Voeding en bijvoeding

Hallo,

Onze dochter Danique is 7 mei 6 maanden oud. Ze krijgt op het moment 4 x daags een fles van 200 ml met de standaard melk, en daarnaast als tussendoortjes een half potje fruit, zo’n 90 ml diksap en een half potje warme groenten. Nu vraag ik me af of dit ook teveel is. Ze spuugt wel een beetje, maar niet meer dan anders. Moet ik er dan maar van uit gaan dat ze het zelf wel aangeeft als ze teveel krijgt?

Daarnaast zijn we sinds een paar dagen begonnen met die diksap, eerst als probeersel, maar ze vind het zo lekker dat ik haar smiddags gewoon een klein beetje geef. Is dit ook te vroeg, aangezien ze het eigenlijk pas met 6 maanden mag hebben?

Ook nog een vraagje over het toevoegen van rijstebloempap, ze slaapt al sinds 2 maanden de volledige nacht door dus heb niet het idee dat het echt nodig is. Maar omdat er op de verpakking staat dat het de eerste stap naar een vaste voeding is… Wat doen jullie?

Veel vragen zo ineens, maar vind het ook best moeilijk allemaal…

Groetjes Jolanda

Hai,

Zit ze nu nog op de 4±potjes? Ik neem aan van wel en dat jullie als ze 6 maanden is overstappen op de 6+? Ze mag best hele 4±potjes natuurlijk, of heeft ze daar nog geen trek in? Als ze straks het 6±potje groente goed leegeet, kan je de fles van rond etenstijd laten vervallen en zit je dus op 3 flessen dan. Nu krijgt ze niets teveel aan flessen en bijvoeding is mijn mening.

Diksap mag vanaf 4 maanden, maar nodig hebben ze het nog niet. Ze krijgen al hun vocht nog uit hun flessen en fruit. Maar ja, als ze het lekker vindt…wel een heel klein beetje diksap met veel water doen, anders wordt 't wel heel zoet.

Rijstebloem zou ik niet meer mee beginnen, ik zou straks met 6 maanden aan de bambix gaan. Groei-ontbijt licht volkoren. Hebben wij ook gedaan, rijstebloem heeft een stoppende werking op de ontlasting en aangezien wij hier al problemen hadden daarmee…de bambix werkt juist bevorderend voor de stoelgang, dus daar hebben we op gewacht.

Succes!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dylano at met zijn 6 maanden 3 flessen van 200 en een van 230 + 4 eetlepels nutrix. En een heel potje groente en een heel potje fruit 4+
Nu zit hij sinds anderhalve week aan de 6+ potjes en die eet hij nu ook helemaal op. Verder eet hij sinds 2 dagen een hele boterham op dus gaat zijn fles van 3 uur eraf.

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Ha ha ha zo te horen kan dylano ook lekker bunkeren. Morgan eet nu eigenlijk 3 flessen. Ze eet er 2 van 200 en 2 van 100. Daarnaast eet ze fruit en dat eet ze heel goed, meerendeel vers, ze eet max 3/4 boterham en een 6 maanden potje en heel, heel soms een toetje. Ligt aan haar trek. Spugen is hier als ze moe is of druk na het eten. Ze geeft zelf aan als ze niet meer hoeft, maar dat is ook anders geweest hoor. Toen ze jonger was kon je er zoveel in gooien tot het er bij der oren weer uit kwam.

Groetjes,

Michèle

Ik heb alleen maar een klein vreetzakje
Maar liever zo dan als ik er mee moet gaan lopen tobben

Groetjes Michelle

Dani is nog iets jonger…bijna 5 maanden.
Hij krijgt op dit moment 4 flessen. Met bijvoeding ben ik nog niet echt begonnen en ook rijstebloem in de laatste fles doen wij ook niet. Hij slaapt eigenlijk altijd door, dus volgens mij heeft hij het ook niet nodig.

Ik heb begrepen dat ze op het moment dat ze opvolgmelk krijgen echt die bijvoeding nodig hebben. Is het dan verstandig om toch maar snel met fruit- en groentehapje te beginnen, zodat hij eraan kan wennen??

