Voeding 7 maanden


#1

Hallo mijn dochtertje is nu 7 maanden. Heb even een vraagje over de voeding. Geven jullie brood met korst of zonder en mag een dannoontje start als toetje naar de avond maaltijd.

en geven jullie ook bijv. thee of water bij de broodmaaltijd en fruithapje.

Dankje wel voor reacties terug.

groetjes Meggie


#2

ik heb zelf een dochter van 14 en halve maand maar die eet nog niet met korst dus zou nog even wachten

maar ja ieder kind is anders

en ik gaf rond die leeftijd ook wel danoontje na het avond eten

vond ze heerlijk

en nu krijgt ze dan ook sap na het eten heeft meestal wel een beetje dorst

gr mariska


#3

Wij gaven ons dochtertje nu 1 jaar met een maandje of 8 al brood met korst. ik denk dat je naar de reactie van je kind moet kijken. Gewoon met 1 stukje proberen. En elke keer een stukje meer.

IK geef zelf nu dat ze geen opvolg melk meer drinkt, halvolle melk. En anders sapje van nutricia. Die is helemaal kant en klaar en daar zitten ook alle voedingsstoffen en vitamines in. We geven haar ook water na het sapje om al het zoete weg te spoelen. Dat is weer beter voor dr tandjes. Thee kan je ook geven, maar dan zou ik wel gewoon slappe thee geven. Water met een kleurtje en uiteraard zonder suiker.

Je hebt tegenwoordig ook dannoontje met opvolg melk die kan je geven. Fruithapjes zijn natuurlijk altijd wel lekker voor babys. Je kan het zelf maken, maar je kan het ook gewoon kopen. Ik gebruik zelf kuipjes appelmoes en verschillende varianten erop. Mijn dochter vindt het heerlijk!!!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.