Voeding 7 maanden

Hallo,

Larissa die wordt morgen alweer 7 maanden. Ze is best wel een moeilijke eter. Het verschilt per dag hoeveel ze eet qua melk en groente.

Nu is dit ongeveer haar schema:

7 a 8 uur fles
11 a 12 uur fles
13 a 14 uur fruit
16 uur fles
18 uur groente
20 uur fles en naar bed tot volgende dag

Het verschilt per dag hoe laat ze overdag en hoelang ze slaapt. Ze slaapt niet meer zoveel overdag, maar dat vind ik niet erg, als ze maar s’nachts slaapt.

Ik heb haar ook al wel eens een beetje brood gedrenkt in thee gegeven, vind ze wel lekker. Nu zou ik aan jullie willen vragen, wat kan ik nu ongeveer voor schmea aan houden. Ik wil graag dat ze wat meer brood gaat eten. Ze is best wel klein en doordat ze nou ook niet zo graag echt eet, maak ik me echt heel veel zorgen om haar. Ik zag laatst het dochtertje van mijn nichtje (bijna 4 maanden) en die woog al 7 kilo. Nou mijn dochter is nu bijna 7 maanden en weegt dat misschien nog niet eens! Nou zeggen ze op cb dat ze gewoon haar eigen lijn volgt, en ze is voor de rest ook wel gewoon vrolijk en gezond, maar vind het zo moeilijk om te zien dat ze maar niet echt dikker en of groter wordt, doordat ze ook gewoon naar mijn idee niet genoeg eet…

Ik hoop dat jullie misshcien nog weten wat jullie gaven met 7 maanden en dat hier kunnen vermelden. Ik heb al gezocht hier, maar daar heb ik maar twee berichtjes over de voeding van 7 maanden gevonden…

Ik ga ook bij cb aangeven dat ze wat moeilijk eet, mijn man vind dat we naar de dokter moeten, maar dat vind ik te ver gaan, want ze is verder God dank niet ziek ofzo. Nu is ook wel zo dat haar tweede tandje doorkomt, waardoor ze de afgelopen dagen al helemaaaaaaaaal slecht heeft gegeten.

Groetjes,

Vartien

Our littel angel is Larissa

Heyhey,

Op Nutricia.nl staan voedingsschema’s voor elke maand.
Ik hou me ongeveer aan het voedingsschema wat daarop staat en het werkt hier heel erg goed.
Liefs Maaike

Ff de link van deze site.
Job wordt morgen 6 maand en ik ga langzaam eens kijken wat ie meer wil aan eten.
Hij zit nu nog op het schema van 5 maand dus ik ga het langzaam aan maar eens proberen.
En tja als je je echt zorgen maakt ga dan maar naar de huisarts wat je man zegt.
Maar aan de andere kant als ze echt te ligt is zal het cb er ook wel wat van zeggen.

Liefs Maaike

Hoi hoi
Tim is was zaterdag 7 maanden en dit is ongeveer zijn schema van eten .
Slapen is bij hem ook heel verschillend , de ene dag veel de andere bijna niet .
Meestal smorgen 2 a 2 en een half uur smiddags ook en savonds nog 20 a 30 minuten en heel soms ook niet . Dan gaat hij om half 9 a 9 uur naar bed tot de volgende morgen half 8 - 8uur .

Half 8 - 8uur Pap van 180 ml water , 6 schepjes friso en 6 eetlepels bambix
( dit was vorige week nog zonder bambix )
half 10 - 10 uur fruit
12 uur - half 1 180 ml water met 6 schepjes friso
half 5 - 5 uur groente ongeveer 200 gr ( ik doe altijd vers )
meteen daarna fles 120 ml en 4 schepjes
8 uur - half 9 fles 210 ml , 7 schepjes ( vorige week nog met 4 eetl . nutrix )
Ik moest van het buro de pap van savonds naar smorgens doen . Dat heb ik in 1 keer gedaan en dat is ook goed gegaan.Ik moet er wel bij zeggen dat Tim een hele goede eter is , lust alles en heeft altijd wel boven het gemiddelde gezeten qua hoeveelheid . Maar kwam altijd maar net genoeg aan . Op het buro vonden ze altijd dat ik teveel gaf maar als ze dan keken hoeveel hij was aangekomen dan was het wel goed . Hij is nooit meer dan 100 gr in de week aangekomen .

Zo gaat het ongeveer bij ons . Niet altijds precies op die tijden hoor .
Hij geeft het heel goed aan als het zijn tijd is , soms wat eerder soms wat later .
Ik hoop dat je er wat aan hebt . Succes.
Groetjes Dorethe

Gewijzigd door - Dorethe op 21 Jul 2008 18:41:51

Dit is ook ongeveer Job’s ritme, Job is vandaag 6 maand.

06.30 fles 190 water 6 schepjes voeding/4 nutriton

10.00 fruithap

Nou ja hij krijgt wel iets meer hoor haha.

06.30 fles 190 water 6 schepjes voeding/4 schepjes nutriton

10.00 fruithap

11.30 fles 190 water 6 schepjes voeding/4 schepjes nutriton

15.00 fles 190 water 6 schepjes voeding/4 schepjes nutriton

17.00 groentehap

19.00 fles 210 water 7 schepjes voeding/4 lepels rijstebloem

Liefs Maaike

Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Larissa zit nu midden in een sprong en haar tweede tandje komt erdoor, dus het is even wat minder met alles. Vandaag naar cb geweest ze weegt 6,900 kg. Dus met 7 maandjes nog geen eens 7 kilo, maar volgens hen ziet ze er goed uit. Ik heb schema van hun gehad voor 7-12 maanden, ze mag wat minder melk en nu ook vlees bij de groente. Vrijdag zijn we hele dag thuis, dan zal ik met alles beginnen.

Groetjes,

Vartien

Our littel angel is Larissa