En wanneer ga je je kindje eigenlijk pap geven? Of een papfles?? Maak je dat door aan de opvolgmelk bambix toe te voegen? Misschien beetje sullige vragen, maar voor mij nog echt nieuw

Als ik jou was Saro zou ik gewoon al voorzichtig met bijvoeding beginnen. De één adviseert eerst fruit, de ander eerst groente. Wij deden eerst de groente, dezelfde groente een paar dagen achter elkaar en dan een paar hapjes per keer. Zo kan je goed in de gaten houden of 'ie er niet raar op reageert. Als het goed gaat, op naar de volgende. Ik denk dat je al wel tegen de 6 maanden aanzit op het moment dat 'ie eraan gewend is en het goed wil eten. Maar ja, voor hetzelfde geld vindt 'ie het gelijk helemaal geweldig.

Ja, de bambix voeg je toe aan een fles of bord klaargemaakte opvolgmelk. Dus dat heb je gemengd en warm gemaakt en dan gooi je de pap erdoor. Daar zijn wij met 6 maanden mee begonnen (een week eerder volgens mij).

Groetjes!

Wij zijn er ook met 6 maanden aan begonnen, alleen Morgan lust geen pap. Ze heeft trouwens ook de hele week slecht brood gegeten en der fles van 11 uur ook slecht. Ik ga haar straks geen fles geven en kijken wat ze dan met haar brood doet. Als ze dan wel een hele eet dan hou ik die van 11 uur er meteen af want dan was dat de oorzaak. Nu alleen maar hopen dat ze bij mij nu wel een keer brood eten wil

Groetjes,

Michèle

heel veel geduld hebben michèle met dylano zit ik ook een uur hahahaha

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

Wat mt de pap of het brood??
Enne ik heb geduld, alleen morgan steeds geen trek…

Groetjes,

Michèle

@ saro…zo sullig zijn die vragen niet hoor…
ruben is er straks( over een maandje of 2) ook aan toe en ik wist dat dus ook niet! en nu dus wel… denk dat ik het straks, als het zover is, alweer ben vergeten
met 4 maanden mag ruben beginnen met fruithapje proberen! tenminste…dat staat in zijn groeiboek.
heb er nu als zin in…is even wat anders als fles!!! ben benieuwd of hij het lekker vind!

groetjes!!

karin

bedoelde het brood Michèle.
Als pap niet moeten wordr het alleen maar een grote kliederboel

Groetjes Michelle

Ze heeft we lwat gegeten, maar de muts doet alles eerst helemaal goed op het kdv en dan een keer thuis… Maar ja ze heeft wel 130 cc fles erachter aan gedronken want in ga haar geen honger laten lijden en ik hoor het al pas als ze goed brood eet gaat de ochtendfles vervangen worden

Groetjes,

Michèle

Dylano eet na zijn boterham de fles van 165 nog zonder problemen leeg hahahaha. Dies echt erg geloof ik , maar hij krijgt er maar 3 meer nu dus dat mag

Groetjes Michelle

Ja morgan eigenlijk ook drie maar verdeeld over vier want om 11.00 en om 19.00 drinkt ze maar 100cc en de andere twee zijn 200cc.

Groetjes,

Michèle

Jah dat blijft dan in principe hetzelfde

Groetjes Michelle

Ha ha ha ja ik weet het. Kun je nagaan doe eigenwijs ze is, zelf gaan lopen splitsen. Ja madame regelt het allemaal wel.

Groetjes,

Michèle

Wij kunnen het allemaal wel anders willen maar het kind beslist dat blijkt maar weer

Groetjes Michelle

@ Karin: ik vond het ook erg leuk om voor het eerst een fruithapje te proberen bij Dani. Hij vond het nog geen eens echt vies (ben begonnen met fruithapje peer). Hij vond het zelf wel grappig.
Heb afgelopen week even niets gegeven, hij was vorige week beetje ziek. Weet niet of dit een reactie op de worteltjes is geweest die ik heb gegeven, maar heeft koorts gehad en hele nacht gehuild, zo zielig. Misschien was het toeval.

Hij krijgt nu steeds een paar lepeltjes hoestdrank en iets krijgen met een lepeltje vindt hij wel leuk, dus dat is een goed teken. Ik ga volgende week weer eens beginnen. Moet trouwens maandag naar het CB, dus ben benieuwd of zij nog iets te melden hebben.

Lijkt me niet dat ie koorts heeft gekregen van de worteltjes Saro. Een voedslereactie uit zich eerder in jeukerige vlekjes dan wel uitslag en in ergere gevallen geirriteerde ogen of problemen met de mond dan wel luchtwegen in de trant van zwellen.

Groetjes,

Michèle