Voeding en slaapvraag?

hallo meiden,

even een vraag aan de mammies hier.

mikey is nu precies 10 weken vandaag en krijgt 6 tot 7 keer 165 ml friso extra met nutriton.
meneer komt netjes om de 3 uur overdags en heeft veel en vaak honger.
iemand tips omdat te verlegen de tussentijden?
na elke voeding huilt hij ook dat het op is teriwijl hij meer dan genoeg krijgt.
verder over slapen,wat is het slaapritme van een baby van 10 weken ongeveer?

gr jesje

Ik denk dat de meeste kindjes met 10 weken nog geen echt slaapritme hebben. Ik legde Joey op die leeftijd in bed als hij moe leek te zijn, en soms was dat 2 x, maar soms ook wel 5 slaapjes van een half uur. De nachten slipe hij al wel door, maar dat is per kind denk ik heel verschillend.
Over de voeding, tja Joey heeft tot 16 weken elke 3 uur voeding gehad. Omdat hij dat nodig was, maar ook omdat hij 5 voedingen per dag moest hebben, en doordat hij 's nacht 12 uur slaapt, moest ik overdag ook wel om de 3 uur voeden, anders haalde hij de 5 flessen niet.
Toen er bijvoeding bij kwam en dus een fles minder kreeg, zat er 4 uur tussen. Wij geven Nutrilon forte, voor hongerige baby’s, omdat hij het anders echt niet red, eerst niet met 3 uur tussen de flessen, nu niet met 4 uur er tussen. Heb je al eens andere voeding geprobeerd? Bijvoorbeeld voor homgerige baby’s?

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

de friso extra is juist voor honegrige babys en die krijgt hij dus met extra nutriton erin om nog dikker te maken in overleg met cb maar idd lijkt wel of hij nooit genoeg heeft
hier is het drinken, spelen op schoot,de box in tot hij moe is en dan bed in .

Hoe lang doet hij over zijn flesje?

Het kan ook zijn dat hij zijn fles heel snel leeg heeft en gaat huilen omdat hij nog zuigbehoefte heeft.

Groetjes,
Sandra

ene keer doet hij het in 7 minuten en nadere keer in half uur.
ligt eraan hoe moe hij is maar genoeg heeft hij nooit,pas na minuut of 5 lijkt hij tevreden.

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

meneer wil dus echt niet slapen en is alweer sinds half 12 beneden,maar ja hij heeft weer honger en ik moet dus rekken tot tenminste half 1,want hij heeft half 10 gehad.
speentje wil hij wel heel graag zelfs maar die kan hij niet inhouden en dus hup elke 30 seconden dat ding eruit
(zucht) , wat doen jullie,echt 3 uur ertussen of na 2,5 uur hup fles erin?
leg hem wel meteen na voeing op bed hij is al wakker vanaf half 10 en heeft 10 minuten geslapen in bed net

Als ik Joey alleen met een fles nog stil kon krijgen omdat hij zo’n honger had, gaf ik de fles ook wel na 2,5 uur hoor. Je moet dan alleen opletten dat je daardoor niet een extra fles in 24 geeft, want meer dan een liter per dag mag hij niet hebben.
Ik zou het trouwens niet elke keer doen, want dan went hij daar aan, en zal je dus nooit een langere poos tussen de flessen krijgen.

Groetje Anouk

whahaahah tis me ook een ventje hoor, geef ik hem de fles om 10 over 12,drink meneer valt hij als ene blok in slaap en werkelijk met geen mogenlijkheid wakker te krijgen , dus meneer lig op bed uitgeteld en heeft 50 staan,dat is nog nooit gebeurt, ik zie wel wanneer hij nu weer komt.
dan kan hij eerder krijgen want hij mist nu 50 ml.

Weet je zeker dat ie al honger heeft na 2,5 uur? Vind t namelijk wel typisch dat ie dan in slaap valt tijdens de fles. … of was ie zo lang wakker dat ie te moe was om te drinken?

Ik zou proberen om min. 3 uur tussen de voedingen te laten; dat is volgens mij de gemiddelde verteringstijd van flesvoeding. Ga anders een stukje met hem wandelen in de wagen en time het zo dat je op etenstijd thuiskomt. Bij mij werkt dat altijd, dan wordt mijn dochter namelijk thuis wakker en kan gelijk de fles erin.

O ja: volgens het CB werd vroeger gezegd dat een baby maximaal een liter mocht per etmaal, ivm de niertjes, maar is dat nu achterhaald (vraag me in dit verband wel eens af waar we ons nu aan moeten houden wat straks dikke onzin blijkt). Mijn dochter dronk met 10 weken ook wel eens meer dan een liter; die is echt niet te dik hoor!

hoihoi

hij valt nooit in slaap tijdens de fles maar hij was al vanaf half 10 wakker en doodop.
nu is meneer wer wakker na 10 minuten slaap en heeft de rest van de fles op.
hij ligt er nu weer in maar hijs het er niet mee eens :smiley:
wandelen,afleiden niks helpt meneer krijst boel bij elkaar tot de fles komt :smiley:
hij heeft echt honger als hij wakker is.
nu afwachten want 10 slapen is geslapen dus ben benieuwd of hij weer in slaap valt

Verwar je een moeheidshuiltje niet met een hongerhuiltje? Want als hij zo moe is, kan hij daardoor ook wel gewoon veel huilen en is het helemaal geen honger waardoor hij huilt. Ik persoonlijk vind na 2,5 uur weer een fles geven (en dan gebruik je al voeding voor hongerige baby’s) wel snel. Overleg toch eens met het CB zou ik zeggen.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

quote:
Verwar je een moeheidshuiltje niet met een hongerhuiltje? Want als hij zo moe is, kan hij daardoor ook wel gewoon veel huilen en is het helemaal geen honger waardoor hij huilt. Ik persoonlijk vind na 2,5 uur weer een fles geven (en dan gebruik je al voeding voor hongerige baby's) wel snel. Overleg toch eens met het CB zou ik zeggen.

Groetjes!

maar hoe verklaar je dan dat hij na 2,5 uur wakker word en dan honger heeft? als hij net geslapen heeft lijkt hij me niet moet toch?
nu slaapt hij al lang en heeft 12:15 voeding gehad en slaapt nu nog hij is wel wakker geweest van half 10 tot half 2

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/ZZbZp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Misschien wordt 'ie wel wakker, maar is hij nog niet uitgerust en daarom zo onrustig. Misschien zou hij wel graag weer willen slapen, maar lukt het niet om weer in te slapen. Ik weet het ook niet hoor, maar het moeheids- en hongerhuiltje vond ik in het begin heel moeilijk te onderscheiden. Jij bent de moeder en als jouw moederinstinct zegt dat het honger is, wie zijn wij dan?

Wij begonnen de dag altijd om 7.00 uur en eindigden om 22.30 uur. Dan creëer je toch een beetje een ritme en dat kan misschien helpen.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker