Voeding en doorslapen


#1

hoi allemaal,

ik heb een vraagje! mijn zoontje milan is nu 10 weekjes jong.woog met de geboorte 3100 gram.hij is met het gewicht toen afgezakt naar 2920 gram en heeft er ruim 2 weken over gedaan om weer aan zijn geboortegewicht te komen.25 augustus is hij naar het consultatiebureau geweest en was aangekomen naar 4185 gram.ze vonden het netjes! hij drinkt nu iedere drie uur 130 cc en mocht dit eigenlijk verhogen maar hij wil dit niet.hij heeft blijkbaar nog genoeg aan de 130cc.iedere keer probeer ik het weer te verhogen maar zonder resultaat.het liefs wil ik nu om de 4 uur gaan geven.Hoe gaan jullie hiermee om??Ook komt hij s'nacht 1 keer voor zijn fles,dit ook doordat hij zijn fles sávonds niet leeg drinkt en slaapt.ik hoop op wat reacties want weet niet hiermee het beste om te gaan.alvast bedankt annelies


#2

Hoi Annelies,

Mijn zoon Cem (djem) is nu bijna 4 maanden oud. Ik weet dat hij met met 10 weken ook nog 5 voedingen kreeg. Ik geef wel borstvoeding dus weet niet precies wat hij dronk, maar waarschijnlijk ook iets van 120/130. Hij kwam ook echt om de drie uur, ook 's nachts, dat hij honger had. Ik ben dit gewoon blijven geven. Wel probeerde ik het elke keer uit te stellen en geven wanneer hij erom vroeg. Toen hij 11/12 weken was kreeg hij om de 4 uur. Dus ik denk gewoon proberen te rekken, maar honger is honger en dus gewoon geven. Wbt de nachtvoeding... Ja...

Ik heb sinds Cem 3 maanden is het volgende schema..

6:30 Voeding 10:30 voeding 14:30 voeding en dan 18:30 voeding en dan naar bed.

Dan geef ik hem nog een voeding voordat wij naar bed gaan.. zo ongeveer 00:00!!

Maar toch wordt hij nog 's nachts wakker. Soms mt honger om 5:00/5:30 Dus daar weet ik zelf ook niet echt raad!


#3

Hoi Annelies,

Joy is nu 4,5 maanden. Ik ben net ongeveer 2,5 week om de 4 uur aan het voeden. Ook zij komt s’nachts nog een aantal (2) keer om te drinken of soms gewoon om te huilen.
Soms ben ik wel eens Jaloers dat andere kinderen al 8 a 10 uur achter elkaar kunnen slapen. Joy gaat tussen 20u30 en 21u00 naar bed. Daarvoor gaat ze in bad en krijgt ze een papfles. Dan maak ik haar nog eens wakker om ongeveer 00u30 voor nog een voeding. Vaak komt ze dan om 02u00 of 03u00 met dikke tranen. Dromen misschien. En om 04u of 05u wil ze toch echt weer drinken. Ze slaapt dan wel weer in, maar je blijft in de weer.
En die 130cc die jij geeft, Joy drinkt denk ik ook zoiets nu. Sommige kinderen drinken 200cc! Nou, Joy drinkt dat echt niet. Maar bij het cb zeggen ze dat ze goed groeit dus denk ik dat elk kind zijn eigen hoeveelheid bepaald. Ik zou het niet afdwingen. Als Joy niet meer wilt, dan geef ik haar ook niet meer.
Maar goed. Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt en dat je ventje goed blijft groeien.

Groetjes, Jessica


#4

Hey meid,

Nou ik zou het gewoon lekker bij 130 houden :slight_smile: Als hij er genoeg aan heeft zou ik hem niet dwingen om meer te nemen. Kijk ook maar naar jezelf, als jij vol zit, dan wil jij ook niet meer.

Hou het gewoon lekker bij 130, als hij het helemaal op drink, dan doe je er nog een beetje erbij kijken of hij dat drinkt. Nou ja, als hij meer wil dan vraagt hij er wel om :slight_smile:

Succes!

Groetjes,
Yriis