Voeding en slapen regelen

Hoi, Ik ben nieuw hier.
Ik heb een dochter van 3 maanden en alles gaat eigenlijk helemaal top.
Alleen vraag ik me af hoe ik haar slapen en voeding wat beter kan regelen.
Misschien kan iemand me hier helpen
Haar ritme is nu:
7 uur borstvoeding
7.30 naar bed
11 uur fles 180 ml (aangezien ze ook naar het KDV gaat nu)
12.30 naar bed
15 uur fles 180 ml
17 uur nog een uurtje slapen
19 uur borstvoeding en vanaf dat moment is ze alleen maar wakker totdat ze rond 22 uur in bad gaat, flesje krijgt van 180 ml en dan slapen en dat houdt ze af en toe zelfs vol tot 9.30 in de morgen dus eigenlijk doet ze het helemaal top. Slaapt veel en als ik haar om 7 uur eruit haal om te voeden wanneer ik moet werken heeft ze echt zoiets van laat me lekker liggen.

Maar hoe kan ik ervoor gaan zorgen dat ze na de voeding van 19 uur gaat slapen. Ze blijft gewoon wakker tot 23 uur en vind het ook wel prima, rond 22 uur begint ze te jengelen dus dan gaan we beginnen met het badritueel en flesje maar slapen voor die tijd ho maar.
Haar overdag langer wakker houden is ook geen optie want ze valt gewoon in slaap een uurtje na haar voeding.

Moet ik het gewoon maar laten en het vanzelf laten regelen?

Hoi Springetje,
Ik ben ook nieuw hier. Ik heb zelf een zoontje van bijna 6 maanden.
Ik zie in iedergeval dat je al een vast schema hebt voor je dochter, dat is al heel goed.
Kun je misschien niet proberen om dat laatste middagslaapje te laten vervallen en dan iets eerder de borst te geven i.p.v 19.00? Misschien is ze dan moe genoeg erna om gewoon de nacht in te gaan? Misschien nog in bad doen ofzo voor de borst of met haar spelen, iets om haar net iets langer wakker te houden.

Wat misschien ook nog zou kunnen werken is gewoon het schema aanhouden, maar op bed leggen op de tijd dat je wilt dat ze naar bed gaat. Ook al is ze nog klaarwakker. Zorg dan dat je een bedritueel hebt. Bij ons hier is dat, verschonen slaapzak een liedje zingen, aai over de bol, kusje en welterusten zeggen. Misschien zal ze dan gewoon wakker blijven een poos maar dan komt het misschien wel in haar systeem wanneer het bedtijd is. Mijn kleine ligt soms nog wel een uur te brabbelen en geluidjes te maken maar vind het niet erg om lekker op bed te liggen. Eerst maakte ik hem dan nog wakker voor die laatste fles en daar deed"(en doe ik nog steeds) pap in. Mag jij ook over een maandje doen.
Na ja iniedergeval, tis altijd maar uitproberen he met die kleintjes.
Wel lekker dat ze het zo lang volhoudt en tot de volgende ochtend slaapt. Die van mij ging om 4 uur s middags slapen toen hij 3mnd was en dacht dat het nacht was met als gevolg s nachts niet slapen. Heb ook vanalles geprobeerd, Nu gaat hij rond 18.30 erin maar wordt nog s avonds zelf wakker voor een fles en houdt het maar vol tot 5.00 s nachts. Wordt je ook niet vrolijk van.
Suc6 meid hoop dat je eruit komt!

blabla

Slaapje van 17:00 weglaten.
(En ja, dat zal een paar dagen heibel geven…)

Maar in plaats daarvan kun je haar dan lekker in bad doen.
Met daarna de borstvoeding, en dan naar bed.

En laat haar maar lekker wakker zijn in bed.
Dat kan helemaal geen kwaad.

M.

Bedankt voor de berichten.
Tja op zich dacht ik wel dat we het aardig deden maar ja, dat slapen 's avonds he.
Is het ook niet zo dat wanneer ze 's avonds na 19 uur naar bed gaat ze dan 's nachts niet meer slaapt? Ze doet het natuurlijk de hele nacht goed omdat ze vanaf 18 uur wakker is geweest dus dan is ze echt moe.
En dat slaapje van 17 uur weglaten heb ik ook wel eens geprobeerd, dan is ze gewoon vanaf 16 uur tot 22 uur wakker, vind ze ook prima, zolang ze maar niet rond 19 uur naar bed hoeft dan vindt ze het prima.
Ze heeft nu wel dat ze rond 21 uur in mijn armen in slaap valt en dan 22 uur douchen en dan naar bed.
Maar ik moet iets vinden wat werkt bij haar, zo moeilijk.
Kijk ik kan ook dat douchen iedere week een uurtje gaan vervroegen, dan ligt ze over 4 weken rond 20 uur in bed, maar is dat goed om een kind van 4 maanden al door te laten slapen zonder laatste voeding?
Moet ze dan nog op 5 voedingen zitten of mogen het er 4 zijn?

