Vocht vasthouden


#1

Begin giga vocht vast te houden in mn enkels/onderbenen…
En ja ik weet het, dan moet ik met de benen omhoog, maar dat lukt me natuurlijk op mijn manier niet… Doe wel t voeteneind van mn bed s’nachts wat omhoog en s’ochtends is het ook wel weer afgezakt, maar in de loop van de middag begint het allemaal weer lekker vol te lopen en het lijkt wel of het elke dag ook een beetje erger wordt.

Iemand hier ervaring met vocht vasthouden, kan ik er naast omhoog met de benen en zo min mogelijk zout nog andere dingen aan doen?

Groetjes Carolien.


#2

Ik had de laatste 6 weken van mijn eerste zwangerschap ook varkenspootjes. Kon alleen op slippers lopen of ik had schoenen 3 maten groter moeten kopen!

Ik weet ook niet beter dan zo min mogelijk zout en zoveel mogelijk met de benen omhoog. In die zwangerschap mocht ik van mezelf tot de lunch actief zijn en daarna moest ik van mezelf op de bank, maar ja, dan praten we over 1e zwangerschap! Als je al een kleine mop rond hebt lopen dan valt het niet mee om na de lunch met je benen omhoog op de bank te gaan zitten!

Groetekes, Sje


#3

als het echt te gek word kun je eventueel steunkousen gaan aanschaffen of zwachtels,maar leuk is anders natuurlijk, wat Sje schrijft zijn ook het proberen waard. moeilijk he! succes


#4

Hmmm vannacht dramatisch geslapen…gewoon klaarwakker dus uiteindelijk belandde ik midden in de nacht beneden achter de tv waar natuurlijk ook helemaal niets op was… heerlijke onrustige benen, en vanmorgen nog steeds opgezet…dat beloofd nog wat voor vandaag, volgende week weer naar de gyn, misschien moet ik m toch maar eens vragen naar die steunkousen. Het is niet echt een super groot probleem hoor, ik heb eigenlijk niets te klagen, als ik soms andere vrouwen hoor over zwangerschapskwaaltjes dan loop ik er flitsend doorheen, maar om nu de komende 9 weken nog met olifantenpootjes rond te lopen vind ik niet een heel aantrekkelijk idee… en schoenen 3 maten groter wordt ik ook niet echt vrolijk van (heb al maat 42… )

Groetjes Carolien.