Voeding en slapen 7/8 maanden

Hoi
hoe ziet/ zag het ritme van jullie kindje er met 7/8 maanden uit wat betreft het eten en slapen?

Groetjes Jolanda

hoi Jolan!
Dat hangt natuurlijk af van hoe laat je kindje wakker wordt.

Bij ons is het altijd rond 7 uur

Schema bij ons:
7 uur wakker en papfles
8.oo weer naar bed tot 10.00
10 uur fruit en sap
12.00 brood en een fles melk
12.30 naar bed tot 15.00 uur
15.00 liga met sap
17.00 nog eventjes een uurtje slapen
18.00 warm eten
18.30 naar bed
We maken haar wakker rond 21.00 voor een fles melk,omdat ze anders de ochtend niet redt. Als we te kort op haar avondeten een fles geven drinkt ze er niks van.

Het laatste slaapje is er soms niet, als ze 's ochtends wat later wakker geworden is, als het eerder is dan 7 uur dan slaapt ze aak wat langer het laatste slaapje.

Hoe ziet jouw dag eruit?

Groetjes

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">

Leg jij je kindje dan op vaste tijden op bed, of wacht je tot hij/ zij moe is?

Hier ziet het er over het algemeen zo uit (maar ze is ontzettend aan het rommelen met haar slaapjes)

8.00 fles
10.00 fruit
10.30 slapen tot 12.00 (kan ook korter zijn)
12.15 brood en fles
15.00 sap en koek
15.30 slapen tot 17.00
17.15 groente
19.15 fles en naar bed

Maar goed, ze is ontzettend aan het rommelen dus het ziet er de laatste tijd elke dag anders uit…

He Jolan,

goeie vraag ik wilde net naar ikkeben voor dezelfde vraag. Die van mij is bijna 8mnd
Hier is het ook aan het rommellen. normaal is het

6.30u bv + boterham
8.00u slapen
9.30u fruithap
11.00u slapen
12.00u bv + boterham vaak 2 sneedjes
14.00u slapen
15.00u koekje en sapje
17.00u groentjes
half 6 naar boven en dan een badje en boekje en rond 18.00u slapen.

Nu is het probleem dat hij s’morgens tot 7u slaapt en om 9u moe is en naar bed gaat, slaapt tot 10 ongeveer en dan kan ik hem niet in bed leggen voordat hij zn boterhammetje krijgt want dan slaapt ie nog korter want dan heeft ie honger. dus hou ik hem toch tot half 1 op en doen we eerst nog ff die bv en boterham terwijl hij wel moe is. hij slaapt gelijk in en is niet oververmoeit.

groetjes mama van Kevin (6j) en Roan (8mnd).

georgina, je zou idd dan de bv en boterham rond 12 uur kunnen geven en dan daarna op bed.

Dat heb ik zonet ook voor het eerst gedaan dus ben benieuwd of hij zn middag slaapje dan ook iets langer doet. Zal wel niet, hij slaapt overdag echt met uurtjes of ik hem nu met vermoeidhuidsignalen op bed leg of op tijden, bij dit manneke wil dat nix zeggen.

gr

Hai Jolan!
Ik leg haar niet op vaste tijden op bed, maar ze houdt het nooit langer dan 2 a 2,5 uur vol om wakker te zijn. Dus het schema loopt wels eens een half uurtje voor of achter.
Bij ons is ze nu heeeel erg actief als ze wakker is. Met de voetjes spelen, rollen en een poging doen tot tijgeren… dan is ze sneller weer moe en wordt het een beetje een zooite met het schema. Ook als ze wel eens wakker wordt van een poepbroek is het schema zoek, want dan is ze te uitgerust om weer op bed te gaan en vervolgens te moe om het te redden tot het volgende eetmoment en dan is het wat improviseren, maar denk dat je dat wel bekend voorkomt, of niet?
Groetjes!!

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">