onze lars nu net een jaar geworden, krijgt nog voor het slapen een fles melk.
Lars vind gewone melk niet echt lekker maar, ik moet er toch een keer vanaf.
Wie heeft tips en hoe lang kregen jullie kindje nog een voeding?
Voeding vraagje
Wij geven ook nog poedermelk aan Nanik.
Dit vindt ze nog heerlijk en die opvolgmelk nr 3 is toch tot 18 maanden.
Ik blijf het gewoon geven hoor zolang ze het lekker vindt.
Waarom wil je afbouwen ?
Doei
Bianca
tis niet zozeer dat ik per se wil afbouwen hoor.
Lars krijgt overdag zoveel groente fruit binnen en drinken dat ik denk dat de voeding niet meer nodig is.
ik ga proberen het te mengen met gewone melk om aan de smaak te laten wennen.
friso is wel 2 euro duurder geworden.
Hallo Emmer,
Demi is nu 15 maanden en krijgt ook nog een klein flesje voor het slapen gaan. Wel maar 100 cc ofzo, maar die vind het ook gewoon lekker, maakt toch niet uit. Wel krijgt zij gewone melk, maar zoals de bovenbuurvrouw zegt het is tot 18 maanden.
Gr. Natasja
hier hebben tot een jaar de fles gehad later overgegaan op gewone melk wel halfvolle melk en het gaat goed na die tijd voor het slapen gaan geen melk gegven
Puck krijgt nog 240 cc voor het slapen gaa. Ze heeft een koemelkallergie dus voorlopiig drinkt ze nog Friso 2.
beter dit dan helemaal niet.
Hmmm, ik vroeg mij dus eigenlijk hetzelfde af. Jools (net 1jaar)krijgt nu de peutermelk, bij ontbijt en middageten, en dan nog voor het slapen gaan. Het is niet zo dat ik de melk wil afbouwen (vooral van dat avondflesje geniet ze zo), maar ze wil de melk alleen uit fles en niet uit een tuit of gewone beker. Ik probeer het af en toe eens en wil het ook niet aandringen.
Begrijp dat jullie dus al gewone melk geven?
groetjes Nathalie
mama sinds april 2007!
Milo krijgt vanaf 1 jaar koemelk. Hij krijgt 's morgens nog bambix groei pap, 200cc melk (halfvol), 's middags een tuiteker melk, ong 200cc, maar drinkt meestal maar de helft, en na het eten een toetje, ong 150 cc yoghurt. Dat is aardig wat zuivel, dus met een jaar ofzo ben ik op advies gaan afbouwen met die avond fles. Hij is nl best groot, heeft het niet nodig. vond dat spannend maar dat ging uitstekend. we schoven het avond eten een beetje, wat meer yoghurt, of wat later geven. maar nu gata het gewoon perfect. na het toetje en avondeten krijgt ie niks meer, bied hem wel water aan, maar hij zit vol.
Op het cb zeiden ze dat de schijf van 5 verander dis, en dat er wat minder zuivel gegeven moet worden ong 400cc. teveel is te vet en teveel eiwitten. variatie is belangrijk.
Maar ik kijk vooral naar hem, wat zijn behoefte is.
Het drinken voor het slapen gaan schrappen kwam wel goed uit ivm zijn tandjes. Melk lijkt niet schadelijk, maar ook hier zit melksuiker in, lactose, en dat is ook slecht.
Ik maak milo zn melk nog warm 's middags. hij vind koude melk niet super.
x
x Floss
Hoi,
Hoorde van mijn buurvrouw dat langhoudbare melk dus die niet uit de koeling komt qwa smaak het meest overeenkomt met poedermelk. en het is aan te raden nu te beginnen met het afbouwen van de avondfles alleen al vanwege dat tot tandbedref kan lijden. Althans dat zeggen ze aldoor bij ons.
groetjes
lon106
hoi hoi
mijn buurvrouw doet rijstebloem in gewone melk voor haar 14 maanden oude peuter. ik geef mijn dochter van 14 maanden nog steeds friso en in principe mag dat ook nog een tijdje.
mijn neefje van 22 maanden gaf met 1,5 zélf aan dat hij geen opvolgmelk meer wilde. hij lust alleen geen gewone melk dus krijgt hij drinkyoghurt.
je kunt ook pyjamapapje geven, maar dat is wel weer erg kostbaar.
groetjes angela