Voedingen tellen HELLUP!

Rare vraag misschien, maar ik twijfel…Ik belde maandag het CB om te vragen of Max van 7 x 120 naar 5 x 150 cc kon. Ja, dat mocht. Maar wat ik niet snapte is dit: het CB telt nachtvoedingen niet mee bij het totaal aantal voedingen. Dat betekent dat Max OVERDAG (tussen 07.00-23.00 uur bv) 5 voedingen mag en dan 's nachts nog 1. Dat vind ik vreemd. Ik was er altijd van uitgegaan dat je gewoon elke voeding telt, dus 5 per 24 uur. Heb ik een raar CB of tellen jullie ook zo?

Als klopt wat het CB zegt, zou dat voor mij wel handig zijn. Nu zou er zo’n 5 uur tussen elke voeding moeten zitten en dat vind ik nog wel erg lang. Als je de nacht niet meetelt en dus op 6 komt, heb je nog maar 4 uur en dat lijkt mij iets normaler?

En wat ik ook raar vind: Max dronk eigenlijk wat te veel eerst (7x120=840 cc). Nu zou hij volgens de richtlijnen van het CB uitkomen op 5x150=750 cc. Maar met de nachtvoeding erbij zit hij dan op 6x150=900 cc. En dat zou dan opeens wél kunnen? Ik snap er niks meer van! HELLUP!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Leuk hè, die adviezen!
Heb net even in het CB boekje gekeken. Mijn dochter had met 3 weken 6x120cc (incl een nachtvoeding) en met 4 weken zijn we naar 5x150cc gegaan. Vanaf dat moment is ze snachts ook door gaan slapen.
Oftewel is er in ons “dagritme” niks veranderd omdat ze op 5 voedingen overdag bleef.
Ik zou gewoon die 5x150cc aanbieden overdag en als Max snachts komt ook een flesje geven, evt wat minder. Het schijnt dat de baby’s na de eerste maand minder hard gaan groeien en het dus ook met minder voeding moeten kunnen.
Succes!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Jaaaa, het is allemaal ingewikkeld! Wat dat betreft is bv geven veel fijner, dan leg je je kindje gewoon aan en het drinkt of niet. Ik vind fv best een gerommel allemaal. Ik denk dat ik Max eerst 6x120 aanbied, dat is al 1x120 minder dan eerst en dan kijk wat hij doet. Die 120 drinkt hij op, de 150 meestal niet. Met 6 voedingen krijgt hij om de 4 uur iets en dan probeer ik de nachtvoeding (de tweede) er af te halen om daarna over te gaan op 5x150. Ik zal maandag nog eens vragen bij het CB, maar ik vind het zo idioot om die nacht niet te tellen. Als ik 's nachts frikandellen zit te eten, tellen die caloriën toch ook? Ik vind het maar raar!

Misschien nog een idee om 6 flessen van 140cc te geven? (of wel 150cc aanbieden en kijken wat hij drinkt).
Dan krijgt hij wel evenveel voeding binnen als nu, maar wel een fles minder toch (van 7 naar 6)? Ervanuit gaande dat hij nu die 7 flesjes leegdrinkt…

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Is ook een goeie Zwelgje! We gaan even experimenteren. Max is 6 kilo (iets minder), dus hij mag op een dag best wat voeding hebben. Hij dronk net 120 op en ligt nu helemaal rozig van het badje in bed!

Tim kwam nooit s’nachts, dus daar heb ik geen ervaring mee. Maar ik zou ook zeggen dat de nachtvoeding gewoon meetelt. Het is tenslotte wel gewoon voeding die hij binnenkrijgt. Dus zoals jij zegt klopt naar mijn mening wel. Het aantal voedingen per 24 uur tellen. Hihi moest wel lachen om de vergelijking die je maakte over de frikandellen.

Groetjes,
Sandra

ja hier ook alle voedingen erbij, ook die van snachts !!!

Ik tel ook alle voedingen hoor! Die van mij is 3 maanden en krijgt overdag 150 cc,
de laatste fles rond een uurtje of 20.00 van 210 cc en als hij rond een uurtje of 5.00 's ochtends nog komt dan geef ik hem een heel klein flesje van 60cc.

Het gaat er toch om hoeveel het kind binnen krijgt binnen de 24 uur?
Als je maar niet over een liter komt. Die van mij drinkt de ene keer ook meer als anders…

Ik tel ook alles. Max krijgt 6x140, maar drinkt de flessen lang niet altijd leeg. Soms laat hij 50cc staan…Ik denk dat hij naar 5x150 mag, want die 6e voeding is rond 23.00 uur en dat is maar 90cc en echt honger heeft hij dan niet. Maar ik vind anders dat hij zo lang zonder voeding zit, van bv 18.30 uur tot 's nachts, dus die 90 is meer een soort opvuller zeg maar…

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Herstel! Mijn zoontje krijgt vanaf vandaag 3x 180 cc en de laatste fles om 20.00 uur 210 cc. HIj heeft namelijk besloten om van 21.00 tot 7.00 te slapen…heerlijk! En als dat niet lukt krijgt hij vroeg in de ochtend van mij nog een klein flesje!