Voeding met 11 maanden

Hoi,

Weer eens even een vraagje.
Wat moet ze nog aan opvolgmelk krijgen met 11 maanden. Ik heb namelijk
het idee dat ze teveel krijgt op een dag. Ze eet netjes alles op, daar niet van, maar ik dacht dat ze met een jaar gewoon 3x mee aten en geen opvolgmelk meer kregen.

Senna krijgt nu het volgende op een dag.
7.00 fles 200cc opvolgmelk + 1 boterham
10.30 fruitpotje (gaat voor 3/4 op of helemaal)
12.30 boterham + bekertje gewone melk
15.00 koekje + limo
17.00 groentepot voor 8 mnd + toetje
19.30 fles 200cc opvolgmelk

Nu heeft Senna nog wel eens dat ze om 05.00 al wakker wordt dan geef ik eerst de fles en leg haar terug, de boterham krijg ze dan om 8.00 ofzo als ze wakker wordt.

Als jullie kindjes wakker worden midden in de nacht, bijv. 01.30 ofzo, en ze vallen weer moeilijk terug in slaap, geven jullie dan nog een klein flesje opvolgmelk of niks?
Senna valt zo’n 2x per week, de laatste tijd moeilijk terug in slaap en dan geven na verloop van tijd toch een klein flesje 100cc ofzo opvolgmelk. Wil hier eigenlijk vanaf, maar vind dit best wel lastig. Met allen slokjes water valt ze normaal wel terug in slaap, alleen tijdens die lastige nachten niet.

Nou, nou weer een heel verhaal. Senna doet het verder echt super hoor, is erg actief de hele dag door, slaapt in totaal met dag en nacht ongeveer 13 uur, niet zo veel, maar ze is vanaf kleins af aan al een wakkere baby. Ze begint nu losse stapjes te maken van bank naar mij of naar de tafel, echt super leuk.
Nou meiden, ben benieuwd naar jullie tips/ervaringen, dus brand maar los.

Groet Vanessa.

hoi hoi,

tot het eerste jaar is het 600 cc aan melkproducten .na het eerste jaar 300 cc.
(net geweest bij het cb met deze vraag).
ik geef mijn dochter 2x op een dag een fles van 230. (drinkt ze niet altijd op hoor. en daarnaast smiddags en na het warme eten een toetje.
Het cb zei dat als zij tandjes hebben (heeft mijn dochter nog niet) dan moet de avondfles vervallen.
ik vind gewoon dat je meot doen wat jij denkt dat goed is.
je hebt een mooi schema hoor.
ik geef mijn dochter nooit meer vanaf dat zij al doorsliep geen drinken meer. als zij wakker word en het lukt echt niet om haar te troosten slaapt ze verder bij ons in bed. ze hebben het niet nodig.
mijn dochter kruipt nog heel enthousiast en probeert nu te staan.vlotte meid heb je!!

groetjes fenne

dat ois zo verschillend, mijn zoon van negen maandenkrijgt helemaal geen opvolgmelk meer.
Hij eet gewoon met de pot mee, als je denkt dat ze het nog nodig heeft moet je haar het gewoon gaan geven.
eN IK geef onze zoon vaak wat diksap als hij snacht wakker word, want als hij bij ons in bed komt liggen word het een groot feest voor hem ahha…

succes Gr, trynke

Bedankt voor de reactie.
Senna had al heel vroeg tandjes met 4 1/2 maand al, uit mijn hoofd.
Dus dan had ze dan al geen opvolgmelk meer gemogen, dat zou wel raar zijn, toch?
Ze heeft inmiddels 8 tanden en bijna 1 kies.

Bij ons in bed slapen, is net als bij Trynke een groot feest, dat lukt dus niet.

Groet Vanessa.

toen dylano 11 maanden was
kreeg ie smorgens een smulpap in de fles
en dan om 1130 pap dan gaat ie op bed

en dan om twee uur thee met een cracker
en om vier fruitpot die helemaal leeg ging
en om 6 uur eet met ons mee aan de tafel

en dan gaat ie meestal ff op bed
en dan komt ie om 8 uur voor zijn pyamapap

hij wide vanaf zijn 8ste maand al geen fles meer hebben

nu is hij 1 jaar en heeft alleen voor de nacht nog een fles

karin solle

Hoi

Ik weet dat mijn oudste inderdaad gewoon met de pot mee at met 11 maanden en bij ontbijt en lunch een bekertje opvolgmelk kreeg.
Het CB zegt inderdaad dat je beter 's avonds en 's nachts geen melk kan geven ivm de tandjes omdat die zoete melk dan lekker erop in gaat werken.
Aan de andere kant als de kleine dan lekker gaat slapen…
Ik weet wat het is hoor die gebroken nachten en als het help dan zou ik ook gewoon melk geven. Nanik wil ook niet tussenin slapen.

Doei
Bianca