Voeding overstappen of niet?

Ik heb een vraagje.
Jason is nu 3 maanden oud en wij gebruiken al vanaf dag 1 Friso 1. Hij drinkt goed en volgens ons gaat het best goed.
Het enige is dat hij een hele schrale huid heeft. Eerst begon het bij zijn handjes en voetjes, toen het zo ontzettend heet was geweest. MAar nu krijgt hij steeds meer droge, schrale plekken op zijn buik en benen.
Nu twijfel ik of het alleen een schrale huid is of dat het mogelijk koemelkallergie zou zijn.
Verder kwamen wij vanmorgen bij het kinderdagverblijf want daar gaat hij over 4 weken heen.
Ze hadden mij gezegd dat zij Friso gebruiken. Dat was mede een reden waarom wij voor Friso hebben gekozen. Nu blijkt dat ze nutrilon gebruiken.
Nu sta ik voor een dilemma.
Moet ik Friso gebruiken en daar anderhalve dag gewoon nutrilon laten geven. Dus twee voedingen door elkaar?
Zou ik beter Friso mee kunnen geven?
Zou ik beter of Nutrilon over kunnen stappen?
Alleen als ik dadelijk op nutrilon overstap en het blijkt dan toch koemelkallergie te zijn moet hij weer overstappen op hypoallergeen en dan moet hij twee keer overstappen dat vind ik ook zo moeilijk
Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat zouden jullie doen met de voeding en wanneer weet je of het allergie is of niet?
Hij is verder een tevreden kindje. Slaapt goed, lacht veel. Heeft alleen wat uitslag en geeft hij de voeding vaak twee keer wat terug. Verder niets aan de hand.
Of weet iemand ook waar ik foto’s kan zien van koemelkallergie met huiduitslag. Ik kon ze nergens vinden.
Al vast bedankt voor jullie reacties.

beste Natascha ik heb er geen ervaring mee maar ik adviceer je toch even naar de doter te gaan wie weet is het een allergie maar het kan voor het zelfde geld ook iets anders zijn als het wel een koeienmelk allergie is maak je straks erger dan het was dus voor alle zekerheden toch even naar de dokter gaan dan weet je zeker of het een koeienmelk allergie is nu is het alleen maar gokken of het zo zou kunnen zijn als het geen allergie is kan je natuurlijk overstappen op een ander merk flessenvoeding dat is geen probleem voor een kleintje

veel succes en sterkte we horen er nog wel iets van

gr de moeder van Leyla

veronique daniels

Ik zou zeker eerst even naar de huisarts gaan. Anders ga je zelf doktoren, en dat lijkt me niet echt handig. Die voeding is niet echt goedkoop, dus als het niet nodig is, waarom zou je het dan doen? Ik denk eerder aan een reactie op wasmiddel of zeep. Maar goed, ik ben ook maar een leek op dit gebied, dus ik zou er eerst gewoon naar laten kijken.

En als dat het niet is, dan kan je overstappen op nutrilon. Deze is wel een stuk duurder dan friso, dus persoonlijk zou ik gewoon voeding meegeven voor die ene dag. Zelf zou ik niet twee merken door elkaar gebruiken.

Hoi hoi
Wat raar dat ze op het KDV maar 1 soort voeding hebben .
Bij de onze hebben ze iedere voeding die de kindjes maar kunnen hebben ,
Het KDV past zich zeg maar aan aan de keuze van de ouders .
Maar ik zou geen 2 soorten voeding gaan gebruiken , dan gaf ik friso mee . ( is ook niet zo duur als nutilon )
Over een droog huidje ; Mijn zoontje heeft al heel lang een droog huidje . Zijn wangen , polsen en knieen . Hij is nu een half jaar (bijna) en heeft het nog . Volgens mijn schoonmoeder had Tim ook koemelkallergie en ik ben toen naar de huisarts geweest . Deze was van mening dat het voor 99 procent geen koemelkallergie was . Omdat hij verder geen klachten heeft en gewoon een vrolijk gezellig manneke is. Af en toe krijgt hij ook ecseem vlekken op zijn buik , rug en knieholtes maar ook die hebben volgens de huisarts niets met koemelkallergie te maken . Alleen als de ecseem met zalf niet weg ging moest ik terug komen en dan zou het verder onderzocht worden . Ze zijn iedere keernog met zalf weg gegaan dus ben ik niet meer terug geweest . Ik zou daar dus even naar toe gaan dan weet je het ook zeker .
Oei het is nogal een verhaal geworden .
Succes en groetjes Dorethe

natascha zeker geen andere voeding gaan gebruiken,
eeen schrale huid hebben mijn kindjes ook gehad toen ze net zo oud als jou zoontje ws ik zou aanraden om je kind wat minder vaker in bad te doen en niet te vaak badgel voor babys in het bad water te doen.

na het wasen in bad een bodylotion of olie gebruiken voor zijn huidje

Hoi,

Wij moesten altijd zelf de voeding meenemen. Zo kon en kan er nooit iets mis gaan.

Ik zou het gewoon zelf meegeven.
Ik vind het raar dat ze daar beslissen welke voeding een kindje krijgt. Kijk als ze brood gaan eten is het wat anders. Melkvoeding is toch even een ander verhaal.

Groetjes

lon106

Hoi natascha,
Mijn dochter heeft een lichte vorm van ecceem. Ik heb friso confort gebruikt omdat het met haar ook slecht ging met de stoelgang. Ik zou als ik in jou schoenen stond niet zo gaan overstappen. Eerst er achter proberen te komen of het koemelk allergie is en zeker met het cb en/of huisarts overleggen. Ik dacht eerst ook dat mijn dochter koemelk allergie had. Ik was met haar naar de dermotheloog geweest en daardoor wist ik dat ze lichte vorm van ecceem had waar ik ook zalf en spul voor in bad voor heb gekregen. Sindsdien ging het beter. Alleen inderdaad met warm weer heeft ze er sneller last van. Cetomacrogol creme met 10% vasiline. Je kan niet op die plekjes alles opsmeren want dat kan de huid afsluiten waardoor het erger wordt . Misschien heeft hij wel een lichte vorm van ecceem?groetjes chantal

Chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 17 Jun 2008 21:29:17

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 17 Jun 2008 21:31:34