Dat is ook wat als je kleine de nacht en de dag omdraaid. Leuk he dat kleintjes hun eigen indeling maken, moet er altijd wel om lachen hoor.

Gisteren haalde ik haar van het kdv af, 1e dag geweest nou ze had rode ogen, rode wangen en viel om van de slaap, ze had daar nl maar 3x een uurtje geslapen en nog gaat mevrouw niet slapen 's avonds. Gewoon weer om 22uur in bad.

Hoi Springetje,

Hier ook last gehad met 1 van de kinderen die s avonds niet wilde slapen.
Heb toen bij de drogist Natusan baby bedtime bath en Natusan baby bedtime lotion gekocht.
Deze ruikt echt heerlijk en is rustgevend.
Dit werkte bij ons kindje al na de 1ste keer.
Eerst even lekker in bad en daarna lekker afdrogen en nog even lekker een massage geven met die lotion.
Toen dat klaar was in alle rust een flesje gegeven en daarna op bed gedaan.
Heb onze dochter niet meer gehoord.
Zo ging het toen elke avond en we hadden geen spokend kindje meer in bed.
De badschuim en lotion zijn niet goedkoop, maar het was me wel waard.

Jouw kindje heeft dat slaapje van 5 uur echt nog nodig of kun je het andere slaapje wat later in laten gaan?
Bijv. om 1 uur op bed tot …
Om 19.00 badderen en dan de borstvoeding en dan slapen tot de andere morgen.
Niet meer wakker maken voor een voeding, gewoon wachten tot zij zich meld.
Waarschijnlijk aan het begin van de morgen.

Probeer die Natusan maar eens. Je kunt ook even op de site van Natusan kijken.
Daar staan alle produkten beschreven.
Ga morgen maar even naar de drogist en probeer het.

Laat je even weten of dit misschien helpt.

Groetjes Lisan

quote:
Bedankt voor de berichten. ... Is het ook niet zo dat wanneer ze 's avonds na 19 uur naar bed gaat ze dan 's nachts niet meer slaapt?

Nee! Sterker nog: waarschijnlijk slaapt ze er juist beter door!
Juist omdat ze meer tijd heeft om bij te komen van de dag.

quote:
Ze doet het natuurlijk de hele nacht goed omdat ze vanaf 18 uur wakker is geweest dus dan is ze echt moe. En dat slaapje van 17 uur weglaten heb ik ook wel eens geprobeerd, dan is ze gewoon vanaf 16 uur tot 22 uur wakker, vind ze ook prima, zolang ze maar niet rond 19 uur naar bed hoeft dan vindt ze het prima.

Je moet natuurlijk ook niet zeggen dat het 19 uur is

En: “wel eens geprobeerd” is niet genoeg.
Eenmaal aan beginnen, en dan volhouden.
En ja, ze zal een paar dagen de hele avond wakker blijven.
Misschien zal ze de boel bij elkaar roepen.
Volhouden, zij heeft nog niets te zeggen over het schema.

quote:
Ze heeft nu wel dat ze rond 21 uur in mijn armen in slaap valt en dan 22 uur douchen en dan naar bed.

Zo laat douchen of in bad doen is het eerste dat je moet laten vervallen.
Aan het begin van de avond, dan een lekkere fles (en/of de borst),
en dan op bed.

quote:
Maar ik moet iets vinden wat werkt bij haar, zo moeilijk. Kijk ik kan ook dat douchen iedere week een uurtje gaan vervroegen, dan ligt ze over 4 weken rond 20 uur in bed, maar is dat goed om een kind van 4 maanden al door te laten slapen zonder laatste voeding? Moet ze dan nog op 5 voedingen zitten of mogen het er 4 zijn?

Hoef je niet elke week een beetje te vervroegen.
Gewoon een nieuwe tijd prikken, en dat aanhouden.
Consequent blijven volhouden.

