Voeding

Hallo Allemaal,

Een vraag wie heeft er ervaring met de Omneo voeding en de difrax fles.
Ik heb Omneo en de difrax fles speen S want M is te groot daar verslikt hij zichzelf mee.
Maar met de S speen krijgt hij de voeding er niet door dan raakt de speen elke keer verstopt door de vliesjes die in de voeding zitten
Vandaag de 123 standen speen gehaald dan doet hij ongeveer 6 min over de fles is wel erg snel maar hij verslikt zichzelf niet.
Het leek me ook wel een goed idee om de voeding door een zeefje te doen maar toen zei mijn moeder weer dat dan de vezels die in de Omneo zitten die hij juist nodig heeft voor een goede ontlasting in het zeefje blijven liggen
Heeft iemand een andere ervaring?

alvast bedankt

ik heb je hier nog niet eerder gezien, dus allereerst…welkom op ikkeben!

ik kan je helaas niet verder helpen want ik ken omneo-voeding niet…
mijn vraag aan jou is dus wat dat precies is…( beetje nieuwsgierig…)
hoop dat iemand anders je wel een antwoord kan geven!

groetjes!

karin

Omneo is van Nutrilon dikkere voeding als ik het goed heb. Wordt vooral gebruikt bij kindjes die last van darmen/krampjes hebben.

Ik heb omneo heel kort gebruikt. Jurian had er weinig baat bij en ik zat ook te tobben met de juiste speen / fles etc.

Ik gebruikte de Dr Brown fles (is met speciaal ventiel) ook tegen krampjes etc. De voeding deed ik op advies van de huisarts op standaard (ipv omneo) en in ruil voor omneo gebruikte ik dan de nutriton (=anders dan nutrilon!). Dit is johannesbroodpitmeel.

Dit was in het begin ook even kijken of het wat was… maar ben nooit meer terug gegaan naar omneo. Kindjes moeten altijd even wennen aan de voeding. Dus veel wisselen is niet goed. Maar volgens mijn huisarts kan je beter standaard nemen en dan evt met iets mengen zodat je dit altijd kan afbouwen.

Mag ik weten waarom jij omneo gebruik? Ook voor de krampjes of juist voor de ontlasting?

Omneo voeding is idd van Nutrilon en dan speciaal voor kindjes die spugen last hebben van krampjes en moeilijke ontlasting hebben en mijn zoon Milan heeft de voeding omdat hij heel moeilijk kan poepen hij poepte af en toe 1,5 week niet nou daar moet je zelf dus niet aan denken dus mee naar de dokter hebben we lactulose gekregen nou geloof mij dat werkt wel hoor dat spul het spoot gewoon tegen de muur ahhh was best zielig maar ook een opluchting voor et ventje.En nu met de Omneo voeding krijg ik netjes van hem op zondagocht als ik net wakker word een luier en op donderdagavond als we net aan de patat zitten ik kan de klok erop gelijk zetten…
Maar het is zo rot want er zitten van die vliesjes in de voeding waardoor de speen elke keer verstopt zit en dan krijgt er natuurlijk niks meer uit.

Noa had ook omneo en een difrax fles. Is geen ideale combinatie.
Je kan de s speen iets groter maken met een verwarmde naald. Dat is de beste optie. En regelmatig tussendoor schudden met de fles. Dan gaat het weer open. Toen we overmochten stappen naar 2 zijn we weer terug gegaan naar de standaart van nutrilon. Dat ging goed.
Ze is nu 11 maanden

gr ilona

Jurian heeft ook (en nog steeds) zo’n moeite met de ontlasting. Wij hebben Nutriton hiervoor gebruikt! En dan geen omneo meer, maar de gewone van nutrilon/standaard. Dit werkt hier wel beterder maar Jurian heeft nooit veel ‘gepoept’. Soms 1 of 2 weken niks!