikkelen.
Maar ja… als je zo’n hongerlapje hebt, kan je best beginnen met hapjes. Bouw het dan wel voorzichtig op. Begin eerst v.a. 4mnd met rijstebloem in de fles (een schepje) en kijk of hij er op reageert (bijv. krampen, diarree, verstopping), gaat dat goed, probeer dan groentehapje (groente is milder dan fruit voor de darmpjes). Eerst een paar hapjes per dag… paar dagen achtereen hetzelfde en ook hierbij kijken of hij er op reageert. En zo elke paar dagen een andere groente (en daarna dus fruit) proberen.
Weet wel: tot 6 mnd vervangen hapjes nog geen flesvoedingen, maar misschien stilt het wel de honger tussendoor.

Ik benadruk wel dat je echt stapje voor stapje moet werken, want hier begon ik ook uit alle enthousiasme met alles tegelijk en dat jong maar krijsen. Wat bleek achteraf; hij kon de appel in de fruitpotjes niet verdragen :S … En laat er nou appel in bijna alle fruitpotjes zitten als smaakmaker! Ik zag dus door de bomen het bos niet meer en wist bij god niet waar hij op reageerde, dus moest ik alles weer weglaten, z’n buikje op rust laten komen en weer helemaal van voor af aan opnieuw opstarten .

Misschien heb je wat aan deze info

Enne WELKOM hihi

Hoi Hoi.

Dat is dus het probleem. het vreemde is dat het een hongenbaal is, maar hij soms ook nog wat laat staan van de 165. en dan heefd hij snel weer honger. ik heb er wel eens 200 in gedaan, maar dan drinkt hij dat toch weer niet op…

Hoi,

Ervaring met kv heb ik niet want ik geef zelf bv en dat deed ik de eerste paar maanden op verzoek. En dat was soms dus na twee uur en de andere keer naar 4 uur. Heeft je zoon honger dan zou ik hem gewoon geven. Hier ok een hongerige baby. Die zat gewoon op zijn handjes te kluiven en te kokhalzen daardoor. Ben toen met drie en halve maand begonnen met rijstebloem in z’n fles en fruithapjes. Probleem was over en had weer een tevreden baby. Persoonlijk ben ik niet zo van de vaste regeltjes. Je moet gewoon kijken naar je kind en waar hij aan toe is. Vertrouw op je moedergevoel dan zit je goed. Mijn zoon wist gelijk wel wat hij met die lepel aan moest met 3,5 maanden sommige kinderen weten dat met 6 maanden nog niet.
Maar ik zou eerst die rijstebloem proberen en proberen nog eventjes te wachtten met fruit

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wij kregen als tip om meer water bij de voedingen te doen en nutriton (verdikt zich in de maag). Dus dan kloppen de verhoudingen niet meer maar… heeft meneer wel meer binnen waardoor hij vol zit. Je zou denken … dan verteerd hij het ook sneller. Maar dat was hier niet het geval.

Hoe snel heeft hij zijn flesje leeg? Anders kleinere speen zodat hij wel even de moeite neemt om te proeven wat hij drinkt. Je mag zeker wel 10 minuten (meer is ook niet erg maar minder is wel erg snel) over een flesje doen.

Succes … want die tijd is lastig te overbruggen vaak. Als hier nog geen tijd was voor de fles ging ik vaak lopen/wandelen… even het dorp in… dan gaat de tijd ook snel … maar het moet dan wel lekker weer zijn!!

10 minuten?? Zeg maar gerust 15-20 minuten hihihi. 10 minuten is mega-snel en pas rond 20 min is de zuigbehoefte bevredigd. Of misschien is dat het 'm juist; hij drinkt te langzaam? Dan zou een grotere speen een oplossing kunnen zijn.,

Ik was toen met Jens altijd in de veronderstelling dat een flesje leeg hoort te gaan in 5-10 minuten hahahaha, 't arme kind had er flink krampjes van en ging behoorlijk spugen doordat hij 't zo snel naar binnen had geklotst.
Tot ik dus hoorde van cb en verschillende forums dat ze er zo’n 20 min. over horen te doen

hallo.

