Voeding en slaaptijden

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag maar lid geworden van het Forum, gewoon om ervaringen te delen en te lezen over andermans ervaringen. Ik ervaar dit als steun.
Ik ben sinds oktober de mamma van een tweeling (jongen,meisje) ze zijn makkelijk, lief, onweerstaanbaar enz…
Waar ik bij bij deze 2 tegen aanloop zijn de voedingen. Ze hebben beide besloten de nachten al goed door te slapen en s’morgens om 7.00/7.30 en soms later eens wakker te worden. Dit betekend in de praktijk dat ze nog maar 4 voedingen krijgen op een dag, meer krijgen we/ik er niet in. Laat staan dat ze een fles leeg drinken. Ik vind het frustrerend. Daarnaast is de laatste voeding rond 21.00 uur en doen ze er soms wel een uur over om de voeding op te hebben. Dus worden ze pas rond 22.00/22.15 naar bed gebracht. Ik zelf vind dit wat laat maar weet niet hoe ik hier verandering in kan brengen. HELP… is er iemand die mij hiermee kan ondersteunen of op een ander idee kan brengen.

Hallo ongeruste moeder

Je kan ook denken…heerlijk mijn kids slapen de hele nacht door.
Ben jaloers. Onze dochter kreeg na 10 weken s’nachts geen voeding.
Maar omdat ze heel onrustig is/was ben ik tot dat ze 7,5 maand was er
elke nacht nog uit geweest om haar de speen te geven.
Dus heerlijk dat die pukjes van jou doorslapen.

Onze dochter is ook een “slechte” eter. Ze is nu bijna 9 maand en krijgt nog maar 1 a 2 flessen op een dag. Ik heb en maak me er ook wel druk om.
Op het CB zeiden ze tegen mij, zolang je kindje goed groeit/ plast en poept tevreden is en ontwikkeld is er niks aan de hand.
Vroeger kregen de baby’s bijna allemaal borstvoeding en wist de moeder niet wat de kleintjes binnen kregen. Nu met de flessen zien we wat ze drinken en vooral niet. Je kindjes geven het zelf wel aan hoeveel ze nodig hebben.

Mag ik vragen wat het schema van de kleintjes is?
Je zou ook kunnen proberen:
7.00 voeding
12.00
16.00 en
20.00 als je kindjes dan een uur met de fles bezig zijn heb je ze om
21.00 op bed.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Lilypie First Birthday tickers

Niet druk makan om de hoeveelheid voeding, als ze gewoon goed poepen, plassen en levendig zijn! Ik zelf gaf borstvoeding, dus had geen idee hoeveel de kleine kreeg…

Voor die kleintjes is het niet zo erg om zo laat naar bed te gaan, ze krijgen vanzelf een beter ritme, en gaan vroeger naar bed. Seth ging toen hij zo klein was soms pas tegen enen, daarvoor pikte hij het echt niet!
En nu ligt hij rustig om half 7 te slapen.
Verder kan je ze ook al voor de laatste fles op bed leggen, en ze er dan voor wakker maken, dan heb je kans dat hij wat sneller leeg gaat.
Succes, Liefs, Anne

[img]http://lb2f.lilypie.com/DxPKp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Hoi,

Welkom op het Forum van ikkeben.
Een kindje hoort 15 a 20 min over een fles te doen.
Een uur is te lang.
Ik zat zelf te denken aan de verkeerde speen. Misschien is het gaatje te klein.
Bij de eerste had ik de Difrax flessen en onze dochter deed er ook vreselijk lang over om haar fles leeg te drinken.
Op een gegeven moment kwam ik erachter dat de speen een te klein gaatje had.
Toen ik een speen met groter gaatje kocht, ging het beter.

Of geen je misschien de fles op een tijdstip dat ze moe zijn? Dan lukt het drinken vaak ook niet meer zo goed.
Het beste is om de fles te geven wanneer de kindjes net wakker zijn.
Dan zijn ze goed helder en zullen goed drinken.

Kun je een schema schrijven hoe die er uit ziet.

Groetjes Lisan

mijn dochterje heeft nooit meer dan 165ml gedronken sinda 2 mnd doet ze het wel 200ml maar laat ook nog vaak staan.
maak je eigen niet druk om de hoeveelheid als ze honger hebben drinken ze de fles wel leeg is mij gezecht.
en ik zou gewoon steeds iets eeerder met de voeding beginnen zodat ze lekker optijd in bed liggen en jullie zelf ook een rustige avond hebben

groetjes

Onze zoon van 3 maanden heeft nooit langer dan 5-7 minuten gedaan over een flesje.

Toen hij te observatie in het ziekenhuis lag heb ik nog gevraagd of het niet te snel gaat, waarop de arts me verzekerde dat zolang ze er niet in verslikken het prima is.

Dus gewoon groter gaatje/speentje nemen tot je kindje lekker zijn flesje leeg drinkt binnen 20 minuutjes gaat het helemaal goed komen.

quote:
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag maar lid geworden van het Forum, gewoon om ervaringen te delen en te lezen over andermans ervaringen. Ik ervaar dit als steun.
Ik ben sinds oktober de mamma van een tweeling (jongen,meisje) ze zijn makkelijk, lief, onweerstaanbaar enz…
Waar ik bij bij deze 2 tegen aanloop zijn de voedingen. Ze hebben beide besloten de nachten al goed door te slapen en s’morgens om 7.00/7.30 en soms later eens wakker te worden. Dit betekend in de praktijk dat ze nog maar 4 voedingen krijgen op een dag, meer krijgen we/ik er niet in. Laat staan dat ze een fles leeg drinken. Ik vind het frustrerend. Daarnaast is de laatste voeding rond 21.00 uur en doen ze er soms wel een uur over om de voeding op te hebben. Dus worden ze pas rond 22.00/22.15 naar bed gebracht. Ik zelf vind dit wat laat maar weet niet hoe ik hier verandering in kan brengen. HELP… is er iemand die mij hiermee kan ondersteunen of op een ander idee kan brengen.

M.A. Paschedag

quote:
Hallo allemaal,

Reactie:
Allereerst heel erg fijn dat jullie gereageerd hebben. Denk vaak dat ik mij aanstel en op alle slakken zout leg. En heb sowieso het gevoel dat ik over niets anders meer kan praten.

Voedingsschema:
7:00/7:30/8:00 1e voeding
Dan 4.5 uur later soms eerder de 2e voeding ± 11:00/12.30
Weer 4.5 uur later en soms eerder de 3e voeding ± 15:00/17.30
En weer 4.5 uur later en soms eerder de laatste voeding.

Onze man heeft best trek en eet 200 ml, maar kan ook ineens voeingen laten staan en zij ongeveer het zelfde maar blijft meestal steken met de fles op 180/190 en soms een stuk minder.

Bij beide is het nadeel dat ze erg lekker gaan liggen en zo dan ook moe worden en in slaap vallen. Wij geven de voeding on demand, wij laten hun hongerig buikje de echte voedings tijd bepalen. Dus dan kan er wel een marge tussen zitten, soms eerder en soms dan ook later.

Daarnaast zijn we pas bij het CB geweest en ze groeien goed, liggen keuri op schema. Dus toch weer wat minder ongerust.