Vlotte Bevalling

Mijn 2 bevalling is nu al weer 4 jaar geleden

mijn zwangerschap was ook goed verlopen niet veel last van pijn alleen op het laaste weer maagzuur en misselijkheid in de eerste maanden en ook nergens pijn ik was uitgeteld op 17 januarie .De dag dat ik moest gaan bevallen had ik ook helemaal nergens last van ook gewoon gegaan als een normaalse dag ik moest savonds naar de wc voor teplassen maar bij afvegen was een heel klein beetje bloed dus ik zei misschien wil dat wel zeggen dat het gaat beginnen maar ik had geen pijn niks dus ik ben eerst lekker nog gaan eten dat was een shoarmaschotel met frietjes en amerikaanse saus daarna ben ik lekker in mijn bed gaan liggen ik was met een vriendin aan het bellen en grapjes weer eens aan het maken dat ik net was bevallen van een tweeling (hihi)dus ik leg de telefoon neer en raadt eens mijn vliezen braken ik ist niet goed hoe en wat want bij de bevaling van mijn dochter was dat niet gebeurdt hebben ze het moeten breken. Toen het water brak dat was om half 12 savonds gebeurdt hebben we de verloskundige gebeld dat dat was gebeurt ze zei eerst van ja dat kan nog wel een hele nacht gaan duren maar zodra je weeen krijgt moet je meteen bellen omdat de eerste bevalling ook vlot was gegaan maar door de spanning enzo kon ik niet slapen ik zat op een emmer voor het water dat was gebroken maar om 12uur snachts kreeg ik buikpijn dus ik wist dat het ging beginnen ze kwamen eerst om de 4 min en even later al om de 2 min dus heb de verloskundige gebeld dat de weeen zo al kwamen en ondertussen mijn moeder weer gebeld en die is ook meteen weer gekomen de verloskundige was er snel bij we zijn naar boven gegaan en ze is gaan voelen hoeveel ontsluiting ik had ik had al in 3kwartier tijd 6cm dus ze zei van kom maar onder de douche is lekker warm maar ik had weer flinke weeen ik kreeg zoveel pijn ineens dus onder de douche uit ja zei de verloskundige gaam maar weer eens liggen ik had misschein nog geen 5 min in de douche gestaan ja zei ze van je hebt volledige ontsluitng dus ze ging alles klaar maken onder tussen is mijn dochtertje wakker geworden en ze is bij de hele bevalling geweest en ze vond het heel spannend dus ik ben begonnen met persen bij de 3 pers kwam het kopje al buiten maar mijn zoontje was toen al aan het huilen (hihi) en meteen werd hij op mij gelegd ik heb eerst weer gevraagd van is het gezond en toen pas gevraagd wat ik eigenlijk had en ja nu had ik een gezonde jongen van 51cm en 35oograam dus over de bevalling heb ik in totaal 1uur en kwartier over alles gedaan maar toen hij op mij werd gelegd was de pijn vergeten en huilde ik weer van geluk en naast mij zat mijn mooie meid samen met mij ons babytje tebewonderen en de hele kraamtijd heb ik samen met mijn dochter in bed geviert samen met genau toen als baby !! Ik ben heel blij dat ik zo snelle en veilige bevallingen heb gehad als ik sommige vrouwen hoor mag ik van geluk spreken dat het zo goed is gegaan en dat ik van ze allebei thuis ben bevalling als er ooit nog eens een baby op komst zou zijn zou ik meteen weer kiezen om thuis tebevallen heel erg fijn in je eigen omgeving!!

Volgens mij kan je een mooiere bevalling bijna niet hebben! Heel veel geluk samen.

Groetjes Florien