hoi hoi…
hoe maken jullie de voeding klaar? ik doe het nu per keer maar begreep dat je het ook per 24 uur mag klaar maken… hoe doe je dit dan? meng je alles (water/poeder etc) en dan per voeding in de fles…
Voeding per keer / 24 uur
Wat ik altijd deed was water koken, afgepaste hoeveelheid in de flesjes zetten, dop erop en in de koelkast.
Als ik dan Jens moest voeden, pakte ik 't flesje, warmde 't op in de magnetron (zonder dop natuurlijk ) en deed er dan pas de voeding bij.
Ik weet dat als Jens z’n brusje er is, dat de kraamzorg dan wil dat ik een thermoskan in huis heb om de voeding gelijk voor een hele dag aan te maken. Maar dat vind ik zelf zo’n goor idee (sorry hoor). Als je dan iedere keer die kan openmaakt, komen er weer bacteriën in die heerlijk kunnen groeien enzo, en om dát nou te geven aan de kleine… nee bedankt. Staat ook op de verpakking, dat de voeding maar 1 uur bewaard mag worden, en túúrlijk zit daar een marge in, maar dat zal eerder betekenen dat 1,5u nog kan, maar geen 24u… Getsie.
Dus ook bij beeb2 ga ik weer water in de flesjes klaar zetten en naderhand de voeding toevoegen.
Van mijn kraamverzorgster mocht ik de flesjes niet meer voor een hele dag klaar maken ivm bacteriën. Dit gold tevens voor gekookt water. Dit was een nieuwe richtlijn van het kraambureau en is vorig jaar net ingevoerd.
Marleen (trotse mama van Fréderique)

quote:
Wat ik altijd deed was water koken, afgepaste hoeveelheid in de flesjes zetten, dop erop en in de koelkast. Als ik dan Jens moest voeden, pakte ik 't flesje, warmde 't op in de magnetron (zonder dop natuurlijk) en deed er dan pas de voeding bij. ....
Dat is toch net zoveel werk als elke keer de waterkoker met een beetje (!)
water aanzetten en direct het flesje maken?
Voor een hele dag voeding maken moet in elk geval met koud water,
want warm blijft het niet langer dan ongeveer een uur goed.
Gewoon per keer maken, zo lang duurt dat niet.
M.

nou het is in ieder geval duidelijk geen getob om het voor 24 uur klaar te maken maar gewoon per voeding…! bedankt voor jullie meedenken…
tja op het cb zeiden ze geeft hem anders keer 170 ipv 150… maar het gaat eigenlijk per 30 ml omhoog (dus 150 met 5 schepjes / 180 met 6 schepjes) dus toen zei ze oh dan maak je het toch voor 24 uur klaar dan kan je het zelf bepalen hoeveel … dus vandaar deze vraag… nu maak ik gewoon 3 voedingen van 180 en 2 van 150 (=avond voedingen die drinkt hij met moeite leeg!)…
groetjes
Hey MarselenDiana,
Dat deed ik idd ook wel eens, maar meestal moet je dan zo lang wachten tot 't afgekoeld is dat 't drinkbaar is. Ongeveer zo’n half uur tot 3 kwartier dacht ik, maar meestal vergat ik dat, ben nogal een warhoofd, dus voor mij werkte 't gekookte water per flesje in de koelkast klaarzetten 't beste.
nou hier nooit voor 24 uur klaargemaakt!
altijd gewoon per flesje gemaakt. Ging prima
werd mij ook afgeraden door kraamhulp om voor 24 uur klaar te maken.
Heb het 1x geprobeerd om te kijken of het makkelijker is.
Ik vondt het echt niks. Gebruikte toen friso comfort en heel de voeding zat onderin de kan en met roeren kreeg ik het niet onder elkaar. of dit aan de voeding lag?? geen iedee
Eeen heel gedoe dus. Nee sinds dien gewoon lekker flesjes per keer klaargemaakt.
groetjes gytha