Voeding na fles terug geven baby 4md

Ik zit met een probleem waar niemand mij antwoord op kan geven.
Mijn zoontje van 4md geeft voeding terug normaal in mondjes en de laatste keren in een boog en soms hele voeding.
Wie weet waar dit aan ligt en wat ik hieraan kan doen?
Met HA en Kinderarts kom ik niet veel verder.

Groetjes

Een hele voeding komt er niet zomaar uit. Het lijkt altijd meer dan je denkt. Onze jongste was een spuugbaby en toen wij ons ook zorgen maakten over de hoeveelheden die eruit kwamen zei de huisarts: laat eens een eetlepel melk op het aanrecht vallen. Lijkt een hele vlek, maar het is maar een eetlepel. Dus niet teveel zorgen maken dat je kindje niet genoeg binnenkrijgt.

Verder zit-ie middenin een sprongetje. Zie het oei-ik-groei-boek. Dat kan ook gepaard gaan met moeilijk drinken, voeding teruggeven etc.

Zoek bij de zoekfunctie boven in beeld even op het woord spugen. Krijg je heel wat topics waarin je tips kunt vinden hoe je dat spugen kunt beperken.

Groetekes, Sje

Ik kan niet echt terug vinden naar wat ik zoek.

op moment heeft mijn zoontje een temp van 36.3 en heeft hij de fles van 7u geheel terug geven bij het laatste slokje wat hij dronk.

als voeding krijg hij nutrilon omneo 5schepjes + 150cc water en 1 schepjes nutriton (johannesbroodmeel dat de voeding dikt).

wat zouden oorzaken kunnen zijn dat hij contstant voeding heeft opstoten en dat een voeding geheel terug komt?!

Roxanne

Je mag veel meer nutriton geven he. Wel viet schepjes als het moet. Mijn dochtertje kreeg eerst Nutrilon AR en later gewone nutrilon met nutriton. We zijn van 4 schepjes af gaan bouwen naar 1 waar ze nu op zit want ze zit nu ook op 2 voeding dus als het straks op is stoppen we er helemaal mee.

Groetjes,

Michèle

Mijn zoontje krijgt 5x 165cc + nutriton… in het begin gebruikte wij meer schepjes maar het blijft hetzelfde allemaal.
Op moment weet k mij gewoon geen raad meer,… en krijgt het benauwd als er een hele flesvoeding terug komt.

heolang na die tijd komt er voeding terug want dat lees ik nergens

zolang hij goede plasluiers houd is er niks aan het handje en misschien proberen om kleinere flessen te geven en echt ff 10minuten stil te houden na de fles

groetjes wendy

[img]http://m1.lilypie.com/fe4xp1.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

hoelang doet ie over zijn fles?

als hij nu met 4 mnd ineens gaat spugen kan het zijn dat ie last heeft van maagzuur en daar gewoon wat misselijk van is.
baby’s die zich druk maken of wild zijn spugen ook vaker. en vooral met 4 mnd is het sprongetje best heftig dus dat zou een mogelijkheid KUNNEN zijn.
rico heeft last van reflux en krijgt daarvoor een maagzuur/ontstekings remmer en motillium zodat de voeding makkelijker en sneller naar de dunne darm gaat en dus tussen de voedingen niet meer spuugd.
ik zou als ik jou was wel even afwachten tot de sprong voorbij is, is het dan nog net zo erg zou ik nog een keer aankloppen bij de ka. helpt deze je niet, vraag je naar een andere

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Owen drinkt de fles in 20 min leeg… of ja zolang doet hij erover.
Het spugen en opboeren van maagzuur daar heeft hij de hele dag door last van.
Ik ben net terug van de spoedeisende hulp, ik wist me geen raad meer.
Hun konden mij daar ook niet verder helpen, alles is verder in orde.
Morgen moet ik terug bellen om te kijken hoe het dan met hem gaat.

Kinderen mogen die vanaf 4md diksap?!

Ik zou zo’n jong kindje geen diksap geven. Fruit gist in de maag door de suikers en dan komt het er alleen nog maar veel harder uit. Eerder water of rooibosthee geven. Venkelthee kan ook. Goed voor de spijsvertering.

En geen grote flessen meer geven. Eerder bijv. de fles in drieen verdelen en elk 1,5 uur iets geven.

Groetekes, Sje

Wat je ook kunt doen om te zorgen dat de voeding beter binnen blijft is aanmaken met 1 schepje minder voeding. Dus bijv. 180ml met 5 schepjes. Dan is het minder zwaar op de maag en krijgt het kindje toch voedingsstoffen binnen.

Groetekes, Sje

bedankt al voor de reactie,

Sje vraagje he; als ik de voeding 1 schepje minder doe, dan drinkt me zoontje te gulzig en gaat hij juist spugen of bedoelde je het anders?!

Nee, als je 1 schepje minder doet ligt het minder zwaar op de maag.
Een vriendin van mij had ooit dat haar kindje steeds overgaf. Toen kreeg ze het advies om 1 schepje minder in het water te doen en toen bleef het er wel in.

Groetekes, Sje

hallo, ik heb nog eens de volgende vraag.
Sinds Owen het rotavirus heeft gehad (buikgriep) en uit het ziekenhuis is spuugt hij thuis zeker op een dag een hele fles uit.

In het ziekenhuis hield hij alle voedingen binnen… !!! ennuh nu we thuis zijn gaat het een stuk slechter.

Kan iemand mij vertellen waar dit aan kan liggen, ook stoot hem de voeding constant op… hiervoor had hij last van opstoten en tussendoor mondjes terug geven maar momenteel is hij daarin vervangend en komt een hele fles terug of echt 3 mondjes veel.

Wie kan mij advies geven?!

Voor deze laatste vraag heb je toch ook dat andere topic gestart? Of bedoel je het in dit topic anders?

Groetekes, Sje

bedoel ik toch op 2 verschillende manieren,

verschil met gewoon spugen / fles terug geven…

en het zijn van een reflux