Voeding baby 5 maanden?

Hallo!

Ik vraag me af hoe veel andere babies van 5 maanden eten…
Ook wil ik langzaam de voeding van 22.00 uur weg werken zonder met ons “schema” te schuiven.

Alex heeft nu het volgende schema:
07.00: 180 cc + 6 schepjes
11.00: 180 cc + 6 schepjes
14.30: 150 CC + 5 schepjes + fruit
18.30: 180 CC + 6 schepjes
22.00: 90 cc + 3 schepjes

Groetjes,
Lauren & baby Alex

Gewijzigd door - Lauren85 op 27 Sep 2010 12:26:31

Hij heeft 4x 180 nodig, dus dan zou ik die van 22 uur laten vallen en dan rond 15 die 180 geven. Want fruit en een volle fles tegelijk kan teveel nog zijn dan kan het fruit even zakken.

Of je geeft fruit rond het avond eten gevolgd door de fles om halfzeven, dan heeft hij een lekkere volle buik om de nacht op te teren. Dan kan je met zes maanden het fruit voor een groentehap vervangen en de fruit rond 10 uur smorgens introduceren.

Hoi Lauren,

Als eerste welkom op ikke ben. Ten tweede…zou je iets
aan je tricker willen doen. De hele topic wordt uitelkaar
getrokken.

Onze meid kreeg met 5 maand geen fles meer om 22.00.
Ons schema was (volgens) mij zo:
7.30 fles
10.00 fruit
12.00 fles
16.00 fles
20.00 fles.

Succes.

Gr

Hoi Jaantje en Pjukje,

Jaantje, ontzettend bedankt voor de tip!! Hier heb ik wat aan… soms dan “zie” je het zelf even niet meer, en in jouw tip kan ik me wel vinden. (die van Pjukje ook hoor, maar dan moet ik te veel schuiven).
Vandaag ga ik er mee beginnen… vanmiddag fles 180 cc, om 18.00 uur een peertje, om 18.45 zijn laatste flesje… Ik ben benieuwd… denk dat het wel flink wennen voor hem is… Spannend!!

Groetjes,
Lauren

Toch wil ik nog even wat zeggen

Hier reageerde mijn zoontje nl nogal heftig met krampjes op de verschillende fruitjes. Dus mijn voorkeur is en was om deze in de ochtend te geven zodat als er zich wat opdeed ik hier in de middag mee zat en niet in bijv de nacht. Maar mocht je zoontje al helemaal gewend zijn aan fruit dan is het geen probleem. Ook vervangt dat beetje fruit geen fles dus kan je het met gemak half uur ervoor of er na geven. Gewoon kijken wel moment je kindje het onrustigste is om dit dan evt met fruit te overbruggen.

Hier is het nog steeds (2 jaar is onze boy nu) in de ochtend fruit in de middag een snoepje of koekje …

Jaaa ik zat daar net aan te denken, haha. Maar ik ga het gewoon proberen. Ik heb er in principe best een goed gevoel over.

Ik heb gehoord over rijstebloem toevoegen aan de laatste fles…
Is dat misschien een optie? Iemand ervaring hiermee?
Of zal ik eerst beginnen zonder rijstebloem?
Ik gebruik wel Nutriton…

Nieuw schema dus:

07.00: 180
11.00: 180
15.00 180
18.00: fruit
18.45: 180

Alvast bedankt weer!