Vocht

Daimy eet slecht zoals jullie weten, nu geef ik haar ook danoontje, want daar zit ook vocht in. Dit eet ze wel. Voorderest wil ze niks drinken ( water/diksap etc). Hebben jullie nog tips, vla of yogurt of kwark of zoiets ??? Mag ze dit al ?? Ze is bijna 6.5 maand.

liefs angelique

Hoi,

Die van mij dronk ook slecht. Luste geen limonade enzv. Wat ze wel lekker vond was avondmelangethee van de A.H. slap gezet en koud. Raar maar waar. Na een tijdje dronk ze ook de laatste beetjes thee van mij op. Zolang het maar geen uitgesproken smaken waren. En nu 2,5 later. Drink ze het liefst thee, of een sapje 50 % sap 50% water Limonade drinkt ze alleen als ze d’r medicijn moet drinken en voor de rest water.

Kortom: Ik zou slappe koude of lauwe thee eens proberen.

Groetjes

lon106

kunje beter die koude theekopen i de winkel

weetje wel dat afgkoelde thee niet goed is vooral als het koud is is giftig heb ik gehoord ooit eens

Hoi Daimy
Wat je allemaal opnoemt mag ze volgens mij allemaaal hebben met mate vanwege de suiker. Ik persoonlijk zou eerder voor yoghurt kiezen. Om er een beetje een smaakje aan te geven kan je een heel klein beetje bessensap erdoorheen roeren. En in fruithap zit ook vocht. Yoghurt en vanile vla kan je ook mengen met elkaar dat is ook lekker. Ook kan je fruithap in een bordje pap erbij doen voor de afwisseling mijn dochter vind dat altijd lekker. Ook kan je haar een nat washandje geven om op te sabbelen ook fijn voor de doorkomende tandjes en iedere druppel is meegenomen voor de vocht. Of een bijtring nat maken en geven. Meer kan ik ook op dit moment niet bedenken. succes ermee. groetjes chantal

chantal

Oja als ze de bessesap niet lust kan je eens een ander smaakje proberen misschien lust ze wel een ander smaakje groetjes chantal

chantal

Dank je wel voor jullie reacties,ik ga zeker alles uitproberen. Helemaal met dit warme weer. Het is zo frustrerend dat ze niet wil drinken.
Vandaag heeft ze nog maar 350 cc vocht binnen, en dan heb ik fruithap en danoontje ook meegerekend, maar ze heeft gewoon geen honger.
Ze word boos en gaat slaan naar de fles.
Zo even de groentehap proberen en kijken of ze die wel wil.
Ga van de week maar weer even wegen, even kijken of ze wel wat is aangekomen.

liefs angelique

als ze maar voldoende drinkt kevin heeft gister en eergister ook bijna niks gegeten hoor komt vanzelf wel weer

Ze drinkt ook heel weinig vandaag heeft ze 250 cc fles op, en de rest is vocht van de fruithap etc.
Het is elke dag een strijd, word er gek van.
Maar ja, volhouden en er zal een periode zijn dat ze me gaat verbazen!!! (hoop ik)

liefs angelique

Hoi Angelique,

Heeft Daimy al fysio gehad voor haar nekje? Het Kiss-syndroom veroorzaakt slikproblemen dus mogelijk drinkt ze daarom zo slecht.
Ik kan mij voorstellen dat het frustrerend is, zeker met dit warme weer. Misschien helpt het om met een spuitje wat vocht in haar mondje te spuiten.
Heb je wel eens gebrobeerd haar met een tuitbeker (van Avent hebben ze tuiten die op de flessen passen) te laten drinken? Dat mag nl. ook met 6 maanden.
ALs je bang bent dat ze te weinig vocht binnen krijgt, let dan op of ze voldoende vochtige luiers heeft. Anders moet je eens vragen bij de apotheek of je in zo’n geval ORS van Norit mag gebruiken. Dat zorgt ervoor dat ze voldoende vocht vasthoud in haar lijfje!

Sterkte ermee!

