Ik ben op zoek naar vrouwen/mama’s die net als ik heel onzeker zijn over de voeding van hun baby. Onze dochter is morgen 2 weken oud en ik geef op het moment nog borstvoeding. Morgen ga ik beginnen met afbouwen omdat ik de controle wil hebben of zij genoeg voeding krijgt. Heleboel vrouwen vinden dit raar, maar borstvoeding geven maakt mij heel onzeker. Zijn er meer vrouwen die dit gevoel hebben/hadden en gestopt zijn met borstvoeding geven. Zo ja, hoe zijn jullie dan gestopt?
Voeding
ja hoor hier nog zo een die onzeker werd van bv.
Maar ben er niet met die reden door gestopt.
Ik was ook altijd bang van als ze maar genoeg binnen krijgt etc.
Toen ik over ging op de fles ging het beter ik wist precies wat ze binnen krijgt.
Toch vondt ik het jammer te stoppen met bv.
Je denkt wel met de fles dat je weet wat ze binnen krijgt maar toch heeft het mij ook onzeker gemaakt toen ze een tijd geleden steeds wat in haar fles liet staan.
Ik merkte toen pas dat dit veel meer frustratie op wekte als toen ik bv gaf.
Heb in die periode ook geroepen van gaf ik maar bv dan wist ik niet wat ze binnen kreeg.
Heb er wel van geleerd dat kindjes de ene dag meer honger hebben als de andere.
En genoeg is genoeg.
Nu leg ik me erbij neer en gaat prima.
Het is allebei wel wat bv is niet altijd makkelijk maat fv ook niet.
Je bent echt niet de enige die er onzeker van wordt hoor! Maar wel jammer dat je hiervoor met bv stopt, maar je zult er goed over nagedacht hebben en het is natuurlijk jou keuze. Ik kan het me natuurlijk wel voorstellen.
succes groetjes Gytha

Tot 14 weken heb ik bv gegeven en daar ben ik blij mee. Zo heb ik Anna in ieder geval het beste gegeven wat ik haar kan geven. Het klopt dat je niet weet hoeveel erin komt, maar je weet wel of er wat uit komt. Als je kleine genoeg plast komt er genoeg in.
Misschien is het een idee om af te kolven en dat dan te geven. Zo kun je zien hoeveel erin gaat en voel je je misschien wat beter en zekerder. Ik kan me wel voorstellen dat je een beetje onzeker wordt van deze situatie. Het afkolven in in ieder geval wel het proberen waard (denk ik).
Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.
Ik ben bij mijn oudste ook gestopt na 10 dagen. Dewi wilde niet goed drinken en nam in gewicht af. Ik werd daar helemaal gestrest van en heb toen besloten om over te gaan op flesvoeding en dat ging gelijk goed.
Ze waren hier niet zo blij mee bij het CB en wilde dat ik dan ging kolven maar dat zag ik helemaal niet zitten. Voor de kleine is een gestreste moeder ook niet goed.
Bij Nanik had ik van te voren al besloten geen BV te geven.
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat jij je er goed bij voelt en natuurlijk is BV het beste wat je je kindje kan geven maar flesvoeding is ook echt niets mis mee en gezond voor de baby.
Groet
Bianca

Hoi,
Stomme vraag/ suggestie misschien ,
( ik weet niet in hoeverre je d’r al hebt overnagedacht en hebt besproken met iemand van cb of lactatiekundige),
maar heb je al nagedacht over afkolven. Dan kan je precies bij houden wat ze drinkt en krijgt ze toch het goede van borstvoeding. Ik weet het geeft ietsjes meer werk maar naarmate je lichaam eraan went kost het netzo veel tijd als dat je kindje bij jezelf drinkt en jouw zorgen daarna.
Kolfapparaten kan je ook huren via de kruisvereniging en je kan een overschotje altijd heel goed 14 dagen in de vriezer bewaren. Kan langer maar je melk verandert ongeveer elke 14 dagen dus vandaar de aanrader om het niet meer dan 14 dagen te bewaren.
Daarbij kan je ook je kindje ten alle tijden alsnog zelf borstvoeding (gaan) geven.
Ik kan me voorstellen dat je je onzeker voelt maar als je kindje niet verschrikkelijk vaak komt om te drinken en ze blijft goed aankomen dan hoef je je geen zorgen te maken. Hier op het cb hebben ze een weeg en vragen uurtje.
Hebben ze vast bij jou ook.
Je moet eens weten hoe vaak ik daar wel niet mijn dochter heb gewogen. de eerste drie maanden bijna elke week. En weetje het was altijd prima en soms meer dan prima. Ze kwam heel goed aan bedoel ik daarmee.
Ook kwam ze ± om de drie later vier uur. Dus hoefde me nergens zorgen om te maken. (behalve regeldagen dan)
Alles is in het begin nieuw en over alles ben je onzeker ook bijv. of het badje niet te koud en te warm is. en later kom je nog veel meer van dat soort dingentjes tegen waar je onzeker over voelt en dan is het cb, de ha en wij een goede vraagbaak en antwoordmachine.
Ik snap je wilt het beste voor je kindje en jezelf niet kunnen verwijten dat je het slecht hebt gedaan of dat je iets niet hebt gedaan.
Ik hoop dat je mijn uitleg snapt en niet als verwijt ziet want als je echt wil stoppen dan moet je dat doen.
Maar als je twijfelt praat er nog eens over met het cb die kan je altijd bellen.
Soms vind de voedvrouw het ook niet erg als je haar nog eens belt.
En denk/ bekijk mijn optie nog eens na.
groetjes
lon
P.S. ik zelf vind het altijd jammer dat vrouwen om die reden gaan stoppen ik ben voor bv geven zeker de eerste 3 maanden. ik zelf heb tot 4 maanden volledig gedaan en ben ik tot de 8 maanden 50/50 gaan doen. Ze kreeg toen tanden en is gaan bijten niet erg prettig dus anders had ik het tot 1 jaar volgehouden.
lon106