Voeding

Hallo allemaal

ik heb een vraagje, Demi is nu 13 weekjes en alles gaat goed
maar ik heb een vraagje over zijn voeding, Als hij zijn flesje krijgt (180 cc water en 6 schepjes) is hij als de fles leeg is niet voldaan. Hij huilt/moppert dan heel eventjes, maar hij wilt eigenlijk nog verder drinken. (denk ik)

Hij krijgt in de ochtend de borst, dan om de 4 uurtjes de fles en we eindigen met de borst (laatste voeding)

af en toe eet hij 4x per dag, meestal 5x

maar om terug te gaan op mijn vraag.

mag je nou meer melk geven? (210) of mag ik al met fruithapjes beginnen?

ik wil het CB wel bellen/vragen maar mischien hebben jullie wel antwoord/tips/ervaring hiermee.

verder is hij heel tevreden, slaapt goed en is vrolijk,

alvast bedankt, groetjes angelique

hoi Angelique,

Eigenlijk mag je niet meer geven van flesvoeding dan op de verpakking staat. Maar omdat jij ook nog BV geeft zou het misschien wel mogen… weet niet zeker! Maar Lenna krijgt ook sinds ze 2 maanden is flesvoeding en ze huilt/moppert ook altijd even als haar flesje leeg is. Ook nu ze volledig fv krijgt. Na haar boertje is het meestal over en begint ze te lachen/kletsen. Misschien vind ze het ‘jammer’ dat het flesje leeg is maar echt honger zal t wel niet meer zijn. Want na het spelen als ik haar weer in bedje leg slaapt ze heerlijk.

Jij geeft aan dat Demi ook verder vrolijk is en goed slaapt, zou me dus geen zorgen maken.

Ik denk dus dat je niet meer hoeft te geven. 13 weken is wel erg jong voor fruit- en groentehapjes. Dat mag hier pas vanaf 4 maanden.

Succes, groetjes Elly

Gewijzigd door - mamavanLenna op 13 Mar 2010 09:28:03

hoi Elly

bedank voor je reactie.
en ja ik blijf gewoon nog doen wat we al doen.
het komt ook door anderen (ouders, schoonouders, andere moeders van kinderen boven de 10 jaar)
die zeggen steeds dat hij al fruithapjes mag krijgen enzo dat hun dat wel al deden met die leeftijd. (ook al staat er op de potjes +4mnd)

en dat hij het jammer vind zal idd wel zijn, want hij is voor de rest vrolijk

groetjes en bedankt

Gewoon geven waar hij om vraagt.

Ik snap het verschil niet tussen borstvoedingskindjes en flesvoedingkindjes. Een borstvoedingkindje mag net zoveel drinken als het wil en dan vindt iedereen het fantastisch maar als een flesvoedingkindje het aantal aangeboden cc’s niet opdrinkt of juist meer wil, is iedereen in paniek omdat het buiten de richtlijnen van het cb om gaat.

Gewoon meer melk geven en dan maar zien hoeveel hij drinkt.

Nog niet met fruithap beginnen, dat is vanaf ongeveer 4 maanden.

Groetekes, Sje

Ik zou ook een keer kijken of hij meer wil hebben. Misschien is het inderdaad gewoon even jammer dat de fles leeg is omdat hij verder wel heel tevreden is. Maar misschien wil hij ook wel iets meer ik zou dat gewoon uit proberen. Fruithapje zou ik zelf nog niet mee beginnen. Ik vind persoonlijk 4 maanden al te vroeg en ga zelf wachten tot 6 maanden maar dat is natuurlijk persoonlijke keus.

Waarom geef je hem geen fles van 210/7 ??? Mijn zoontje had ook te weinig aan een flesje van 180 op die leeftijd, dus heb ik hem flesjes aangeboden van 210. En hij is niets te dik hoor !!! Dit zo ik eerder doen, dan al met fruithapje te beginnen. Daar is hij echt nog te klein voor !!!

Marleen (trotse mama van Fréderique en Gerben