Voeding baby 4 maanden

hallo allemaal

Ik heb een vraag, wel al veel gelezen maar kom er niet meer uit.
Onze dochter van nu 4,5 maand wilde bij 3.5 maand haar 5 flessen niet meer leeg eten toen zijn we naar 4 flessen over gegaan +fruit en groente ons schema Is als volgt 8uur fles 200cc, 12uur fruit, 13uur fles 200cc, 17uur groente, 18uur fles 200cc, 23uur 200cc, groente en fruit potjes gaan helemaal op.
In het begin ging dit schema goed. nu doet het geval dat ze al geruim een week haar flessen niet opdrinkt laat minimaal 100cc soms meer staan. kan er een fles vanaf of is dit te vroeg en hoe zou ik het dag schema kunnen invullen.

groetjes

kijk eens naar je tijden aub… eerst zit er 4 uur tussen een “maaltijd” en dan ineens maar een uurtje

zou overgaan naar 8 uur 210fles +/- 10 fruit-12/13 u fles 210
16u groente 18u fles

en dan 22 u fles

en natuurlijk is dit een indicatie

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Hoi!
Lastig is dat hè, het uitzoeken met die flesvoedingen.
Maar ik zag dat je fruit en fles en groente en fles erg dicht na elkaar geeft. Misschien dat je daar wat meer tijd tussen kan laten.
Bijv
800uur fles, 1030fruit, 1300 fles, 1530/1600 uur groente, 1800/1830 fles en dan om 2200/2230 nog een fles.
Volgens mij is het de richtlijn om met 6 mnd over te gaan naar 3 flessen

Groetjes Nancy

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 19 Jun 2011 20:15:53

bedankt allemaal ik had er al aan zitten denken dat het te dicht op elkaar zat ga de voeding verplaatsen. bedankt voor de reactie`s

Ik zou het hele fruit en groente verhaal nog lekker een aantal weken achterwege laten, en eerst kijken hoe je het met die flessen red. Met 4 maanden hebben ze het ook nog niet nodig.
En als je dat er wel bij wilt houden, dan zou ik een schema zoeken waar je jaaaaren mee vooruit kunt
7/8uur fles, 10 uur fruit, 12 uur fles, 16 uur fles 17.30/18.00 uur groente, en 20.00 fles?
Vervang je dan op den duur de fles van 16.00 uur voor thee/koekje of iets dergelijks als je kindje van bed komt, hoef je met de rest niet meer te schuiven.
Zelfde verhaal met de fles van 12 uur, die vervang je dan op den duur voor brood, en hoef je ook nergens mee te schuiven

Manderijn

Gewijzigd door - Manderijn op 19 Jun 2011 22:08:41

Tussen week 14,5 en week 19,5 is er ook een sprong. Zie het oei-ik-groei-boek. Dat kan ook verklaren waarom een kindje minder goed eet of drinkt.

Daarnaast: inderdaad die grote fles van 18 uur zit wel heel dicht op de groentenhap van 17.00 uur.

En tenslotte: waarom kunnen borstvoedingskindjes drinken wat ze wel of niet willen en waarom breekt er paniek uit als flesvoedingskindjes hun fles niet helemaal leeg drinken.

Ik zie het verschil niet. Zelf heb je ook niet elke dag op precies dezelfde tijdstippen zin om precies dezelfde hoeveelheden melk te drinken. Waarom verwachten we dat dan van baby’s wel?!

Baby’s zijn ook mensen, dat wordt nog weleens vergeten.

Groetekes, Sje

Ik denk ook dat er te weinig tijd tussen de groente en fruit en voedingen zit. Kun je niet om 10 uur fruit geven, dan om 12 of 1 uur de fles? Dan zit er iets meer tijd tussen. Ik vond het ook altijd wel lastig om de vaste hapjes tussen de voedingen te “proppen”.

@Sje: goed punt. En dan te bedenken dat flesvoeding nog wat zwaarder op de maag ligt waardoor de kleintjes wat langer verzadigd zijn. Bij bv weet je meestal niet wat ze binnen krijgen en dat is maar goed ook. Scheelt een hoop stress. Wat dat betreft ben ik wel blij dat de bv bij mij tot nu toe nog goed loopt…

Groetjes Natasja