Groetjes,

jantje

hai,
Er zat een wervel vast, die hebben ze los gemaakt en moet nu me fysio even bellen. Nu weer met tranen in me ogen, net heeft ze niks gedronken van de avondvoeding, heb met een spuitje er 50 in weten te krijgen. Ze had ook niet geplast vanaf 5 uur. Weet niet of dit kwaad kan, maar ben weer behoorlijk ongerust. Ze heeft er al voor in het ziekenhuis gelegen omdat ze zo weinig eet, maar daar maken ze zich geen zorgen, ik wel !!!
Ben nu zo bang dat ze uitdroogd, maar het stomme is dat ze wel vrolijk is en lief lacht.
Weet me even geen raad…

liefs angelique

ORS van Norit mag je alleen gebruiken als ze aan de diarree zijn hoor
dat kuje niet zomaar gaan gebruiken

quote:
hai, Er zat een wervel vast, die hebben ze los gemaakt en moet nu me fysio even bellen. Nu weer met tranen in me ogen, net heeft ze niks gedronken van de avondvoeding, heb met een spuitje er 50 in weten te krijgen. Ze had ook niet geplast vanaf 5 uur. Weet niet of dit kwaad kan, maar ben weer behoorlijk ongerust. Ze heeft er al voor in het ziekenhuis gelegen omdat ze zo weinig eet, maar daar maken ze zich geen zorgen, ik wel !!! Ben nu zo bang dat ze uitdroogd, maar het stomme is dat ze wel vrolijk is en lief lacht. Weet me even geen raad....

liefs angelique

Ja jemig… moeilijk.

Als ze vrolijk is enzo zou je haast denken dat er verder toch niets aan de hand is.
Maar de hele avond geen plasluier is dan weer niet echt goed.
Nou ja, als het tot vanmiddag wel voldoende plasluiers waren
hoef je je niet meteen zorgen te maken.

Hoe zwaar is ze ondertussen (je zou toch gaan meten van de week?)
En hoe lang enzo?
Als ze netjes tussen de lijntjes van het grafiekje van het cb zit, hoef je je niet echt zorgen te maken.
Een dagje minder drinken, en zeker minder plassen, kan geen kwaad.

MAAR: dit moet geen 2 dagen aanhouden.
Met de huidige temperaturen is de kans op uitdroging natuurlijk wel groot!

Sterkte!
M.

misschien een hele rare vraag hoor,maar lars van mij had dat ookwel een beetje we kwamen er oen achetr dat hijwel goed ronk uit een ander soort fles en ook had hij ipv een1 en 2 speen een 3 nodig toen ging het beter.
succes ik leef met je mee

Bedankt voor alle berichtjes. Ik heb alle spenen en flessen al geprobeerd, heb nu de dr brown en die werkt tot nu toe het beste.
Maar het is al dagen dat ze zo slecht drinkt, gisteravond heb ik er even naar min vriendin gebracht( effe met me mannetje uiteten geweest), ik haar gebeld rond half 10 toen zou ze de laatste fles hebben gehad. Maar ze wou weer niet drinken, ze slaat gewoon vaak de laaste voeding over, en soms ook de middag voeding.
Ik geef nu nog 4 voedingen en bijvoeding, maar die schieten er weleens bij in, omdat ik dan niet uitkom.
Misschien wil ze s avonds gewoon niet wakker gemaakt worden.
Ik ga een nieuw schema proberen denk ik maar.
Om de 4 uur, en dan starten om 7 uur s ochtens, dan 11 uur, dan 3 uur en dan 7 uur. Maar vind het zo moeilijk want als ze nou die van 3 uur overslaat moet ik dus eigenlijk wachten tot 7 uur.
Maar wat nou als ze om 5 uur honger heeft, gewoon laten wachten ???
Als ik wel eten geef, dan eet ze de avond niet en slaat ze dus weer een voeding over.

Ik heb nog niet gewogen ( cb dicht), maar moet vrijdag weer naar ka, en hopen dat ze dan aangekomen is.
Als ze nog minder plasluiers heeft ga ik zeker aan de bel trekken.
Toen ze in het ziekenhuis lag had ik het gevoel dat we niet echt serieus genomen werden, de ka zei, Uw kindje zal zichzelf echt niet uithongeren, dat is tegen hun natuur in, dus mevrouw maak u geen zorgen.
Maar ze is nu 6.5 maand, drinkt hoogstens 4 flessen van 100, en de rest moet ik er bijna inproppen, dit is toch niet normaal??
Word gek van dat onzekere gevoel.

Op het cb zeiden ze dat ze op haar eigen lijntje blijft, alhoewel die nu wel iets afweek, ( maar daar moest ik me geen zorgen over maken!!)
Maar het is toch een verschil of ze in 4 weken 200 gram aankomt of in 1 week!! Zo blijft ze wel op haar lijn, maar of dat nou goed is?
Sorry voor mijn lange verhaal, maar het is weleens lekker om het even allemaal opteschijven, al je frustraties en onzekerheden !!

Liefs Angelique

Jazeker Angelique gooi het er maar uit! Dat lucht in ieder geval een beetje op. Wachten zou ik niet om 5 uur maar gewoon geven en de volgende voeding om 8 doen juist vanwege de vocht die nu zo belangrijk is. Heel veel sterkte, groetjes chantal

chantal