5 voedingen is denk ik nog wel nodig.
Maar als ze gewoon om 19:00/30 naar bed gaat,
en ze is om 22:00 nog wakker, kun je best nog een voeding geven.
Let er wel op dat je haar niet te ver uit bed haalt.
Een stoel op de slaapkamer, en een klein lampje zijn voldoende.
Anders wordt ze weer veel te wakker en enthousiast: ik mag weer uit bed!

quote:
Dat is ook wat als je kleine de nacht en de dag omdraaid. Leuk he dat kleintjes hun eigen indeling maken, moet er altijd wel om lachen hoor.

Gisteren haalde ik haar van het kdv af, 1e dag geweest nou ze had rode ogen, rode wangen en viel om van de slaap, ze had daar nl maar 3x een uurtje geslapen en nog gaat mevrouw niet slapen 's avonds. Gewoon weer om 22uur in bad.

M.

Hoi,

`nou ik heb het in ieder geval iets vervroegd, nu om 21 uur in bad, daarna fles en dan slapen dus ligt ze er rond kwart voor 10 in.

Ook geprobeerd, een dag of 4 om om 19 uur naar bed te gaan maar is rond 20 uur gewoon weer wakker, hallo, ben weer wakker.

Dus ja wat nou te doen.
Ik denk dat ik dat douchen maar weg ga laten om 21 uur en dat rond 19 uur ga proberen en dan de fles, want de bv van 19 ga ik ook vanaf vandaag laten vallen en dan maar hopen dat ze helemaal doorslaapt, maar ja dan heeft ze een voeding te weinig. Tja of ze komt vanaf dan weer rond een uur of 4 in de morgen want ze gaat ook een paar uurtjes eerder naar bed. Vind het wel moeilijk. En wat te doen met 4 voedingen?? Ze is pas 4 maanden.

Dag springetje,

mijn dochter is 2 maanden en doet 's avonds net hetzelfde als jou dochtertje. Ze blijft de hele avond wakker en is niet vroeger in bed te krijgen. Als ik het toch doe, dan krijst ze verschrikkelijk. En ik vind haar nog te jong om te laten huilen omdat ze nog niet begrijpt wat er gaande is. Ze zou zich dan slecht gaan voelen en dat is het laatste wat we willen. Dus blijft ze wakker tot 11-12. Annabel slaapt nog niet door tot de volgende ochtend, maar dat komt wel. Als je het nog kan volhouden dat je dochter zo lang wakker is, zou ik daar niet te veel aan veranderen. Ze heeft voor de rest echt wel een mooi schema!

Gisteren nog met mijn moeder gebeld. Volgens haar hebben zowel ik als mijn broer en zussen ook elke avond wakker geweest van 6 tot 10. En wat zoekwerk op internet liet me weten dat veel kindjes dat hebben. Als je meer info wil, moet je via de zoekrobot maar eens ‘clusteren’ opzoeken. Het heeft mij alvast geholpen. Ik maak me nu niet meer druk dat ze zo laat gaat slapen en laat haar beslissen.

Ook heb ik me laten vertellen dat kindjes beter gaan doorslapen (en ook vroeger aan de nacht beginnen) wanneer ze beginnen met vaste hapjes. Dus wacht ik nog enkele maanden tot de groentenpapjes er aan komen.

Groetjes

Hoi,

Ik zou eens proberen om haar om 18 uur(na haar slaapje) in bad te gaan doen en haar daarna de fles te geven. dan kan ze om 19.00/19.30 op bed dan zou ik gewoon eens kijken of ze doorslaapt of dat ze toch nog een voeding wil. Als je dan op vier voedingen uitkomt dan kun je flessen opvoeren naar 210.

groetjes Ramona

Noa zat op 11 weken op 4 voedingen van 210+7 scheppen. Dus dat zou je ook kunnen proberen. Noa sliep ook van 22u tot 10u en ik heb het gewoon aangepast door ineens een half uur vroeger te beginnen met het bedritueel. Dit verliep vlot, dus twee dagen later nog een keer een half uur vervroegd enzovoort. Uiteindelijk heb ik haar op een dikke week van 22u tot 20u gebracht. Ze sliep dan van 20u tot 8u 's morgens. Intussen sliep ze dikwijls tot 9u30 (als ze kan uitslapen als ik laat moet werken of in het weekend), dus leg ik haar in bed om 19u als ze om 7u30 moet opstaan.

Lilypie Vierde Ticker

[img]http://m1.lilypie.com/OZTJp2.png" border=0>