nou ik heb een beetje en probleem met de voeding van mijn zoontje. hij is 5 maanden en hij krijgt nog om de drie uur eten. hij heeft al eten voor hongerige baby’s en hij mag twee keer per dag pap. hij krijgt ook fruit waar hij nog niet echt veel van wil. s’nachts slaapt hij ook nog niet door. dit heeft hij wel een keer een periode gedaan van anderhalve week. heeft iemand hier ervaring mee en hoe gingen jullie hier dan mee om
Voeding
Dat niet slapen 's nachts herken ik wel.
Ryan is nu 7 maanden en 10 dagen en hij slaapt nog steeds niet door.
Ja we hebben wel goede periodes dat hij een week doorslaapt maar daarna word hij weer een keer of 5 a 6 per nacht wakker.
Hij krijgt Nutramigen voeding. Dit is een hypoallergeen voeding, omdat hij koemelkallergie heeft.
Wat het eten betreft heeft jouw kleintje geen dorst 's nachts???
Misschien is het te warm en zweet jou kleintje veel, waardoor hij sneller dortst krijgt.
Zelf geef ik Ryan weleens een beker met diksap als hij heel erg huilt.
Daarna valt hij weer als een blok in slaap.
Ik zou dat eens proberen, misschien helpt het.
ja weet je, hij drinkt nog niet echt lekker wat anders als melk. het c.b zegt dat ik wel een beetje die vier uur aan moet houden en dat hij s’nachts nog komt is ook niet erg, maar word er zelf een beetje moedeloos van. die gebroken nachten gaan je een keer tegen zitten maar ik ga hem op de dag ook maar wat meer diksap geven misschien als hij het lekker gaat vinden kan ik hem dat s’nachts geven
moeder van twee zoontjes. fabiano 2 jr en alessandro 5 maanden
Hoi Maup.
Mijn dochter is bijna 14 maanden en ze heeft in haar hele leven nog maar 5 keer een nacht doorgeslapen.Ik heb me er al bij neergelegd dat het voorlopig niet beter wordt,al is het soms wel zwaar.Heb al vaker gehoord dat sommige kinderen pas rond hun 4 de jaar doorslapen,dus dan kunnen we nog even!Hahaha.
Iris is ook niet dol op vruchtensap,limonade enz.Ze krijgt voor ze naar bed gaat (om 19 uur),een fles pap,en snachts nog een.Meestal om een uur of 2.Maar ze slaapt gelukkig wel zo weer in (meestal).
Ik heb dus geen gouden tip maar ik denk momenteel wel vaak dat ik het eigenlijk ook wel best vindt zo.De keren dat ze doorsliep,was ze steeds ziek.Dus ik heb het dan maar liever zo.
P.s. mijn man en ik hebben wel een verdeling opgesteld.Als ze voor 3 uur wakker wordt dan gaat hij er naar toe,en is het na 3 uur,dan ga ik.(hij is meer een avondmens en ik meer een ochtend zodoende)
Groetjes Eljada
ja dat is ook zo!! ik krijg toch ook steeds meer de indruk dat ik me er bij neer moet leggen. waarschijnlijk is het gewoon zijn ritme. en ik heb het idee dat hij die voeding nog steeds nodig heeft, daar het een heel bewegelijk kind is. en het is ook meer mijn probleem als die van hem denk ik. nou ja ik ben ook verwend met mijn andere zoontje hoor. hij sliep al met 4 maanden door. alhoewel sinds hij anderhalf jaar is ook weer wakker word, maar dat vind ik geen probleem, ik geef hem een fleje met wat roosvicee(slecht ik weet het) en dan slaapt hij weer gewoon door. een voordeel heb ik ook net als jij eljada, hij slaapt na zijn fles meteen weer door(die kleine). en wat een goede oplossing: wat jij en je man hebben. dat lukt bij mij niet. ik word al wakker voordat ik onderhand een geluidje hebt gehoord, mijn man daarintegen word nog niet wakker als je een bom bij hem af laat gaan
ook daar zal ik me bij neer moeten leggen.hahaha. nou in ieder geval bedankt hoor. groetjes van maureen
moeder van twee zoontjes. fabiano 2 jr en alessandro 5 maanden
Gewijzigd door - maup op 27 Jan 2004 09:26:59
Met 5 maanden kan je ook zelf voeding maken, Bijv erwtjes ne worteltjes. Is lekker zoet. Ook is het belangrijk samen te eten. Als jij hem te eten geeft Bisquitje bv. eet zelf ook een bisquitje. Kindjes willen graag nadoen. Of geef je nog borstvoeding? Dat slapen, Sanne slaapt al vanaf de derde week door dus buiten het in slaap huilen gaat dat perfect. Maar we hebben echt een strak schema aangehouden vanaf dag 1 (hoe moeilijk ook). En an een tijdje wist ze dat papa en mama haar echt komen halen als ze wakker is. Nu is ze 8 maanden en nu begint ze te spelen als ze wakker word en 's ochtends nooit problemen gehad. Maar goed het ene kind is het andere niet, Moraal van dit verhaal. Doe wat je gevoel je ingeeft, doe het op je eigen manier. Dan komt het echt wel goed.
