Voeding voorbereiden

Ik kook de flessen en spenen ook niet uit, idd gewoon afwassen met wat afwasmiddel. Alleen als ik nieuwe heb gekocht dan kook ik ze eerst 1x uit.

In het ziekenhuis bij ons warmen ze overigens borstvoeding en kant en klare flesvoeding gewoon op in de magnetron, op een lage stand en tussentijds even schudden zodat het gelijkmatig opwarmt, en ik altijd maar denken dat dat niet mocht omdat dan de voedingsstoffen verdwijnen! Best verwarrend he, al die tegenstrijdige berichten

Groetjes Carolien

Nou ik gebruik standaard de pakken bar le duc voor de fles te maken heb dat eigenlijk nog nooit gedaan om gewoon kraanwater te gebruiken voor een fles te maken !
De bar le duc bevalt mij eigenlijk prima dit heb ik van meerdere moeders dus net zo makkelijk en altijd goed op temp in de magnetron

Flesje en speentje kook ik denk ik nog 3 keer per week uit. Verder 1 keer per dag afwassen met afwasmiddel.

Bij ons in het ziekenhuis kregen we het flesje altijd in een bakje met heet water. Even laten staan tot het op temperatuur was en dan geven. Zo hebben we het thuis eerst ook nog tijden gedaan.Nooit iets in de magnetron daar zo.

Ik gebruik gewoon warm water uit de kraan of soms in combinatie met kokend water uit de cooker en koud uit de kraan. Bij de opvang doen ze ook niet anders, het water is Nederland is prima hiervoor

Misschien niet bekend bij jullie maar Bar le Duc komt gewoon uit Utrecht. Bar le Duc is Frans voor Utrecht. Het is precies hetzelfde water dat het waterleidingbedrijf uit dezelfde waterloop oppompt.

Pakken water mocht juist niet van mijn kraamverzorgster of ze moesten binnen een dag op omdat die niet goed afsluiten, dus heel snel de bacterieen erbij komen. Flessen mag wel.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

UItkoken van en spenen doek ook nie meer, ze gaan nu gewoon de vaatwasser in op 90 graden

gelijk heb je Carolien beetje tegenstijdig allemaal…nou gelukkig zijn al onze kindjes lekker gezond! het maakt dus niet uit hoe je de voeding voorbereidt. intussen logeer ik al een paar dagen bij mijn moeder en ben ik ook al overgestapt naar kraanwater gek he? gisteren zei ik nog dat ik het zal blijven uitkoken maar ik zie dat ik de enige ben tot nu toe die dat doet. aangezien mijne ook zo hongerig is en zo hard kan krijsen dat de buren wakker worden tot zijn voeding klaar is, denk ik dat het handig is om het gewoon uit de kraan op te scheppen hahahaha

toch ben ik blij dat ik deze topic heb geopend stress wordt steeds minder bij mij ik ben wel toe aan een beetje rust en het scheelt al om niet elke dag te hoeven uitkoken. bedankt voor de reacties!!! geweldig al die verhalen!!

Mijn moeder is kraamverzorgster en je mag inderdaad gewoon warm water uit de kraan pakken. Er zijn echter voedingen die alleen hun werk goed kunnen doen wanneer ze in aanraking komen met een temperatuur van zo’n 80 graden. Ik denk dan aan bijvoorbeeld friso comfort en friso extra.

Hier gebruiken wij ook gewoon kraanwater. Als sinds de geboorte. Bij ons zei de kraamhulp ook dat het gewoon moch en dat het kraanwater hier in Nederland het schoonst was. Alleen warm ik het wel op in de flessenwarmer voor de goeie tempratuur. Maar dat is meer de gewoonte van ons geworden dan dat het een echte reden heeft. Wij hebben ook een maand ong. water uit gekookt en Barle Duc water gehaald ivm met darmkrampjes. Advies van het CB. Maar het hielp niet.
Dus voor ons had het geen meer waarde uitgekookt water.

En flesspeentjes en fuppiejs uitkoken. Ik laat het 1st even in de wasbak met heel warm water. En dan daarna was ik de flessen en flesspenen af met afwasmiddel Dat doe ik om de dag. De fuppiejs die doe ik in magnetron sterolisator.

Groetjes Anne-Marie