Voeding 6 mnd

Hoi hoi,

Ik zou graag wat meer eten zelf maken voor ons kleintje. Wat geven jullie je kleine (vanaf 6 mnd)
Ik lees op veel sites tegenstrijdige antwoorden, wel vlees, geen vlees, glad pureren/er mogen in stukjes inzitten etc etc.
Ik las ergens bijv dat ze macaroni mogen hebben, of spaghetti… maar is dit dan zonder vlees? En dat krijg je toch ook niet helemaal smooth gepureerd?

En wat als tussendoortjes ik kom niet verder dan liga, appel, banaan, peer?

Bedankt alvast!

hoi hoi,

Ik geef mijn zoon potjes en daar heb je vanaf 6 maanden heel veel variaties. Vanaf 6 maanden zit er wel vlees en vis in de potjes en is er van groente ook veel variatie: spinazie, broccoli, bloemkool, sperziebonen, wortel, courgette, tomaat, risotto, aardappels. Macaroni en lasagna is er ook al vanaf 6 maanden. In de potjes beginnen ze pas vanaf 8 maanden met stukjes.

Als tussendoortje heb ik mijn zoon vanaf 6 maanden gegeven: soepstengel, rijstwafel (speciaal voor baby’s), liga en fruit.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Nog even een vraagje… ik kan ook nergens op internet vinden welke groenten en vlees ze dan nu mag… maar moet bekennen dat ik ook niet zo handig ben met die zoekmachines

Bedankt mamavanlevi, ik had je posting net gemist.

Is een soepstengel of rijstewafel nog niet te hard dan? Ons kleintje heeft nog geen tandjes of is dat niet erg?

er zijn al meerdere topics hierover… moet je even op de zoekfunctie bovenaan klikken.

maar alles wat erin het potje van 6 maanden in de winkel zit zou je kleine ook mogen! misschien idee om daar naar te kijken?

mijn zoontje is over 2 dagen ook 6 maanden maar eet nog niks! alleen de fles en sinds kort beetje bambix!

Hoi Riekie,

Soepstengels of rijstewafels zijn niet te hard. Ze gaan er namelijk toch lekker aan sabbelen. Ik heb zelf nog geen soepstengels of rijstewafel geprobeerd. Tim is nu 6,5 maand en afgelopen weekend hebben we voor het eerst een stuk broodkorst gegeven en daar ging hij lekker aan sabbelen en zodra het zacht was slikte hij het door. Ik denk dus dat ze dat met andere dingen zoals een soepstengel ook gaan doen.

Groetjes,
Sandra

oh echt sandra… wat leuk… ik durf het nog niet hoor!

Hoi Riekie,

Dat dacht ik ook dat soepstengels te hard zijn maar ze smelten eigenlijk meteen. Levi heeft ook nog geen tandjes maar sabbelt gewoon stukjes er van af. Rijstwafels vindt hij niet zo lekker maar dat kan natuurlijk smaakgevoelig zijn.

[img]http://lilypie.com/pic/090109/3b20.jpg" alt=“Lilypie 1st Birthday Pic” width=“71” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/5w8gp1.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Rijstwafel hier ook geprobeerd en inderdaad: door het sabbelen wordt het zacht, breekt het af en slikken ze het door. Met brood idem dito: lekker sabbelen op die korst en dan doorslikken. Erik heeft ook nog geen tandjes, maar dat gaat prima.

Ik zou de tip van mini-boy gebruiken: in de winkel kijken wat in de 6±potjes zit en dat kan je dus ook geven. In de 6±potjes van Friso zitten overigens wel kleine stukjes, dat is minder fijn gepureerd dan de potjes van Olvarit bijvoorbeeld. Maar dat gaat ook prima hier (het ziet er alleen wel uit als iets wat de hond heeft uitgekotst, haha).

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hoe is jullie schema dan als ze meer dan alleen flesvoeding krijgen?

Schema:

7.00 uur pap;
uurtje slapen;
9.30 uur fruit;
11.30 uur fles;
paar uurjes slapen (met mazzel…);
15.00 uur fles;
17.00 uur groente + toetje;
22.00 uur laatste fles (aan het afbouwen nog steeds…)

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker