Hallo dames,
Even een vraagje over de voeding van Milou.
Ze heeft tot 6 weken volledige borstvoeding gehad, maar groeide hier niet voldoende op. Heb toen een aantal dagen borst gegeven met bijvoeding, moest daarnaast nog kolven en Milou werd er niet rustiger op. Veel huilen, slechter slapen en mijn oudste dochter wilde ook nog graag wat aandacht hebben, dus toen zat ik er eventjes helemaal doorheen.
Gelukkig heb ik de knop bij mezelf omgezet en volledig overgegaan op flesvoeding. Ik weet nu wat erin gaat en dat ze erop groeit. Afgelopen week dus een volle week op flesvoeding en 165 gram gegroeid. Jippie!!
Maar nu mijn vraag ze dronk 7 flessen, aangezien ze 7 keer borstvoeding kreeg. Dit heb ik al afgebouwd naar 6 flessen per dag. Ik bied dan iedere keer 90cc aan met 3 scheppen. Zo kan ze 600 cc op een dag binnen krijgen.
Echter dit red ze niet. Gemiddeld zit ze rond de 500 (soms iets eronder en soms iets erboven). Mijn streven is altijd 500 minimaal, maar soms lukt het echt niet.
Op de verpakking lees ik dat ik vanaf 3,5 kilo al 5 flessen hoor te geven.
Milou weegt nu 5060 en is 58 cm lang (17/8).
Ze heeft nog niet echt een heel vast ritme, maar dat heeft denk ik te maken met de borstvoeding die ik op verzoek gaf.
Vandaag waren de tijden 04:30 / 09:00 / 11:30 / 16:00 / 19:00 / 22:30.
Als ik terug moet naar 5 flessen dan krijgt ze nog minder binnen.
Verder is het vanavond de eerste avond sinds tijden dat ze weer rustig in haar eigen bed heeft geslapen. De laatste 3 weken was ze 's avonds van een uur of 18:00 wakker tot 21:00 bij de laatste fles. En dan niet stilletjes, niet huilend maar krijsend. Dus vanavond was een verademing.
Hoop dat het ritme dat vandaag was blijft hangen bij haar en dat het morgen ook zo loopt. Overdag baker ik haar trouwens in, vanwege erg onrustige armen en benen. 's Nachts doet ze het erg goed zonder.
Nou een heel verhaal, als ik eenmaal aan het tikken sla dan blijf ik bezig.
Hoop dat jullie tips / advies hebben.
Groet Vanessa