Voeding

hallo, ik ben nieuw hier en kan ontzettend veel halen uit jullie vragen en antwoorden. ik heb namelijk een dochter van 7 weken en dat al me tweede want ik heb er nog 1 van 9 jaar. maar alweer zolang geleden dat het af en toe even zoeken is. sinds gisteren geef ik mijn dochtertje 150 cc, maar ze vraagt nog steeds om de drie uur. wat is beter het rekken tot 4 uur? of gewoon 3 uur aanhouden of 3 en een half? krijgt ze dan niet teveel voeding binnen? ook wil ik proberen om 8 uur de laatste fles te geven en haar laten slapen tot ze zelf wakker word. maar ik denk dat ze rond elf uur gewoon weer wakker word.

groetjes van grace

segersg

Gouden tip: laat je kindje zelf aangeven wat ze wil. Geen trucjes uithalen met rekken enzo. Ze is nog hartstikke jong, dus niks mis met voedingen om de 3 uur.

En proberen om haar om 8 uur de laatste fles te geven, en hopen dat ze rond elven niet wakker wordt, vergeet dat maar. Veel te vroeg om de late voeding te laten vervallen. Als ze wel door 11 uur heen slaapt, is de kans bijzonder groot dat ze 2 nachtvoedingen gaan vragen. Daar zit je helemaal niet op te wachten. Dan kun je beter gewoon die 11 uur voeding geven omdat je dan zelf sowieso nog wakker bent. Hoef je er in elk geval 's nachts niet 2x uit.

En druk maken of ze teveel binnenkrijgt hoef je ook niet, want kindjes die borstvoeding krijgen daarvan weet de moeder ook niet hoeveel het kindje uiteindelijk gedronken heeft. Ze geeft echt wel aan als haar buikje te vol zit.

Dus gewoon die kleine meid aan laten geven wat ze wil. Je weet voordat je aan kinderen begint dat het gedaan is met je vrijheid en dit hoort daar nou eenmaal bij.

Groetekes, Sje

Ik zou ook nog niet die late voeding weglaten hoor das wel heel snel. Is bij mij nu pas een week of 5

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

hoi
Ik vind het ook erg vroeg om de late voeding te laten vallen. Ik had het probleem met Emma dat ze de voeding van 11 uur heel slecht dronk, ze was niet wakker te krijgen en dronk weinig daarom hebben wij haar ook door de voeding heen laten slapen. Ze kwam dan meestal om 4 uur (;s nachts) dronk heel goed en vlie vlug weer in slaap tot een uur of 9. Wij hebben ertoen voor gekozen om het een tijdje zovol te houden. Maar de acht door trekken met 7 weken kan niet en volges mij mag het ook nog niet. Ze moeten dan toch na 8 uur max. weer een voeding?
Om de drie uur is volgens mij nog normaal, toch?

succes ermee.
Gidget

ik denk dat je zeker nog wel een paar maanden geduld moet hebben met die laatste voeding. rico is nu 6 maanden en een paar dagen en krijgt de laatste fles nog om 22 uur.
ik zou die laatste fles MINIMAAL om 23:00 uur geven.
zoiets echt niet forceren want daar gaat het meestal mis.
wat de rest ook zegt; je kind geeft aan hoe of wat.
ik heb uiteindelijk rico een beetje geholpen met het doorslapen. dat is nooit verkeerd maar wel pas toen hij 3 a 4 maanden was!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik ben het eens met Sje, hou die late voeding van 23.00 er zeker nog in. 's Nachts kan je dan wel kijken wat je kleintje wil. Kans is groot dat ze nog wel komt en anders heb je in iedergeval een goede nacht. Als ze 's nachts niet komt zou ik haar dan gewoon lekker laten slapen (als ze natuurlijk overdag goed drinkt en goed op gewicht is).

Wij hebben de laatste fles nu ongeveer 2 weken laten vallen. Dus ook best vroeg (bij bijna 4 maanden nl), maar hij doet het er erg goed op. We hebben wel de flessen verhoogd, zodat hij wel voldoende voeding krijgt.

Bij 7 weken kreeg onze kleine de fles nog wel rond 23.00 en toen kwam hij 's ochtend om een uur of 05.30. Een aantal weken later sliep hij door. Maar dat is voor ieder kindje verschillend hoor!!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hoelaat krijgt je zoontje nu de laatste fles saro?

Hij krijgt meestal tussen de 19.30 en 20.30 de laatste fles, dan is hij nog even wakker en dan slaapt hij meestal tot de volgende ochtend 07.00 uur.

dat is knap van je kleintje zeg,
rico liep wat achter omdat we zoveel al moesten afbouwen. het inbakeren de kinderwagen bak s’nachts enz enz enz…
hij doet het nu vanaf 22:00 tot 7:00 en ben erg trots!
hij wil nu alleen niet slapen grr

Kan me voorstellen dat je trots bent!! Van 22.00 tot 07.00 is ook super toch . Bij ons gaan de nachten ook nog zo goed omdat Dani nog ingebakerd is…dit moeten we ook langszaam gaan afbouwen . met 1 armpje uit de doek gaat wel redelijk ('s nachts doen we dit nog niet hoor)

Is Rico onrustig door het verzetten van de klok of wil hij nu gewoon even niet. Volgens mij heeft Dani nog niet echt last van dat uurtje, maar ik denk dat we daar pas echt morgenochtend achter komen, haha

ruben krijgt ook om 11 uur laatste fles en hij slaapt dan lekker door tot 7 ongeveer…vanacht was ie ff wakker( zit in sprongetje) en wou zijn speen( ook voor het eerst dat ie dat s’nachts wil) maar toen hij hem eenmaal in zijn kleine bekkie had viel meneer weer lekker in slaap!!

groetjes!!

karin