Voedingen veranderen door kinderdagverblijf

Hallo moeders,

Komende maandag moet mijn dochter Julia voor het eerst naar het kinderdagverblijf. Ze is 11 weken. Normaal is dit haar schema:

's nachts een keer drinken
09.00 uur
13.00 uur
18.00 uur
23.00 uur

Ze krijgt steeds 150 cc en daar doet ze het goed mee. Alleen moet ze rond 08.00 uur op het kinderdagverblijf zijn en wanneer moet ze dan drinken? Ze wordt nu elke nacht nog wakker en dan kom ik dus in de knoei. Meestal krijgen de andere kindjes rond 11.00 uur de fles, maar Julia redt dat niet. Zouden ze voor elk kindje het eigen ritme aanhouden?

En meestal slaapt Julia nu door van bijvoorbeeld 03.30 uur 's nachts tot 08.30 uur 's ochtends. Dat kan straks ook niet meer. Hoe kan ik haar sturen dat ze rond 07.00 uur wakker gaat worden? Moet ik haar dan gewoon wakker gaan maken? Dat zal wel moeten…

Hoe hebben jullie dit allemaal gedaan? Julia heeft nog niet echt veel ritme en wordt ook met vijf voedingen 's nachts nog wakker, wat dus eigenlijk niet meer zou moeten volgens het cb…Graag jullie reacties!

Groetjes Rainbow

Trotse mama

Inderdaad houden ze voor elk kindje hun eigen ritme aan. Lijkt me een beetje gek om ze nl over 1 kam te scheren aangezien de kindjes allemaal verschillende ritmes hebben. Daarbij komt nog dat de ene nog om de 3 uur moet drinken terwijl een ander pas om de 4 uur een flesje hoeft. Mijn ervaring met het kdv is dat het eigen ritme aangehouden wordt ( weet ik van de andere kindjes die er waren want onze 2 lievies waren groter toen ze er naar toe gingen )

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik ben toevallig gister wezen kijken naar een creche en daar kwam het ook ter sprake. Maar zij houden het eet en slaapschema aan van de baby. Alleen de kindjes die al vast eten eten is een tijdstip. Dus samen boterhammetjes eten en zo. Maar een baby is niet in een schema te brengen. Zo mag Morgan daar ook in de box slapen als ze dat prettiger vind. Mijn ervaring (ook door lezen van borchures van andere creches) is dat ze zich bijna allemaal schikken naar de schema’s van de baby’s.

En ja ik zou haar wakker maken. Anders zit je net in het breng in de knoei. Morgan krijgt nog steeds 5 a 6 flessen, maar die zit dan nog op 145cc (sinds vanmorgen 145) En die komt de ene keer 5 uur en de andere keer 8 uur. Enne kleine tip, als het CB tegen mij zegt dat dat zo hoort betekend niet dat ik dat doe. Ik kijk naar mijn kleine en als zij 5 a 6 flessen nodig heeft omdat ze dat fijner vind dat volgepropt te worden met 4 (meer voeding per keer) dan krijgt zij er 5 of 6. Het CB is mij teveel van lijstjes en schema’s waar ze niet vanaf willen wijken.

Groetjes,

Michèle

Hoi!

Ik kan me zo irriteren aan CB’s! Wat een lariekoek om te zeggen dat een kindje niet meer hoort te drinken 's nachts omdat ze overdag al genoeg krijgt. Je kindje is 11 weken, heel normaal hoor dat die 's nachts nog komen. Onze zoon slaapt pas door sinds vierenhalve maand (en dan ook nog met een beetje hulp).

En wat het kdv betreft: onze zoon gaat er ook heen en ze houden het schema van de baby aan. Wat Michelle ook zegt, de kindjes die al fruit en brood etc. eten die eten volgens vaste tijden. Bespreek het gewoon nog even, maar ik kan me niet voorstellen dat ze níet het schema volgen.

En tja, wakker maken op de dagen dat hij naar het kdv moet hoort erbij. Vind ik nog steeds wel een beetje sneu, maar ja. Daar slaapt 'ie vaak wel weer verder.

Veel succes maandag!
Groetjes!

Pfoei, fijn om te lezen dat het kdv zich wel aanpast aan het kindje! Ik was al bang dat het allemaal anders zou moeten en maakte me een beetje zorgen! Bedankt voor de reacties, wat een fijn forum is dit toch! Ik leer zo veel van andere vragen van andere mama’s, ideaal!

Groetjes Rainbow

Trotse mama

Ha ha ha hier nog 1 hoor rainbow. Maar geen zorgen over het algemeen zijn de meeste heel goed voor de kindjes en weten ze dat je een baby niet sturen kan. Ik heb zelf ook altijd op de creche en kdv gezeten omdat mijn moeder geen keuze had en van de vroegste herinneringen die ik eraan heb heb ik het altijd naar me zin gehad. En ik zie mijn oude leidsters nog wel eens. Ik heb geprobeerd Morgan bij dezelfde onder te brengen maar dat is helaas niet gelukt. Was wel leuk geweest als ze nu voor mijn meisje hadden kunnen zorgen want er zijn er nog een paar die er toen ook werkte. Wel wat ouder en wijzer maar dat is alleen maar goed

Groetjes,

Michèle