Vochtig huis

Heey,

Zoals de titel al zegt: Wij hebben een heel vochtig huis…
'S ochtends (vooral na het douchen) zijn alle ramen beslagen, en op sommige plekken vormt zich ook schimmel op die plekken langs de kozijnen bah!
Nu hebben we een heel klein huis, en het ruikt ook ontzettend snel muf, en dat gaat dan bijvoorbeeld ook in de kleren zitten die net gewassen zijn, en brengt weer extra vocht met zich mee.

Mijn vraag is: Hebben jullie een idee wat we kunnen doen tegen dat vocht?
We hebben al wat vochtvreters staan.

Liefs, Anne

is het een huurwoning of een koop want als het een huur is zou ik gewoon contact opnemen met de woningbouw
iets anders zou ik niet kunnen bedenken

groetjes

nee, helaas!!
Het is een koopwoning:S
En ook in een flat, dus je hebt ook lekker alle warmte ed van de buren!
Liefs, Anne

Alle ramen open en ventilatie op hoogste stand? Hier nl ook muf in de badkamer … is inpandig… dus ramen open valt niet mee

Tegen schimmel heb je heel veel middeltjes… maar vooral het nadrogen van alles … is erg belangrijk.

Ik heb nu vanochtend inderdaad alles afgedroogd en alles open gezet, maar het werd wel heeeel koud!!
Dat kan ik natuurlijk niet doen als Seth er is…
Misschien moet ik ook even kijken naar die middeltjes tegen schimmel.
Liefs, Anne

Inderdaad heel veel luchten. Dat is sowieso goed en gezond en zeker als je snel een vochtig huis hebt. Daarnaast een goed afzuiging in de keuken en badkamer, zodat het niet extra vochtig wordt.

De schimmel zou ik snel aanpakken en oververven (heb je speciale verf voor) Hoe langer het er zit, hoe moeilijker om weg te halen. Bovendien kan het erg ongezond zijn.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Liefs liske

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ik begreep dat het goed kan zijn om de verwarming aan te doen en dan de ramen open te zetten. Wel zonde misschien van de stookkosten, maar tegen vocht in huis wel heel goed blijkbaar.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Dat deden ze vroeger in de bouw ook ‘droogstoken’ heette dat. Maar daar zijn ze van terug gekomen. Verwarming aan is niet nodig … belangrijk is ramen open met (geen vochtig weer) de verwarming op 18 graden.

Nu nl ook die tip gekregen van de stucadoor… nieuwbouw huis kan nl anders snel vocht/scheuren…

Had die tip idd gekregen van een ex-bouwer…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Bij mij staat er op elke verdiepig altijd wat open
Ook het badkamer raam staat altijd open Gaat alleen even dicht als we douchen of in bad gaan ivm tocht En dat is wat kouder boven Heb er geen kachel aan staan
maar daar worden we gezond en sterk van Hahaha Nee hoor Als het echt te koud is dan zet ik de cv op de badkamer wel even aan maar dat komt zelden voor
Maar in de huiskamer heb ik wel de cv aan Maar toch nog een raampje op een kiertje
Ik zou toch de ramen zo veel mogelijk openen Al is het maar op een kiertje
Dan kan t vocht gewoon weg
Ga je de schimmel te lijf maar bestrijd je de oorzaak niet dan ben je over een half jaar weer bij af namelijk

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Bedankt voor de racties!
Ik heb nu standaard de ventilatie aan staan, en heel de ochtend de deur van de badkamer open, zodat het vocht daar weg kan. (we hebben helaas geen raam, het zit ongeveer midden in het huis) Ook hebben we maar 1 verdieping, dus hettocht heel snel!
Wel heb ik het raam in Seth zijn kamer, en in de keuken open.
En probeer ik elke dag even te luchten (alles 15 min tegen elkaar open zetten).

Liefs, Anne

Wij hebben onze badkamer ook inpandig. Dus daarom die ventilatie aan. Ook wij hebben maar 1 verdieping en dan te bedenken dat er in de keuken helemaal geen raam zit die open kan… gruwel!

Verder heb ik op de slaapkamers altijd ramen wij open… lekker fris. Alleen als Jurian naar bed gaat niet natuurlijk

Ook gebruik ik Jemako (schoonmaakmiddelen) weet niet of je daar bekend mee ben… dat is super spul! Ben ermee getrouwd … (arme manlief).