Voeding 8 weken

Hallo dames,

Even een vraagje over de voeding van Milou.
Ze heeft tot 6 weken volledige borstvoeding gehad, maar groeide hier niet voldoende op. Heb toen een aantal dagen borst gegeven met bijvoeding, moest daarnaast nog kolven en Milou werd er niet rustiger op. Veel huilen, slechter slapen en mijn oudste dochter wilde ook nog graag wat aandacht hebben, dus toen zat ik er eventjes helemaal doorheen.

Gelukkig heb ik de knop bij mezelf omgezet en volledig overgegaan op flesvoeding. Ik weet nu wat erin gaat en dat ze erop groeit. Afgelopen week dus een volle week op flesvoeding en 165 gram gegroeid. Jippie!!

Maar nu mijn vraag ze dronk 7 flessen, aangezien ze 7 keer borstvoeding kreeg. Dit heb ik al afgebouwd naar 6 flessen per dag. Ik bied dan iedere keer 90cc aan met 3 scheppen. Zo kan ze 600 cc op een dag binnen krijgen.
Echter dit red ze niet. Gemiddeld zit ze rond de 500 (soms iets eronder en soms iets erboven). Mijn streven is altijd 500 minimaal, maar soms lukt het echt niet.

Op de verpakking lees ik dat ik vanaf 3,5 kilo al 5 flessen hoor te geven.
Milou weegt nu 5060 en is 58 cm lang (17/8).
Ze heeft nog niet echt een heel vast ritme, maar dat heeft denk ik te maken met de borstvoeding die ik op verzoek gaf.
Vandaag waren de tijden 04:30 / 09:00 / 11:30 / 16:00 / 19:00 / 22:30.
Als ik terug moet naar 5 flessen dan krijgt ze nog minder binnen.

Verder is het vanavond de eerste avond sinds tijden dat ze weer rustig in haar eigen bed heeft geslapen. De laatste 3 weken was ze 's avonds van een uur of 18:00 wakker tot 21:00 bij de laatste fles. En dan niet stilletjes, niet huilend maar krijsend. Dus vanavond was een verademing.
Hoop dat het ritme dat vandaag was blijft hangen bij haar en dat het morgen ook zo loopt. Overdag baker ik haar trouwens in, vanwege erg onrustige armen en benen. 's Nachts doet ze het erg goed zonder.

Nou een heel verhaal, als ik eenmaal aan het tikken sla dan blijf ik bezig.
Hoop dat jullie tips / advies hebben.
Groet Vanessa

@bakmama,

Ik weet dat ze meer mag hebben qua voeding, maar ze krijgt deze hoeveelheden al niet eens op, dan zou ik veel voeding weg kunnen gooien.
Ook Milou drinkt hypo-allergeen, aangezien mijn man en ik beide allergisch/astmatisch zijn en Senna veel last heeft van eczeem. Nooit geweten dat dit minder voed dan andere melk. Zal het eens meenemen als vraag bij het consultatie bureau of zij dit handig vinden voor Milou.

Verder slaapt ze de ochtend steeds heel kort en de middag maakt ze vaak een ruk van 4 uur achtereen. Het lijkt wel of ze dus een beetje sprokkelt met de voeding, 3 voedingen voor 12.00 en 3 voedingen na 16:00.

Nou goed, bedankt dat je even mee hebt gedacht met me
Groet Vanessa

Bij mij op het buro zeiden ze altijd dat je niet naar de hoeveelheden op de verpakking moest kijken, maar beter met het buro kon overleggen, of kijken wat je kindje welf het fijnste vind.
Ik principe is het niet erg als ze wat laat staan, dan weet je in ieder geval zeker dat ze genoeg gehad heeft!
Liefs, Anne

Lilypie

Ik moest met de fles gewoon op verzoek voeden en op 8 weken was dit 5 voedingen van 180+6 schepjes.
Maar op het cb zeiden ze, dat als je bijvoorbeeld 7 voedingen moest geven met minder melk in, dat dit niet erg is. Sommige baby’s eten liever meer voedingen per dag, maar minder per fles, anderen eten liever vollere flessen. Ik moest pas de hoeveelheid per fles verhogen als ze een paar flessen volledig leegdronk en precies nog wilde.
Weet je, sommige baby’s hebben nu eenmaal niet zoveel melk nodig als anderen, dus zolang ze goed groeit, plasluiers heeft en vrolijk is, geen probleem.

Nou, met die 6 flessen bleef het tobben.
Ze dronk sommige flessen erg slecht, moesten het er echt bijna “inproppen”.
En aangezien ik daar helemaal niet van houd, ben ik toch vandaag eens 5 flessen gaan proberen.
Vanmorgen dronk ze om 7:30 95 cc, net om 11:30 weer 95cc, zonder pushen en moeite. Als ze dit ook doet op 15:30/19:30 en 23:00 dan heeft 475 binnen zonder pushen.

Andere dagen met 6 flessen moest ik veel pushen, Milou helemaal in tranen en dan krijg ik gemiddeld tussen de 500 en 550. Dus zou dat verschil echt uitmaken. Morgen moet ik naar CB, dus ben benieuwd wat hun zeggen, verder doe ik toch ook wel lekker mijn eigen ding hòòr!! Vind het alleen fijn te horen hoe anderen erover denken, dan kan ik dat mee nemen. Of ik er iets mee doe is een 2e

Zal vanavond laten weten hoe de hele dag verlopen is, vanmorgen heeft ze er in ieder geval goed op geslapen, wel even wakker tussendoor, maar dit heeft ze standaard, is met een 20 minuten wel weer in slaap te krijgen. Heb haar om 11:20 wakker moeten maken voor de fles van 11:30.

Groet Vanessa

Nou we denken echt dat ze toe was aan 5 flessen ipv 6.
Tot nu toe 4 flessen gedronken en al 435cc gedronken. Daar doet ze normaal 5 flessen over en dan haalt ze het soms nog geen eens.

Ze heeft tussen de flessen door ook goed geslapen. Vanaf 17:30 wakker voor haar “huiluurtje” of wakkere uurtje, waarin we meestal gaan wandelen. Nu ligt ze heerlijk te slapen na een fles van 135cc.

Groet Vanessa

leuk dat het zo goed gaat! dan zal ze er idd aan toe geweest zijn!

Hoi hoi

Jens heeft 8 weken bv gehad, waarvan 6 volledig. Na die 8 weken kreeg hij flesjes van 120+4.

Je kan het gewoon aanbieden, kijken hoeveel er op gaat, en misschien gaat ze dan langzaamaan naar 5 voedingen op een dag.
Femke daarentegen, zij zat ook wel op 120+4 rond 8 weken, maar heeft nog heel lang 6 voedingen gehad (genomen, eigenlijk).
Met de fles kan je ook prima voeden op verzoek. Madam blèrt, dan krijgt ze eten. Natuurlijk niet bij elk huiltje, dat zou idioot zijn, maar bij het hongerhuiltje (of andere tekenen, zoals smakken enzo).
Femke laat zich ook niet in een ritme duwen, dat ik haar bijv. elke 4u pak om een fles te geven. Nee hoor, dan laat ze gerust de helft staan… Met als resultaat ook dat ze ineens een uur vroeger komt om te eten (logisch!).
Volg je gevoel, net als met de borst!

Oja, en idd, de hoeveelheid voeding is gebaseerd op het gewicht ja, maar dat betekent ook niet gelijk dat ze dat op kunnen hoor. Femke heeft nu nog moeite met flessen van 200cc (180+6) en laat vaak over de gehele dag genomen 100-150cc staan. Maar goed, het zijn ook maxima’s die op de verpakking staan, daar moeten we ons ook niet in vergissen.
Daarentegen… van de borst weten we ook niet hoeveel ze binnen krijgen, ja toch.

Succes met de kleine meid in ieder geval! Lekker laten drinken!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker