quote:
Hallo allemaal,
Ik ben vandaag maar lid geworden van het Forum, gewoon om ervaringen te delen en te lezen over andermans ervaringen. Ik ervaar dit als steun.
Ik ben sinds oktober de mamma van een tweeling (jongen,meisje) ze zijn makkelijk, lief, onweerstaanbaar enz…
Waar ik bij bij deze 2 tegen aanloop zijn de voedingen. Ze hebben beide besloten de nachten al goed door te slapen en s’morgens om 7.00/7.30 en soms later eens wakker te worden. Dit betekend in de praktijk dat ze nog maar 4 voedingen krijgen op een dag, meer krijgen we/ik er niet in. Laat staan dat ze een fles leeg drinken. Ik vind het frustrerend. Daarnaast is de laatste voeding rond 21.00 uur en doen ze er soms wel een uur over om de voeding op te hebben. Dus worden ze pas rond 22.00/22.15 naar bed gebracht. Ik zelf vind dit wat laat maar weet niet hoe ik hier verandering in kan brengen. HELP… is er iemand die mij hiermee kan ondersteunen of op een ander idee kan brengen.
Reactie:
Allereerst heel erg fijn dat jullie gereageerd hebben. Denk vaak dat ik mij aanstel en op alle slakken zout leg. En heb sowieso het gevoel dat ik over niets anders meer kan praten.
Voedingsschema:
7:00/7:30/8:00 1e voeding
Dan 4.5 uur later soms eerder de 2e voeding ± 11:00/12.30
Weer 4.5 uur later en soms eerder de 3e voeding ± 15:00/17.30
En weer 4.5 uur later en soms eerder de laatste voeding.
Onze man heeft best trek en eet 200 ml, maar kan ook ineens voeingen laten staan en zij ongeveer het zelfde maar blijft meestal steken met de fles op 180/190 en soms een stuk minder.
Bij beide is het nadeel dat ze erg lekker gaan liggen en zo dan ook moe worden en in slaap vallen. Wij geven de voeding on demand, wij laten hun hongerig buikje de echte voedings tijd bepalen. Dus dan kan er wel een marge tussen zitten, soms eerder en soms dan ook later.
Daarnaast zijn we pas bij het CB geweest en ze groeien goed, liggen keuri op schema. Dus toch weer wat minder ongerust.