Liefs Kristel
hoi Maup.
Ja van dat wakker worden van mij en mijn man dat ken ik ook hoor!Ik wordt ook wakker van het kleinste kuchje en hij inderdaad ook nergens van.Maar op een gegeven moment hield ik het niet meer vol.Toen zei hij zelf dat ik hem dan gewoon wakker moest maken,en dat heb ik toen maar gedaan.Ook al wordt je zelf wakker.Het is toch lekker om te blijven liggen.En nu wordt hij gewoon uit zichzelf al wakker.(volgens mij al na een paar dagen).Het is ook wel makkelijk voor die mannen he dat wij zon ingebouwd alarm hebben!,maar je kunt ze er wel aan wennen hoor!
Succes! en groetjes Eljada
Frans wil wel, maar als Sanne ligt te spelen of ligt te brabbelen kan ik gewoon niet slapen. Het lijkt wel of ik pas rust vind als Sanne slaapt. Raaar maar waaar
Liefs Kristel
ik heb datook zo erg. mijn man heeft wel een sgezegt ik doe die laatste voeding van 23.00 wel ga jij maar naar bed , maar ik zou wel willen maar het lukt mij ook niet om te slapen. in het weekend s’middags is dat ook. dan zegt mijn man ga lekker even een uurtje op bed liggen. als de kinderen dan beneden zijn dan lukt het me gewoon niet. ik kan alleen s’middags slapen als de jongens ook slapen. ja… ik herken het dus kristel
groetjes maureen
Ik heb geen ervaring met een hongerige baby.
Maar waarschijnlijk slaapt die kleine niet goed door omdat hij heel veel suikers verbrand, en daardoor s;nachts weer honger heeft een idee wat helpt is een extra schepje voeding in de laatste fles of een schepje suiker. Hierdoor kan het dat die kleine wat langer slaapt.
bianca.
Een beetje rijstemeel erbij doen. Bij Sanne 3 eetlepels, werkt perfect. Heel veel succes Maureen
Liefs Kristel
Shakira maakte de 4 uren ook niet vol, daarom gebruikten we Nutrix, misschien is dat een oplossing.
3-4 Eetlepels in een fles en mevrouwtje had geen problemen meer…
In ieder geval succes ermee
Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)
nou ik moet zeggen dat het op het moment echt wel redelijk gaat!! (ik klop nu af) s’nacht slaapt hij op het moment ook door!!! hij krijgt nu vier a vijf voedingen. om ongeveer negen uur de laatste met nutrix. hij slaapt daarop tot ongeveer 6.00 - 6.30. nou ik ben tevreden. maar voor het geval dat het weer minder gaat sla ik jullie adviezen op in mijn hoofd. dank jullie wel. groetjes van mij
groetjes maureen
Nou gelukkig maar dat het nu beter gaat.
Ach het komt vanzelf wel goed joh…
Positief blijven
Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)
nog even iets anders over voeding: die kleine van mij van 5 maanden die begint zo langzamer hand met een fruitpotje. eerst vond hij het niet zo lekker, maar nu gaat het komen. mijn schoonmoeder(die regelmatig oppast) die dacht ik weet er wel wat op!!! achteraf vertelde ze me dus dat ze een schepje suiker erin heeft gedaan!!!oh wat vind ik dat erg, dat wil ik helemaal niet dat kind is pas 5 maanden. en ik heb haar wel gezegt dat ik dat niet fijn vind maarja…ik geloof dat ze het de volgende keer weer zou doen. en het hoeft helemaal niet alessandro moet gewoon wennen , want gister heeft hij bij mij zo’n klein potje fruit op. zonder suiker.
groetjes maureen
hahhahahahahaha, ik zeg niets, ik heb nogveel ergere voorbeelden maar mag niets zeggen, maar die hahahah is uit medeleven hoor, niet om jullie uittelachen
groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!
Ooh sorry hoor, maar ik heb stiekum toch echt even moeten lachen om dat verhaal van Maureen met die suiker in de fruithap!
Sorry Maureen!
Maar ik zie dat gewoon al helemaal voor me.
Ik zou er ook niet blij mee zijn hoor, echt niet.
Heb alleen geen flauw idee wat je eraan kan doen. Niet veel vrees ik (nou, daar heb je écht wat aan hè? )
Succes ermee!
Liefs Bianca, mamma van Stephan
.gif)