Finn drinkt zijn fles wel eens in 5 min leeg!! hij drinkt of zijn leven er van af hangt! toch heeft hij nooit krampjes gehad, ook nooit de eerste weken…

is het heel erg als je eerder begint met fruit? als hij het lekker vind? hij krijgt ook gaviscon voor reflux, dat slikt hij meteen al door… dus spuugd het niet uit…

liefs

Tim dronk ook altijd zijn flesjes in 5 a 10 minuten leeg. Ik dacht eerst ook dat hij daarna nog honger had, maar toen bleek dat hij nog zuigbehoefte had. Kan dit bij Finn ook het geval zijn? Want de zuigbehoefte is pas bevredigd als ze ongeveer 20 minuten over een fles doen. Wij wilde eerst geen speen gebruiken voor Tim. Maar toch zijn we dit gaan doen vanaf dat hij 1 maand oud was en dan alleen na zijn voedingen. Dan kon hij nog even aan de speen sabbelen en toen was het over. Toen hij iets van 4 of 5 maanden oud was zijn we weer met de speen gestopt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

quote:
Tim dronk ook altijd zijn flesjes in 5 a 10 minuten leeg. Ik dacht eerst ook dat hij daarna nog honger had, maar toen bleek dat hij nog zuigbehoefte had. Kan dit bij Finn ook het geval zijn? Want de zuigbehoefte is pas bevredigd als ze ongeveer 20 minuten over een fles doen. Wij wilde eerst geen speen gebruiken voor Tim. Maar toch zijn we dit gaan doen vanaf dat hij 1 maand oud was en dan alleen na zijn voedingen. Dan kon hij nog even aan de speen sabbelen en toen was het over. Toen hij iets van 4 of 5 maanden oud was zijn we weer met de speen gestopt.

Groetjes,
Sandra

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/wXz1p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Hallo sandra!

Finn heeft al een speen! hahah vervelend ben ik he! ik snap er niks van. honger of heen honger, ik denk van wel. en zeker omdat hij al vaak gaat liggen smakken als hij eten ruikt.
ik zou er graag iets tegen willen doen. CB zegt steeds niet over een liter…

Hoi Wendy,

Welkom op het forum!
Waarom geef je hem dan niet 5 schepjes nutrilon forte, ipv 2 forte en 3 standaard, dan moet dat toch meer vullen dan wat je nu geeft.

Wat is je afweging om geen 5 schepjes forte te geven?

Groet Vanessa

quote:
Hoi Wendy,

Welkom op het forum!
Waarom geef je hem dan niet 5 schepjes nutrilon forte, ipv 2 forte en 3 standaard, dan moet dat toch meer vullen dan wat je nu geeft.

Wat is je afweging om geen 5 schepjes forte te geven?

Groet Vanessa

Hallo! ja ik heb dat een paar dagen ook gedaan maar het Consultatiebureau vertelde mij dat ik het moest mengen omdat het niet goed was om alleen maar forte te geven. dan zouden ze snel te zwaar worden zei ze, en zijn maag zou dat niet aankunnen. dus vandaar dat ik het moest mengen met de standaard

Gr wendy

Het is speciaal gemaakt voor hongerige kindjes opdat ze niet gaan overeten. Als ze van Standaard te veel krijgen, dán worden ze snel dikker, maar van alleen maar Forte…? Daar worden ze er toch niet zwaar van? Het is erop gemaakt notabene. Er zit johannesbroodpitmeel al doorheen, en dat zet niet aan inprincipe.
Lijkt mij dat het gewoon kan hoor, gewoon 100% Forte, anders stond er toch wel een andere verhouding op de verpakking lijkt me.

En ja, het maagje zal er aan moeten wennen, misschien eerst 4 schepjes Forte en 1 Standaard, en over bijv. een week alle schepjes Forte? Dan kan z’n maagje er rustig aan wennen.